اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۸۵

دستگیری چندین نفر درباره مسمومیت‌های الکلی

معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام آغاز هفته ناجا از ۱۳ مهر با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» از ترخیص خودروهای توقیفی فاقد حکم قضایی در این هفته خبر داد. احمد نوریان در اولین نشست خبری خود پس از انتصاب به عنوان سخنگوی ناجا به تشریح برنامه‌های پلیس در هفته ناجا پرداخت و گفت: هفته ناجا از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه است و شعار آن «پلیس مقتدر، امین مردم» است. او از ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی به دلیل مسائل انضباطی و ترافیکی در هفته ناجا خبر داد و گفت: وسایل نقلیه فاقد دستور قضایی با شروط پلیس ترخیص خواهد شد. نوریان ادامه داد که همچنین در این هفته نسبت به تسریع در رسیدگی به خلافی خودروها اقدام خواهد شد و این خدمات در هفته ناجا رایگان خواهد بود. نوریان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها همواره در کنار پلیس بوده‌اند، گفت: اصحاب رسانه نقش زیادی در انعکاس صحیح رویدادها و زحمات ماموران پلیس دارند. وی با بیان اینکه امنیت اولویت هر کشوری است و در نبود آن چشم‌انداز پیشرفت محقق نمی‌شود، گفت: امروز به برکت روزآمدی پلیس و درک صحیح تحولات و پیچیدگی‌ها، پلیس زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزازی خود را در روند رو به رشد قرار داده و اثر تغییرات را در امنیت رصد کرده تا به نیازهای جدید پاسخ‌های نو بدهد و بدین جهت بین مردم و پلیس رابطه خوبی وجود دارد و نظرسنجی‌ها حکایت از رضایتمندی مردم است. نوریان اضافه کرد: پلیس در کنار مردم بوده و با سعه صدر با وجود برخی تحرکات که چند ماه در کشور وجود داشت با آنها برخورد کرده و در برخورد با احتکار و سوءاستفاده‌های اقتصادی در کنار مجموعه‌های قضایی، برای بهبود و نظم دادن به امور اقتصادی به کمک آمده است.

وی درپاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه شش مامور پلیس به دلیل استفاده از سلاح در ماموریت به قصاص محکوم شده‌اند گفت: برای حادثه دشت ارژن حکم خوبی در دفاع از مامور پلیس صادر شده که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد، معاونت حقوقی ناجا خود را ملزم به حمایت از ماموران خود می‌داند. سخنگوی ناجا در پایان با انتقاد از پرسش‌های غیرمرتبط خبرنگاران با هفته ناجا از آنان خواست برای آنکه پاسخ کامل پرسش‌های خود را بگیرند، قبل از برگزاری نشست خبری سوالات را منتقل کنند و بهتر بود در این نشست تنها سوالات مربوط به هفته ناجا را می‌پرسیدند.

صف «سزارین»  برای تولدهای تقویمی

معاون کل وزارت بهداشت از افزایش زایمان سزارین در برخی تاریخ‌های خاص در بیمارستان‌های خصوصی انتقاد و عوارض زایمان زودرس را تشریح کرد. دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمایل والدین برای تولد نوزادشان در برخی تاریخ‌های خاص، گفت: متاسفانه در تاریخ‌های خاص مثل 96.6.6 و بعضی روزهای مناسبتی، آمار سزارین در کشور بنا به درخواست بعضی خانواده‌ها و اجابت بعضی متخصصین در بعضی بیمارستان‌های خصوصی به طرز قابل توجهی از چند 10 درصد حتی تا چند برابر بالا می‌رود. او با اشاره به آمار زایمان سزارین در کشور و همچنین رایگان کردن زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت به منظور ترویج این روش زایمانی، افزود: متاسفانه با وجود اقدامات انجام شده، نسبت زایمان سزارین در کشور ما هنوز نسبت به استاندارد‌های علمی بسیار بالاست و حدود 49 درصد زایمان‌ها را شامل می‌شود. اقدامات فرهنگی انجام شده برای خانواده‌ها و همچنین برنامه‌های آموزشی لحاظ شده برای پزشکان، پاسخ زیادی حاصل نکرده و همچنان نسبت زایمان سزارین در کشور بالاتر از استانداردهای علمی است.

حریرچی ضمن اشاره به مزایای زایمان به روش طبیعی، گفت: بیشترین تکامل مغزی جنین در چند هفته آخر حاملگی است و این درحالی است که در کشور ما بطور میانگین در 38 هفتگی سزارین انجام می‌شود و به این ترتیب جنین، دو هفته از رشد مغزی محروم می‌شود. همچنین در صورت تمایل والدین به تولد نوزاد در تاریخی خاص یا روزهای مناسبتی، به دلیل سزارین زودرس، نوزادان بیشتر در معرض نارسایی تنفسی قرار می‌گیرند. علاوه بر این خود مادر نیز دچار عوارض متعدد جراحی، بیهوشی و طبی می‌شود.

ابلاغ دستورالعمل امربه معروف و نهی از منکر به مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تدوین و ابلاغ دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: دو ساختار تحت عنوان «یاوران معروف» و «یادآوران معروف» هم تعریف شده است و در هر کلاس یک یاور معروف داریم که معارف مهم را بسط و نشر می‌دهد.

علیرضا کاظمی با اشاره به برنامه‌های ویژه ین معاونت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با تمرکز بر «معروف»، کارهایی را دنبال می‌کنیم و اخیرا برای اولین بار دستورالعمل امر به معروف و نهی از منکر را آماده و شورای امر به معروف و نهی از منکر را در ادارات و مدارس فعال کردیم. او افزود: سه محتوا برای دوره ابتدایی، دوره متوسطه و برای خانواده‌ها نیز آماده شده است که «راستگویی»، ‌«کار و تلاش» در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و «احسان به پدر و مادر» موضوع هر کدام از آنهاست.

 

ارسال نظر