اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۹۰

نفس‌های  هورالعظیم به شماره افتاده است

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نفس تالاب هورالعظیم به شماره افتاده است، گفت: بالای ۸۰ درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است. عباس پاپی‌زاده درباره وضعیت تالاب هورالعظیم، به خانه ملت گفت: این تالاب نفس‌های آخر بقا را می‌کشد و این مساله بسیار ناراحت کننده است بنابراین باید هرچه سریع‌تربا اقدامات فوری به داد تالاب هورالعظیم رسید.  نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین بار تنها در سال 97 تالاب هوارالعظیم دچارحریق شده است تصریح کرد: پوشش گیاهی تالاب هورالعظیم نیز متاسفانه با آتش‌سوزی‌های پی در پی از بین رفته است.  او ادامه داد: تالاب هورالعظیم تبدیل به صحرای مستعد برای توفان‌های شدید ریزگردشده است و هم اکنون مقادیر بسیاری از ریز گردهای استان خوزستان ناشی از گردو غبار ناشی از تالاب است.  پاپی‌زاده افزود: تالاب هورالعظیم با توجه به اینکه در مسیربادهای غربی و شرقی قرار دارد از منظر تشدید آلودگی هوا استان‌های خوزستان، کرمانشاه ولرستان، ایلام را نیزتحت تاثیر قرار داده است بنابراین  باید برای کاهش آلودگی هوا از تمام ظرفیت‌های کشور نیز بهره برد. نماینده مردم دزفول در مجلس تصریح کرد: تامین حقابه زیست محیطی برای نجات تالاب هور العظیم الزامی است البته نمی‌توان وقوع خشکسالی را در چندین سال اخیر منکر شد اما خشکسالی به تنهایی علت خشک شدن تالاب هورالعظیم نیست. پاپی‌زاده افزود: دخالت انسانی و سیاست غلط وزارت نیرو و انتقال بخشی ازحق آبه تالاب شادگان به فلات مرکزی از عواملی است که وضعیت تالاب هورالعظیم را وخیم کرده است.

کودکان کار  قربانیان خشونت اقتصادی

عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه در حال حاضر کودکان کار، اصلی‌ترین قربانیان خشونت اقتصادی هستند، گفت: این شرایط باعث شده کودکان خردسال نیز به کارهای سخت و زیان بار روی آوردند.

هادی شریعتی همزمان با روز ملی کودک به ایسنا گفت: با شدت گرفتن بحران‌های اقتصادی در کشور، وضعیت کودکان کار بیش از پیش در مسیری پیچیده و دشوار قرار گرفته است. شرایطی که باعث شده کودکان خردسال نیز به کارهای سخت و زیان بار روی آوردند و در حال حاضر کودکان کار، اصلی‌ترین قربانیان خشونت اقتصادی هستند چراکه خشونت اقتصادی که بر زندگی آنها و خانواده‌های تهی دست و کارگری شان سایه انداخته است.

او با بیان اینکه در این میان جذب تعداد کثیری از کودکان در دو شغل طاقت فرسای کولبری و زباله‌گردی تراژدی ناگواری را در زمینه کار کودک رقم زده است، اظهار کرد: رسانه‌ای شدن مشکلات مربوط به این کودکان بیشتر از قبل دیده می‌شود که البته مثل همه موج‌های خبری مشابه در مقطعی با بازخوردهای هیجانی جامعه همراه و پس از مدتی کوتاه مجددا این موج فروکش می‌کند و به دست فراموشی سپرده می‌شود. شریعتی با اشاره به اینکه از دیگر تحولات در زمینه حمایت حقوقی از کودکان کار تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مدت اخیر بود، اظهار کرد: هر چند که پرداختن به حقوق کودکان کار در این قانون پایین‌تر از سطح انتظارات جامعه مدنی و فعالان حقوق کودک بود اما در مواد و بندهایی به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم به شرایط حقوقی این کودکان پرداخته شده است.

لزوم ملحق شدن خدمات دندانپزشکی به بیمه

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه ملحق شدن خدمات دندانپزشکی به بیمه برای رفاه حال بیماران جزو ضروریات حوزه درمان است، گفت: اخذ بهای خدمات دنداپزشکی تنها برطبق تعرفه‌های قانونی مجازاست. احمدهمتی درباره وضعیت نرخ‌های موجود برای ترمیم و بازسازی دندان در دندانپزشکی کشور گفت: نرخ خدمات دندانپزشکی به حدی است که برای بسیاری از افراد از نظر اقتصادی مشکل ساز است بنابراین در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت ودرمان برگزار کردیم، مقرر شد به‌زودی خدمات دندانپزشکی در کشور بیمه شود. نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل ملحق نشدن خدمات دندانپزشکی به بیمه را می‌توان مشکلات اقتصادی اخیر در کشور دانست بنابراین امیدواریم با توجه به حساسیت سلامت دهان ودندان برای افزایش سرانه جامعه تمهیداتی اندیشیده شود که تمام اقشارجامعه بتوانند از پس هزینه‌های درمانی دندانپزشکی برآیند. همتی افزود: مراجع مختلفی برای رسیدگی به اخذ تعرفه‌ها  دندانپزشکی در کشور از بیماران وجود دارد به‌طورمثال سازمان نظام پزشکی یکی ازمراجع مذکور است واگر بطور واقع بینانه کسی شکایتی از دندانپزشکان چه از نظر اخذ قیمت نامتعارف برای اخذ خدمات واستفاده از مواد بی کیفیت در ترمیم دندان دارد، می‌تواند با تنظیم شکایت خواستار رسیدگی از مراجع ذی‌ربط شود. او در ادامه به خانه ملت گفت: پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها با جلوگیری از عفونت‌های درمانی بسیار امکان پذیر است و این درحالی است که اگر بخواهیم دندان‌های مصنوعی را با تکنولوژی های روزبرای بیماران ترمیم کنیم، حداقل هردندان بیش از 3 تا 4 میلیون برای بیماران هزینه در بردارد. وی یادآورشد: اخذ بهای خدمات دندان‌پزشکی تنها برطبق تعرفه‌های قانونی مجازاست.

 

 

ارسال نظر