اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۱:۵۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۶۲۳

پلیس گردشگری تشکیل می‌شود؟

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی توضیحاتی را درباره پیشنهاد تشکیل یگانی به نام پلیس گردشگری ارایه کرد.

سردار امیر رحمت‌الهی درباره ایجاد پلیس گردشگری اظهارکرد: گردشگری یک صنعت مهم است و یکی از اهداف دولت هم توسعه گردشگری است. واضح است که یکی از پیش‌نیازهای توسعه گردشگری و البته هر نوع توسعه‌ای در کشور امنیت است و اگر امنیت عینی و روانی گردشگران را تأمین کنیم در واقع برای رسیدن به هدف توسعه گردشگری تلاش کرده‌ایم.

او با بیان اینکه حتی بزه‌دیدگی‌های عمومی ناشی از جرایم خرد هم می‌تواند احساس امنیت گردشگران به خصوص گردشگران خارجی را نسبت به یک منطقه یا کشور کاهش دهد، به ایسنا گفت: البته موارد رخ داده در مورد گردشگران خارجی به هیچ عنوان از فراوانی برخوردار نیست، اما به‌هرحال وقتی یک گردشگر به کشور خود بازمی‌گردد این موارد را به دیگران منتقل می‌کند. رحمت‌اللهی ادامه داد: در حال حاضر نیز از طریق نیروی انتظامی هماهنگی خوبی با استان‌ها داریم و این هماهنگی به ویژه در استان‌هایی مانند اصفهان، فارس و... که مقصد گردشگران خارجی هستند به وجود آمده و نیروی انتظامی با گردشگران همراه است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی افزود: حتی به صورت ابداعی در برخی استان‌ها مانند اصفهان نیز دیده‌ام که ایستگاه‌هایی تحت عنوان پلیس گردشگری دایر شده که تاثیر خوبی هم داشته است.

وی با تأکید بر اینکه آمار جرایم در این حوزه قابل توجه نیست، درباره اینکه آیا ممکن است پلیس گردشگران را اسکورت کند، اظهار کرد: اسکورت به آن معنا نیاز نیست که تورها را اسکورت کنند؛ چراکه کشور ما امنیت خیلی خوبی دارد و اصلا به چنین چیزی نیازی نیست. رحمت‌اللهی با بیان اینکه یگان حفاظت محیط‌زیست نیز بر موارد این حوزه نظارت داشته و کنترل می‌کند، اظهارکرد: با نیروی انتظامی هماهنگ هستیم و خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی درباره نظرش برای تشکیل پلیس گردشگری نیز گفت: من شخصا موافق فعال شدن چنین پلیسی هستم. هماهنگی‌هایی هم با معاونت گردشگری سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم و در حال تدوین دستورالعمل هستیم و در راستای دستورالعمل وزارت کشور برای تأمین امنیت گردشگران خارجی سعی ما این است که این موضوع را ساماندهی کنیم؛ اما هنوز ابلاغی صورت نگرفته است. او درپاسخ به اینکه آیا نباید ماموران پلیس گردشگری به زبان خارجی مسلط شوند، اظهارکرد: اگر پلیس گردشگری به صورت سازماندهی شده فعال شود یکی از الزامات آن تسلط مامورانش به زبان‌های مختلف است.

وضعیت بد کلان شهرها در نشاط اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در تریبون‌ها تعادل در بیان مشکلات رعایت نمی‌شود و همین موضوع باعث یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود.

زهرا ساعی در مورد وضعیت نشاط اجتماعی و امید به زندگی درجامعه ایران، گفت: حتما وضعیت اقتصادی در بالا یا پایین رفتن نشاط اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد. اما میزان این تاثیرگذاری به نحوه صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های مسوولان بستگی دارد. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حسی که مسوولان قوای مختلف نسبت به اوضاع کشور منتقل می‌کنند خیلی مهم است. مردم در خیلی اوقات به صحبت‌های مسوولان توجه دارند اگر این صحبت همراه با امید و به دور از یاس باشد، جامعه کمتر ملتهب می‌شود.

او اظهار کرد: البته نه اینکه ما بخواهیم اطلاعات نادرست یا امید کاذب به مردم بدهیم. این موضوعی که عرض می‌کنم با این مقوله متفاوت است. مسائل باید طرح شود و مردم هم باید مشکلات را بدانند اما چگونگی طرح این مسائل بسیار مهم است. سیاه نمایی بیش از اندازه به همان میزان مضر است که خوشبینی کاذب، باید حد تعادل رعایت شود.این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه امروز در تریبون مجلس و تریبون‌های دیگر این تعادل در بیان مشکلات رعایت نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود یاس و ناامیدی به خانواده‌ها منتقل شود و به کودکانان و نوجوانان نیز سرایت کند. او به خانه ملت گفت: دلیل دیگر کم بود نشاط اجتماعی همین فشارهای اقتصادی ناشی از شکاف‌های طبقاتی است که در این مورد نیز والدین مستاصل می‌شوند و به فرزندان نیز منتقل می‌شود. ساعی با اشاره به اینکه امروز ما متاسفانه در زمینه نشاط اجتماعی بین کشورهای جهان جایگاه مناسبی نداریم، گفت: این موضوع نیازمند توجه است چرا که ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به این مقوله برمی‌گردد.البته باز در روستاها و شهرستان‌ها اوضاع مناسب‌تر است اما در کلان شهرها وضعیت نشاط اجتماعی خوب نیست. نماینده مردم تبریز با بیان اینکه ما تعریف درستی از شادی نداریم، گفت: شادی چیزی نیست دیگران آن را به ما بدهند بلکه باید خود انسان‌ها شادی را برای خودشان خلق کنند.بنابراین یک بخشی از این مساله نیز به فرهنگ ما برمی‌گرددکه یاد نگرفته ایم انرژی‌های مثبت را تقویت و انرژی‌های منفی را دور کنیم.

 

 

ارسال نظر