اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۳۸۳

استقرار موکب‌های ایرانی در ۵۵ نقطه نجف

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف گفت: صحن و شبستان حضرت زهرا (س) با همکاری موکب‌های ایرانی و تولیت آستان مقدس علوی برای پذیرایی از خیل زائران اربعین حسینی آماده شد.. علیرضا فداکار در تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی شهر نجف در آستانه اربعین افزود: علاوه بر صحن حضرت زهرا (س) با همکاری مسوولان عراقی، ۵۵ نقطه از شهر نجف اشرف، کوفه و جاده نجف به کربلا تا شهر حیدریه برای استقرار موکب‌های ایرانی جانمایی شده و در حال استقرار است.

او گفت: در حالی که حدود سه هفته تا اربعین حسینی فرصت داریم، عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر علوی و کارگاه‌ها به صورت موقت تعطیل شده و عوامل ایرانی و عراقی در حال شست وشو و آماده‌سازی نهایی صحن برای میزبانی از زائران اربعین هستند. وی ادامه داد: با تعطیلی موقت جبهه‌های کاری در صحن حضرت زهرا (س)، کارهای مقدماتی برای پذیرایی از زائرین اربعین با قوت در حال انجام است و اقلامی مانند پتو به صورت بسته‌بندی شده در انبار مخصوص دپو شده است.

او با بیان اینکه میزبان اصلی کنگره عظیم اربعین حسینی، مردم و دولت عراق است گفت: همکاری خوبی بین مسوولان عراقی و ستاد بازسازی عتبات در جریان است تا موکب‌ها و هیات‌های مذهبی ایرانی که از بیش از ۱۵ استان عازم نجف شده‌اند، بتوانند سهمی در فیض میزبانی از خیل عاشقان اهل بیت علیهم السلام داشته باشند. فداکار با بیان اینکه در اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار زائر در صحن مطهر حضرت زهرا (س) و موکب‌های ایرانی شهر نجف اشرف اسکان یافته و پذیرایی شدند، گفت: امسال، اسکان زائران اربعین در صحن حضرت زهرا (س) راحت‌تر از سال گذشته خواهد بود.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه عشایر

رییس سازمان امور عشایر ایران از تخصیص ۴۰۰میلیارد تومان برای توسعه عشایر خبر داد و گفت: ۳ طرح ویژه در حوزه خدمات فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت و بهداشت عشایر در هیات دولت در انتظار تصویب است.

کرمعلی قندالی دیروز در پنجمین همایش ملی روز روستا و عشایر با بیان اینکه حوزه عشایر و روستاییان مورد حمایت همه مسوولان محلی و ملی است، گفت: توجه به منزلت روستاییان مهم‌ترین اقدام دولت یازدهم و دوازدهم بود. امروز یک نشاط و امید را در این حوزه می‌توان حس کرد.

او افزود: در مدیریت بحرانها و تغییرات اقلیمی عشایر و روستاییان در صف اول آسیب هستند و در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است. رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه باید برای ماندگاری روستاییان در روستاها و تداوم تولید در عشایر اقداماتی انجام شود، اضافه کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان به همین منظور اختصاص یافته است و توجه به عشایر بیشتر شده است. در برنامه پنجم تنها یک بار نامی از عشایر آمده بود اما در برنامه ششم توسعه ۱۷ بار در مورد عشایر موضوعات مرتبط مطرح شده است.

او ادامه داد: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان ار مالیات بر ارزش افزوده به عمران و توسعه عشایر اختصاص می‌یابد و ظرف ۳ سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام در زنجیره تولید قرار گرفته و با این اقدام سالانه ۶ میلیون تومان به درامد خانوار افزوده شده و کمک زیادی به حفظ محیط زیست و تعادل بین دام و مرتع شده است. قندالی تاکید کرد: ۳ طرح ویژه در حوزه خدمات فرهنگی، ارتقای دانش و مهارت و بهداشت عشایر در هیات دولت در انتظار تصویب است که اجرای آنها یک تحول بزرگ در حوزه عشایر است.

معرفی ۱۵۰۰ مربی سرباز به سازمان فنی و حرفه‌ای

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از معرفی ۱۵۰۰ مربی سرباز به سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد. سردار موسی کمالی درباره آزمون مهارت‌آموزی سربازان به ایسنا گفت: آزمون مهارت‌آموزی سربازان یا سرباز ماهر با هدف ایجاد توانمندی و تخصص برای سربازان به منظور پرشدن اوقات فراغت‌شان در نیروهای مسلح، استفاده از تخصص و توان آنها و پیدا کردن شغل مناسب با توجه به تخصصی که کسب کرده‌اند بعد از پایان خدمت برگزار می‌شود. او با بیان اینکه مهارت‌آموزی به سربازان از دو طریق انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های آن مهارت‌آموزی در یگان‌های نیروهای مسلح و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سربازان جهت حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی است. این سربازان پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند در آزمون‌های مهارت‌آموزی شرکت کنند و در صورت موفقیت گواهی‌نامه مهارت‌آموزی دریافت می‌کنند. رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: روش دوم به این صورت است که ما آموزشی به سربازان ارایه نمی‌دهیم و سرباز باید توانمندی‌هایی را از قبل داشته باشد و فقط در آزمون ادواری شرکت می‌کند و در صورت پذیرفته شدن گواهی‌نامه مهارت‌آموزی دریافت می‌کنند. وی با اشاره به مربی‌سرباز‌ها نیز گفت: طبق توافقی که با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور داشتیم، باید ۱۵۰۰ مربی سرباز به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنیم که این کار در حال انجام است و هزار و ۵۰۰ سرباز مربی به این سازمان معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظر