ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۹۹۲۱

تصمیم تازه درباره  نرخ بلیت‌های هوایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: در جریان جلسه‌ای که میان مسوولان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برگزار شد، طرفین تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی نرخ‌هایی که برای شهریورماه تصویب شده بود را اجرایی کنند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: به این ترتیب شرکت‌ها براساس نرخ‌هایی که پیش از این اعلام کرده بود بلیت‌های خود را قیمت‌گذاری می‌کنند و حداکثر اجازه دارند تا سقف ۱۰ درصد آنها را افزایش دهند.

او درباره‌ قیمت‌گذاری بلیت پروازهای خارجی هم ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی در رابطه با این پروازها گرفته نشده است و این نرخ‌ها براساس شرایطی که در بازار وجود دارد تعیین شده و اجرا خواهند شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی در شرایط ارزی کنونی با فشارهای جدی مواجه هستند، اما تلاش می‌شود با پیگیری‌های جدی شرایط برای تامین ارز مورد نیاز آنها از طریق سامانه نیما فراهم شود.

اسعدی سامانی درباره‌ آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای پروازهای اربعین توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از تاریخ ۲ تا ۱۲ آبان‌ماه نرخ پروازهای تهران – نجف – تهران برای هر نفر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پرواز مشهد – نجف – مشهد 2 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد، برای بلیت یک طرفه تهران – نجف نرخ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد – نجف نرخ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

جنگ  بعدی جنگ آب خواهد بود

رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه بدون محیط زیست توسعه‌های در کار نخواهد بود، گفت: تغییر در اکوسیستم یک منطقه، زندگی شهروندان را به خطر انداخته تا آنجا که یکی از راه‌های جنگ محیط زیست خواهد بود و باید گفت جنگ بعدی؛ جنگ آب است.

صدرالدین علیپور رییس مرکز محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه نامتوازن اثر خود را روی تهران گذاشته است، به خبرنگار ایلنا گفت: تهران امروز سه برابر ظرفیت زیست محیطی خود جمعیت داشته و  این روند هنوز ادامه دارد. قسمت‌های شمالی به علت روند توسعه به شدت آسیب دیده است، اما سمت شمال شرق و سرخه‌حصار هنوز پتانسیل‌های باقی مانده دارد. مسایل امروز به شدت با موضوعات سیاسی و اجتماعی گره خورده است. اما باید یک روزی بفهمیم که اگر محیط زیست آسیب دید، دیگر توسعه‌ای هم در کار نخواهد بود.

علیپور با اشاره به ایده شروع جنگ زیست محیطی علیه ایران، گفت: از سال‌های پیش مطالعات معتبر بین‌المللی این مسئله را پیش‌بینی کرده بودند که جنگ بعدی؛ جنگ آب خواهد بود و شهرهای مختلف بر سر منابع آبی با یکدیگر به اختلاف خواهند خورد و مردم در این خصوص با یکدیگر درگیر خواهند شد. وی با بیان اینکه در نقاط جنوبی کشور معضل آب بسیار پررنگ شده است، گفت: به علت موقعیت جغرافیایی ما یکی از  کشورهایی هستیم که این مشکل زودتر از بقیه جاها در آن‌ آغاز شده است. بهره‌برداری از منابع  آبی در مرز ترکیه، بستن مسیرهای آبی از افغانستان به سمت ایران و آتش‌سوزی‌، همه از این دست  مسایل هستند.  وی ادامه داد: در مرزهای آبی هم این مسئله وجود دارد و همسایگان ایران به طرق مختلف در حال انجام اقداماتی از این دست هستند. محل استخراج منابع نفتی در داخل دریا نیز ازجمله این موارد است. در حقیقت امروز، تغییر در اکوسیستم یک منطقه، زندگی شهروندان را به خطر انداخته و یکی از راه‌های جنگ محیط زیستی است. مشکلات حوزه آب فقط با حرف حل نمی‌شود، باید در ابتدا مدیران را توجیه کنیم که موضوع محیط زیست در تهران و کشور چقدر دارای اهمیت است.

 

 

ارسال نظر