اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۳۶۷

پوشک باید در سبد کالای اضطرار قرار گیرد

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مبارزه با احتکار و ایجاد زمینه تولید را راه برون رفت از معضل کمبود پوشک دانست. سیامک مره صدق در مورد مشکلات ایجادشده در جامعه پیرامون کمبود پوشک در بازار که حداقل در سبد کالای روزانه یک چهارم خانوارهای ایرانی وجود دارد، گفت: هم‌اکنون باید از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید که چرا در رابطه با تامین نیاز این بخش تدبیری نیندیشیده‌اند، چرا که پوشک از جمله نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچون سالخوردگان، بیماران و نوزادان است و کمبود آن موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای آنها خواهد شد. نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسوولان مربوطه باید برای رفع نیاز این بخش چاره‌اندیشی کنند، ضمن اینکه وقتی کمبود برخی کالاها، کشور را در شرایط اضطرار قرار می‌دهد، می‌توان تعدادی از کالاها را از لیست کالای اساسی که نیاز کمتری به آنها وجود دارد، حذف کرد. او به خانه ملت گفت: ما در شرایط کنونی نباید به وضعیت 40 سال قبل برگردیم و از روش‌های منسوخ‌شده برای تامین نیاز این بخش استفاده کنیم و با وجود اینکه کشور از نظر اقتصادی در شرایط عادی قرار ندارد، اما روش‌های قدیمی هم ایده‌آل و مناسب نیست. مبارزه با احتکار و ایجاد زمینه تولید راه برون‌رفت از معضل کمبود پوشک است

مره صدق اظهار کرد: رفع مشکلات ایجادشده ناشی از کمبود پوشک نیازمند این است که اولویت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات در نظر گرفته شود، ضمن اینکه تخصیص ارز دولتی به واردات مواد اولیه پوشک هم یک کار پیچیده‌ای است که نیاز به بررسی دارد که به این راحتی هم نمی‌توان در مورد آن نتیجه‌گیری کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مسوولان باید برای رفع نیاز این بخش امکانات لازم برای تولید پوشک را فراهم کنند، از سوی دیگر باید با احتکار مبارزه شود که قطعا در این شرایط وجود دارد و مانع از این می‌شود که مردم به‌راحتی به این نوع کالاها دسترسی داشته باشند.

آغاز طرح ویژه پلیس برای محرم

رییس پلیس تهران از آغاز طرح پلیس برای ماه محرم در بیش از ۵۰۰۰ حسینیه، هیئت و تکیه از روز دوشنبه خبر داد. حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح رعد درباره‌ اقدامات پلیس برای ماه محرم خاطرنشان کرد: از عصر امروز طرح ویژه پلیس برای ماه محرم در پایتخت آغاز شده و بر این اساس ماموران پلیس در آماده باش بوده و نسبت به روان‌سازی ترافیک و نیز تامین امنیت عزاداران اقدام خواهند کرد. رحیمی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰۰ حسینیه، تکیه، مسجد و محل برگزاری عزاداری ماه محرم از سوی پلیس پایتخت شناسایی و هماهنگی‌های لازم با مسوولان انجام شده است، خاطرنشان کرد: تقاضا و انتظار ما از عزاداران و شهروندان ما و به ویژه مسوولان هیئت‌ها، تکایا و مساجد این است که حتما هماهنگی‌های لازم را با پلیس داشته باشند. رحیمی با بیان اینکه ماموران پلیس از ابتدا تا انتهای مراسم‌ عزاداری در این محل‌ها حضور دارند گفت: با توجه به تعداد عزاداران در محل‌های مختلف ماموران ما نیز در نقاط مختلف مستقر خواهند شد. برای مثال ممکن است در محلی صد مامور مستقر کرده و در محل دیگر یک مامور کافی باشد. رییس پلیس پایتخت از به کارگیری همیاران محرم و پلیس‌های افتخاری نیز در ایام محرم خبر داد و گفت: از ظرفیت مشارکت مردمی و شهروندان نیز در ایام محرم برای تأمین امنیت عزاداران و محل‌های عزاداری استفاده خواهیم کرد. رحیمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مجرمان درفضای مجازی، اظهارکرد: هجرت مجرمان به فضای مجازی جدی است و در همین راستا ما علاوه بر اینکه پلیس فتا را تقویت کرده‌ایم، رده پلیس فتا را در یگان‌های تخصصی فعال کرده‌ایم.

ضربه به محیط زیست با صید در عمق پایین

نماینده مردم بندرعباس درمجلس با بیان اینکه ضربه مهلک به محیط زیست با صید در عمق پایین کشتی‌های صنعتی متوقف شود، گفت: شیلات درقبال صیدکشتی‌های صنعتی فرافکنی نکند. احمد مرادی درباره صید بی‌رویه کشتی‌های صنعتی معروف به کف روب، به خانه ملت گفت: الزامی است که سازمان شیلات، اقداماتی در راستای محافظت از صیدهای بی‌رویه توسط کشتی‌های صنعتی کف روب اتخاذ کند تا بتوان علاوه برجلوگیری ازصیدهای بی‌رویه توسط کشتی‌های کف روب و صنعتی نگذاریم، صدمات جبران‌ناپذیربه محیط زیست درکشور وارد شود. نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضربه به صنعت شیلات، کمبود ذخائر آبزی و لطمه فراوان به اکوسیستم محیط زیست از پیامدهای صید بی‌رویه توسط کشتی‌های کف روب است تصریح کرد: شیلات در زمینه صید ماهی توسط کشتی‌های صنعتی وکف روب فرافکنی نکند و اجازه ندهد، کشتی‌های صنعتی، اقتصاد صیادان سنتی و محیط زیست را با صیدهای بی‌رویه در عمق کم به خطر بی‌اندازد. مرادی افزود: کشتی‌های صنعتی کف روب، ماهی خرد و درشت را همزمان صید می‌کنند که این امر نه تنها تاثیر منفی برمیزان آبزیان دریایی می‌گذارد بلکه محیط زیست را نیز وارد چالش اساسی می‌کند. او ادامه داد: چرا باید صیادان سنتی سال‌ها در انتظار مجوز به انتظار بنشینند اما ‌کشتی‌های صنعتی و کف‌‌روب به سادگی صید را در دستورکار قراربدهند.

 

ارسال نظر