اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۰۳۶

بیشترین انتقادات و تقدیرها از پلیس راهور است

فرمانده نیروی انتظامی او در پاسخ به سوالی درباره برخورد با صرافی‌های غیرمجاز نیز گفت: مسوولیت نظارت بر صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است و این بانک است که صرافی‌های مجاز را اعلام می‌کند و بر اساس لیستی که بانک مرکزی اعلام کرده‌اند، با صرافی‌های غیرمجاز برخورد خواهیم کرد.

سردار حسین اشتری در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ و دیدار چهره به چهره با مردم تهران و دیدار از طریق ویدئو کنفرانس با شهروندان ایلام و مشهد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مرکز نظارت همگانی ۱۹۷، مرکزی است که برای مردم فعالیت می‌کند و پیشنهادات، انتقادات، شکایات و هر نوع ارتباط میان پلیس از طریق این مرکز با مردم انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با این سامانه رفتارهای ماموران را به پلیس گزارش کنند. اشتری با بیان اینکه در سال ۹۵ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۷ برقرار شده است، اظهار کرد: میزان تماس‌ها از سال ۹۶، ۱۰ درصد افزایش داشته و طبق آمارهای ما در سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تماس عملیاتی شد البته درصد قابل توجهی از تماس‌ها نیز راهکار، پیشنهاد و تقدیر بود که قابلیت و بعد عملیاتی نداشت. فرمانده ناجا از کاهش ۸.۵ درصدی انتقادات و شکایات از ماموران پلیس خبر داد و گفت: همزمان با این کاهش، تقدیر از نیروی انتظامی ۱۰.۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ناجا به تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۹۷ در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در ۵ ماهه امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ برقرار شده که آمار ماه به ماه ما حاکی از افزایش این تماس‌هاست. اشتری با بیان اینکه ارتباط پلیس با مردم هر ساله افزایش یافته است، گفت: پلیس از هر گونه انتقاد به عملکرد خود استقبال می‌کند. ما وظایف خود را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که در منظر و دید عموم باشد و به عبارتی ما در اتاقی شیشه‌ای و شفاف فعالیت می‌کنیم. او در پاسخ به سوالی درباره مجموع تماس‌های برقرار شده با پلیس در ۱۹۷ و سامانه ۱۱۰ گفت: سالانه بیش از ۳۰ میلیون تماس مردمی با سامانه‌های مختلف پلیس برقرار می‌شود که همین میزان تماس نشان می‌دهد که ارتباط تنگاتنگی میان مردم و پلیس وجود دارد. فرمانده ناجا درباره اینکه بیشترین تماس‌ها با پلیس مربوط به کدام یگان انتظامی بوده است، اظهار کرد: طبیعتا پلیس راهور بیشترین تماس را با شهروندان دارد و به همین دلیل نیز بیشترین انتقادات و حتی تقدیرها از این پلیس است اما در کل آمار ما نشان می‌دهد که مردم نسبت به همه بخش‌های ناجا حساسیت دارند و در مورد آن با سامانه ۱۹۷ تماس گرفته‌اند. اشتری درباره وضعیت معیشتی کارکنان ناجا نیز گفت: متاسفانه ما نتوانستیم جبران زحمات همکارانمان را در نیروی انتظامی انجام دهیم و همانطور که پیش‌تر نیز گفتم ما شرمنده مامورانمان هستیم. این یک واقعیت است که پرسنل ما از لحاظ معیشتی نسبت به پرسنل برخی دیگر از دستگاه‌ها عقب‌تر هستند؛ البته این به این معنا نیست که ماموران ما وظایف خود را به خوبی انجام ندهند و ما به هیچ عنوان چنین مساله‌ای را نمی‌پذیریم.

بحران سرما پیش‌روی زلزله‌زدگان کرمانشاه

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس گفت: بعد از زلزله ۶/۲ ریشتری اخیر ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به ترتیب به مناطق روستایی و شهری افزوده شد اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.شهاب نادری در مورد افزایش کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی به مردم مناطق زلزله زده گفت: هفته گذشته به همراه آقای نجار رییس ستاد مدیریت بحران کشور بعد از زلزله 6/2 دهم ریشتری، بازدیدی از مناطق زلزله زده داشتیم که در جریان این سفر هیات دولت قول داد که پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض و پنج میلیون تومان به صورت تسهیلات به مناطق روستایی و پنج میلیون تومان بلاعوض و ۱۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات وام به مناطق شهری مازاد بر تسهیلات قبل پرداخت کند. نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما تا امروز خبری از پرداخت این مبالغ نبوده است و مردمی که در این باب به ما مراجعه کرده‌اند را به بنیاد مسکن ارجاع داده‌ایم. ان‌شاءالله که این کمک‌ها هر چه زود‌تر پرداخت شود چرا که مردم این منطقه گرفتاری‌های زیادی دارند. او اظهار کرد: همچنین در خصوص پرداخت وام‌های بازسازی 40 و 45 میلیون تومانی بعد از زلزله 7/3 ریشتری، بعضی از این وام‌ها پرداخت شده و برخی از آنها نیز پرداخت نشده است اما با وضعیت موجود احتمال اینکه برخی از مردم در فصل زمستان نیز بی سرپناه بمانند زیاد است. ما از آقای نجار و هیأت دولت درخواست داریم با توجه به اینکه منطقه هر روز شاهد پس لرزه است تا فصل زمستان فکری برای سرپناه مردم شود. مرادی با بیان اینکه از اولین زلزله تا کنون این منطقه شاهد بیش از 7000 پس‌لرزه بوده است، گفت: بعد از زلزله اول بزرگ‌ترین پس‌لرزه‌ها 6/2 و 5/9 ریشتری بوده‌اند که خسارات قابل‌توجهی را به بار آورده‌اند. به همین دلیل مردم از لحاظ روحی نیز در وضعیت مناسبی نیستند چرا که هر روز جان خود و خانواده شان را در خطر می‌بینند. نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تنها راه نجات مردم از این وضعیت، ساخت خانه‌های ایمن و مقاوم سازی خانه‌ها است که ما از دولت، بنیاد مسکن و مدیریت بحران انتظار داریم فکری به حال این مردم بکنند تا در فصل زمستان بی سرپناه نباشند.

 

ارسال نظر