آسیب‌های اجتماعی ‌در‌ کمین خانواده‌ زندانیان

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۳۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر از زندانیان متاهل و دارای فرزند هستند، نبود پدر و سرپرست می‌‌تواند آسیب‌های مادی و معنوی بسیاری برای اعضای خانواده ایجاد کند. حسن لطفی در رابطه با وضعیت نا‌مناسب خانواده‌های زندانیان متاهل گفت: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی فراوانی برای اعضای خانواده زندانیان است. در حال حاضر بیش از 150 هزار نفر از زندانیان متاهل و دارای فرزند هستند، نبود پدر و سرپرست می‌‌تواند آسیبهای مادی و معنوی بسیاری برای اعضای خانواده ایجاد کند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خانواده‌های زندانیان آسیب پذیر‌ترین قشر جامعه هستند چرا که هیچ تکیه‌گاه و متولی ندارند، افزود: مسائل و مشکلات خانواده زندانیان بسیار زیاد بوده و در معرض آسیب‌های اجتماعی مختلفی قرار دارند. این در حالی است که آنها تقصیری‌ در اتفاقی که افتاده ندارند، اما رنج‌های این اتفاق، آسیب‌های گوناگون فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی را بر آنها تحمیل می‌کند. باید برای جلوگیری از آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی خانواده‌ها نهادی تشکیل شود تا با یک‌ برنامه‌ریزی منسجم و با حفظ کرامت انسانی از خانواده زندانیان سرپرست و متاهل حمایت کند. این نماینده مردم در مجلس دهم، به خانه ملت گفت: به صورت کلی آسیب‌های اجتماعی از خلأ زیر ساخت‌های اشتغال در کشور به وجود می‌آید، شغل از متغیرهایی است که در زمینه ارتکاب بزهکاری و انحرافات اجتماعی نقش بسزایی دارد، برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه ابتدا باید عوامل پیدایش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی را شناسایی و سپس در راستای پیشگیری و مبارزه با آن گام ‌برداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشتغال را یک عامل کلیدی و تاثیرگذار در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم زیرساخت‌های اشتغال و توزیع عادلانه ثروت را در کشور فراهم کنیم، آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیری نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر