اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۰۹۰

چشم‌انداز روشن دیپلماسی سلامت در ایران

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعامل و ارتباط با کشورهای توسعه‌یافته و صاحب سبک می‌تواند زیرساخت‌های سلامت کشور را تقویت کند.

بهروز بنیادی در رابطه با ضرورت تقویت دیپلماسی سلامت در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: بخش زیادی از دیپلماسی سلامت به عملکرد سفرای کشور و مقامات عالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور بستگی دارد. تقویت دیپلماسی سلامت و اشتراک تجربیات پزشکی با کشور‌های پیشرفته جهان در شرایطی که با تحریم‌ها و مشکلات دارویی مواجه ‌هستیم، باعث شکوفا شدن پتانسیل این حوزه شده و حوزه‌ای قابل اتکا برای رشد و ترقی کشور خواهد شد. نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما اکثرا با کشورهایی در ارتباط هستیم که از نظر تکنولوژی و شاخص‌های بهداشتی از ما ضعیف‌تر هستند بنابراین چیزی از آنها به ما اضافه نمی‌شود ولی تعامل و ارتباط با کشورهای توسعه یافته و صاحب سبک می‌تواند زیرساخت‌های سلامت در مباحث دارو و درمان را تقویت کند. امیدواریم تفاهم نامه‌های انجام شده با برنامه‌ریزی و استراتژی مشخصی دنبال شود و صرفا مانند تفاهم‌نامه‌های معمول نباشد. او با اشاره به تفاهم‌نامه ایران در حوزه تجهیزات پزشکی با روسیه به خانه ملت گفت: طب روسیه جایگاه خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی در جهان ندارد، به نظر نمی‌رسد که در این بخش خودش مستقیم به ما کمک کند، شاید به عنوان یک کشور واسطه به جهت ارتباطاتی که با سایر کشورهای توسعه یافته دارد بتواند به ما کمک کند. این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بسیاری از دارو‌های مورد نیاز کشور تولید داخلی هستند، متاسفانه اخیراً در تهیه مواد اولیه برخی از دارو‌ها با مشکلاتی رو برو شده‌ایم، وابستگی 50 درصدی برخی از دارو‌ها به واردات مواد اولیه نگرانی‌هایی به وجود آورده است که خوش‌بختانه با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ذخایر مورد نیاز فراهم شده است، در مورد تجهیزات پزشکی نیز در همین وضعیت قرار داریم، اخیراً لیستی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات چشم پزشکی و ارتوپدی توسط وزارت بهداشت منتشر شده است، که نشان می‌دهد در چه زمینه‌هایی باید برای واردات تکنولوژی به کشور برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

آخرین وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان

رییس کانون عالی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ازاتمام قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان در آخر آبان ماه خبر دادوگفت: پرداخت بدهی دولت به سازمان باعث ارایه خدمات مناسب به جامعه هدف می‌شود.

علی اصغر بیات در مورد بیمه تکمیلی بیش از ۳ میلیون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مهلت قرار داد بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش این سازمان آخرین روز آبان ماه به اتمام می‌رسد و طی مدت باقی مانده باید برای بیمه سال بعد پیش‌بینی‌های لازم انجام شود. او با اشاره به اینکه ماهیانه ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر فرد بازنشسته از حقوق آنها برای بیمه تکمیلی کسر می‌شود، به مهر گفت: این مبلغ نسبت به سال قبل آن با توجه به افزایش خدمات حدود ۴ هزار تومان افزایش یافته بود و برای بیمه سال آینده نیز باید با توجه به بسته خدمتی به بازنشستگان مبلغ حق بیمه مشخص شود. رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در مورد نارضایتی بازنشستگان از خدمات بمیه تکمیلی تاکید کرد: هر ماه حق بیمه از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود اما خسارت‌هایی که باید در ازای پرداخت هزینه‌های آزمایش و... دریافت کنند با تاخیر پرداخت می‌شود که همین موضوع نیز باعث نارضایتی بازنشستگان شده است.

تخلف در دسترس نبودن پزشک «آنکال» درتعطیلات

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گله مندی بیماران ازکمبود پزشک در بیمارستان‌ها در ایام تعطیل نیازمند بررسی است، گفت: دسترس نبودن پزشک آنکال درتعطیلات تخلف است.

منوچهر جمالی سوسفی درباره در دسترس نبودن پزشکان آنکال در تعطیلات، گفت: پزشکان آنکال درایام تعطیل در بیمارستان‌ها مسوولیت قانونی دارند که در دسترس باشندتا اگر بیماری اورژانسی نیاز به خدمات رسانی در اسرع وقت داشت بربالین بیمارحاضرشوند و اگردر این خصوص کوتاهی انجام شود، بطور حتم تخلف در حوزه درمان صورت گرفته است. نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیماران از عدم حضور پزشک متخصص در ایام تعطیل در برخی بیمارستان‌ها گله دارند بنابراین الزامی است که این گله‌گذاری‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و اگر صحت مسائل مذکور تایید شود، بطور حتم برخورد قانونی با عوامل مربوطه خواهد شد.

 جمالی سوسفی به خانه ملت گفت: اگر تخلفی درخصوص در دسترس نبودن پزشک آنکال در بیمارستان‌ها انجام شده است، شهروندان موضوع فوق راگزارش دهند و از همین رو در موارد اورژانسی نیز بیمارستان‌ها موظف هستند، خدمات رسانی بهینه طبق شرایط عمومی بیمار ارایه دهند و اگر نیاز به حضور پزشک آنکال نیز برطبق وضعیت بیمار وجود دارد، می‌بایست پزشک آنکال نیز در بیمارستان حضور بعمل آورد.

 

ارسال نظر