واکنش بطحایی به مداخله‌های غیرکارشناسی برخی نماینده‌ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۰۹۳۶

وزیر آموزش و پرورش به اظهارات اخیر معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر مداخله‌های غیرکارشناسی برخی نماینده‌ها واکنش نشان داد.

چند روز گذشته پیش احمد عابدینی، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن انتقاد از مداخله‌های غیرکارشناسی برخی نماینده‌های مجلس اعلام کرد که بزرگ‌ترین مصیبت آموزش و پروش این است که سازمان‌ها و افرادی که ارتباطی با آموزش و پرورش ندارند، به‌شدت در انتخاب‌ها مداخله می‌کنند، روی آن تاثیر می‌گذارند و از طرف دیگر بازخواست هم می‌کنند او تاکید کرد که این موضوعات خیلی دقیق‌تر با مقام معظم رهبری در میان گذاشته شود تا آموزش و پرورش از چنگ مداخله‌های غیرکارشناسی حوزه‌های مختلف نجات پیدا کند. سید محمد بطحایی در این باره و در واکنش به مداخله‌های غیرکارشناسی نماینده‌ها به ایلنا گفت: مجلس به عنوان یک مرجع قانونی وظیفه وضع قوانین را دارد، ضمن اینکه در این میان قوه مقننه وظیفه نظارت بر قوانین و اجرای آن را نیز به عهده دارد.

او ادامه داد: این حق مجلس است که در همه امور ازجمله نیروی انسانی آموزش و پرورش ورود کند، کما اینکه تا به حال هم در حوزه نیروی انسانی همین‌طور بوده است. در واقع مجلس تاکنون در حوزه نیروی انسانی هر تصمیمی که خواسته بگیرد از نظرات کارشناسی آموزش و پرورش نیز استفاده کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: ما نظرات کارشناسی‌مان را به مجلس می‌دهیم و مجلس هم از جمیع جهاتی که صلاح می‌داند، تصمیمش را می‌گیرد.

 

ارسال نظر