اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۵۵۱

حذف دفترچه‌ کاغذی تغییری در خدمات ایجاد نمی‌کند

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی تغییری در خدمات بیمه سلامت ایجاد نمی‌کند. علی اصغر قائمی درباره حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت گفت: دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع با نسخه‌های الکترونیک جایگزین می‌شود و این موضوع به معنی تغییر در خدمات رسانی بیمه سلامت نیست.

او افزود: بیمه همگانی سلامت و خدمات رسانی صندوق‌های بیمه سلامت به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت با شدت و قدرت ادامه دارد و حذف دفترچه‌های کاغذی تغییری در کار بیمه سلامت ایجاد نمی‌کند. قائمی اظهار کرد: طرح حذف دفترچه کاغذی در راستای بهره‌وری بیشتر و خدمات رسانی بهتر اجرا می‌شود که در حال حاضر نیز در تمام شهرستان‌های استان کرمان در حال اجرا است. حذف دفترچه کاغذی منجر به ایجاد آسایش و آرامش برای بیمه‌شدگان خواهد شد و الکترونیکی شدن خدمات نیز می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و دریافت خدمت را آسان‌تر کند. با حذف دفترچه کاغذی، بیمه شده فقط با ارئه کد ملی می‌تواند از خدمات سلامت در مراکز درمانی دولتی استفاده کند.

چشم صنعت دارو به اعتبار ۵۰۰ میلیون دلاری

موافقت مقام معظم رهبری برای اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به صنعت دارو، دست اندرکاران این حوزه را امیدوار به برون رفت از چالش‌های پیش رو کرده است.

صنعت داروسازی کشور که سهم بالایی در تامین داروهای مورد نیاز مردم و بیماران دارد، چند سالی است که نتوانسته برای رقابت با کشورهای خارجی، تحولی را در نوسازی و تجهیز صنعت دارو داشته باشد. همین مساله سبب شده

تا دست اندرکاران این حوزه، همواره از دولت تقاضای حمایت داشته باشند. اما، گلایه‌ها و انتقادات هم گره گشا نبوده و صنعت داروسازی کشور دچار بحران نقدینگی شده است. این وضعیت سبب شد، رهبری برای برون رفت صنعت داروسازی از چالش‌های پیش رو، با اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به صنعت داروسازی موافقت نمایند و حالا باید منتظر تسریع در روند تخصیص این اعتبار باشیم. غلامرضا اصغری معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، در خصوص اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صنعت دارو، گفت: مدت‌ها بود که صنعت داروسازی کشور از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و شرایط سختی را تجربه می‌کرد.او با اعلام اینکه ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید و تامین می‌شود، ادامه داد: بخشی از شرکت‌های دارویی با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، امکان تامین مواد اولیه دارویی را نداشتند. اصغری با اشاره به طلب ۴۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دارویی از مجموعه‌های ارایه‌دهنده خدمات سلامت، افزود: پرداخت این ۵۰۰ میلیون دلار از آبان شروع خواهد شد و امیدواریم در پایان همان ماه بتوانیم مطالبات شرکت‌های دارویی را داده باشیم. معاون وزیر بهداشت، بر «نشان دار» شدن ۵۰۰ میلیون دلار برای پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی حق ندارند این پول را جای دیگری هزینه کنند و ما نظارت خواهیم داشت.در همین حال، عباس کبریایی‌زاده نایب‌رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، ضمن تقدیر از تصمیم ارزشمند رهبری برای موافقت با اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای صنعت داروسازی کشور، به مهر گفت: به نظر می‌رسد که دولت می‌بایست در تخصیص این اعتبار به صنعت دارو، تسریع کند.

وضعیت امنیتی مطلوب در مرز

فرمانده نیروی انتظامی درباره علت تأخیر اتوبوس‌های کاپوتاژ در پایانه مرزی مهران در شب گذشته، گفت: دلیل این تأخیر حجم زیاد این اتوبوس‌ها بود که عزیزان عراقی آمادگی هماهنگی خروج این تعداد اتوبوس را نداشتند که بحمدالله این موضوع برطرف شده است.

سردار حسین اشتری در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران ضمن تسلیت ایام شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و عرض ادب و سلام خدمت زائران، اظهار کرد: طی بازدیدی که از پایانه مرزی مهران داشتیم بحمدالله وضعیت امنیتی مطلوب و تردد خوبی در جاده‌ها حاکم است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در مرز امکان پارک خودروهای شخصی برای زائران فراهم شده و بحمدالله با سرعت عمل خوب و هماهنگی که با مرزبانان عراقی صورت گرفته ان شاء‌الله در آن سوی مرز نیز سرعت تردد زائران تسهیل می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی کشور یادآورشد: تا شب گذشته 1/5 میلیون زائر از پایانه مرزی مهران به عتبات مشرف شدند.

 اشتری با بیان اینکه بیش از 65 درصد زائران از پایانه مرزی مهران عازم کشور عراق می‌شوند، گفت: به این عزیزان توصیه می‌کنیم مرزهای شلمچه و چذابه را برای تردد انتخاب کنند.

او به زائرانی که با خودروهای شخصی تردد می‌کنند؛ توصیه کرد سفر خود را مدیریت کنند تا ان شا ءالله به سلامت بازگردند.

 

ارسال نظر