اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۴۴۱

مسکن ویژه بازنشستگان کشوری در دستور کار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قصد داریم با همکاری وزارت رفاه برنامه‌ریزی را برای مسکن ویژه بازنشستگان تحت پوشش صندوق انجام دهیم.

جمشید تقی‌زاده در حاشیه همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران صندوق بازنشستگی کشوری که عصر روز چهارشنبه برگزار شد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی زیر دو میلیون و۳۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنندگفت: امروز با حضور سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به ۴۰۰ هزار بازنشسته رونمایی شد. او با اشاره به اینکه در مرحله نخست و با توجه به اینکه ۲۵۰ هزار نفر در سایت صندوق بازنشستگی ثبت نام کرده‌اند وام ۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد دریافت می‌کنندافزود: تلاش می‌شود مابقی متقاضیان نیز در ماه‌های آتی بتوانند وام دریافت کنند.  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درمورد مسکن ویژه بازنشستگان نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، برنامه‌ریزی برای مسکن بازنشستگان در نظر گرفته و طرحی را پیش بینی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری‌های سراسر کشور اقداماتی را دراین خصوص انجام دهیم. او در مورد بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز اظهار داشت: بسته حمایتی و درمانی بازنشستگان در عقد قرارداد جدید با بیمه تکمیلی افزایش پیدا می‌کند و در این دوره قصد داریم حمایت بیشتری را در حوزه درمانی از بیماران صعب‌العلاج داشته باشیم.

آغاز ثبت‌نام زائران اربعین با ارز بازار ثانویه

ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در ۲۵۰۰ دفتر تحت پوشش این سازمان با تخصیص ارز به نرخ بازار ثانویه برای دریافت روادید آغاز شد. مرتضی آقایی، مدیرکل نظارت بر امور زیارت سازمان حج با اعلام آغاز ثبت‌نام زائران اربعین با ارز ۸ هزار تومانی گفت: ارز تخصیص یافته به‌صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تامین شده و زائران باید به هنگام ثبت‌نام از طریق یکی از دفاتر اعلام شده بر مبنای حدود ۴۰ دلار برای اخذ روادید با در نظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند. آقایی توضیح داد: ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در ۲۵۰۰ دفتر تحت پوشش این سازمان آغاز شده است. او افزود: این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه‌های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود ۲۰ هزار تومان و نیز کارمزد ثبت‌نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می‌شود. مدیرکل نظارت بر امور زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای ۵۰ روز اعتبار بوده و زائران عتبات می‌توانند طی این مدت به عراق سفر کنند. آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین فقط می‌توانند از طریق سامانه سما اقدام کنند، مردم باید با هوشیاری کامل مراقب افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار بوده و تحت هیچ شرایطی حتی در صورت تقاضای ثبت‌نام کنندگان به آنان ارز پرداخت نکنند. او گفت: زائران اربعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

وجود ۳۰۰۰ محله پرآسیب در کشور

معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به وجود بیش از ۳۰۰۰ محله پرخطر در کشور از آغاز طرح «پازک» در ۵۰۰ محلات پرآسیب خبر داد.

فرید براتی سده با بیان اینکه طرح «پازک» مربوط به پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان است، گفت: یکی از مصوبات جلسه ۱۳۴ ستاد مبارزه با مواد مخدر و تاکیدات مقام معظم رهبری این بوده است که طرح‌های تحولی و فوق‌العاده‌ای در حوزه مواد مخدر توسط دستگاه‌های مختلف اجرا شود. چند طرح فوق‌العاده نیز بر عهده سازمان بهزیستی قرار داده شده که یکی از آنها اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در ۵۰۰ محله آسیب خیز است.

او با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بیش از ۳۰۰۰ محله آسیب خیز در کشور وجود دارد، به ایسنا گفت: این محلات همان مناطق حاشیه‌ای و پرخطر هستند که احتمال دارد به دلیل ماهیت ویژه‌شان آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در آنها بیشتر فرصت نمود و بروز داشته باشد. به همین دلیل قرار شده است تا بین این محلات امسال بر ۵۰۰ محله متمرکز شویم و فعالیت‌های پیشگیری را روی جمعیت‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند، اجرا کنیم تا این افراد به سمت استفاده از مواد مخدر نروند. معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی در پاسخ به اینکه چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا و مصرف مواد مخدر هستند؟ توضیح داد: زنان و کودکان خانواده‌های دارای یک عضو معتاد بیشتر در معرض اعتیاد به مصرف مواد مخدر هستند. به عبارت دیگر خانواده‌هایی که در آنها همسر یا پدر معتاد وجود دارد بیشتر احتمال دارد که به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

براتی سده ضمن تشریح جزئیات طرح «پازک» توضیح داد: در این محلات تیم‌های اجتماع محور را فعال می‌کنیم و آنها سراغ خانواده افراد معتاد و نه خود معتادین می‌روند. براساس این طرح، فعالیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در ۱۰ گام که مربوط به فاز اول این طرح هستند انجام می‌شود.

 

ارسال نظر