اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۲۸۴۵۳

گسترش جرایم خُرد دستاورد مشکلات اقتصادی

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گسترش جرایم خُرد در پایتخت را ناشی از مشکلات اقتصادی دانست و تاکید کرد: دولت باید با اتخاذ تدابیری از گسترش دامنه جرایم مرتبط با تحریم‌ها پیشگیری کند. روح‌الله بابایی صالح در واکنش به انتشار خبری از سوی رییس پلیس پایتخت مبنی بر افزایش جرایم خُرد در تهران در ماه‌های اخیر، گفت: جرایم خُرد شامل کیف قاپی، سرقت از مغازه‌ها یا قطعات خودرو می‌شود که اتلاق نام خرد بودن به دلیل وقوع محدود آنها نیست و در اصل به گذری بودن این جرایم برمی‌گردد و اینکه وقوع آنها در یک نقطه خاص متمرکز نیست. نماینده مردم بویین زهرا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این نوع جرایم در مناطق مختلف تهران فراوان اتفاق می‌افتد و عامل اصلی آن هم مشکلات اقتصادی است که باعث شده افرادی برای تامین معیشت خود و سایر نیازهایی که دارند این نوع جرایم را مرتکب شوند. او با اشاره به اینکه با تشدید تحریم‌ها و در پی افزایش مشکلات اقتصادی در سطح جامعه این نوع جرایم نیز رشد پیدا می‌کنند، به خانه ملت گفت: هم‌اکنون دولت باید برای ممانعت از افزایش این نوع جرایم ناشی از اعمال فاز بعدی تحریم‌ها، تدبیری بیندیشد، کما اینکه می‌تواند از بُعد امنیتی نظارت دقیق‌تری داشته باشد، در این راستا پلیس هم باید رسالت اصلی خود را که برقراری نظم و امنیت است به سرانجام برساند تا از این طریق بتوان با رشد این قبیل جرایم در سطح جامعه مقابله کرد.

ورود محیط زیست به آتش‌سوزی مریوان

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از جان باختن ۴ فعال محیط زیست در شهر مریوان، از سازمان حفاظت از محیط زیست خواست موضوع را ریشه یابی کند و اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهد.

محمدرضا تابش در مورد جان باختن 4 تن از فعالان محیط زیست در آتش سوزی روز گذشته جنگل‌های مریوان، گفت: ما از این حادثه بسیار متاثر و متاسف شدیم و خواستار این هستیم که حتما سازمان محیط زیست در مورد علت این آتش سوزی و مرگ این افراد تحقیق و موضوع را ریشه یابی کند. نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این ریشه یابی به این دلیل است که از شب گذشته تا به حال روایات مختلفی از چگونگی فوت این فعالان یا حافظین محیط زیست نقل شده است. سازمان محیط زیست باید هر چه سریع‌تر در مورد این موضوع تحقیق کند و اگر تعمد، کوتاهی یا قصوری در کار بوده است اولاً موضوع را رسانه‌ای و اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهد و دوماً از مسببین شکایت و آنها را به قانون معرفی کند.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس به خانه ملت گفت: بنده هنوز نمی‌توانم بگویم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است چرا که نقل قول‌های متفاوتی از حادثه روز گذشته شنیده‌ام. در حال حاضر از نهادهای مربوطه در این مورد توضیح خواسته ایم که فعلا منتظر پاسخ هستیم.

5  استان صدرنشین تصادفات و جان باختگان

رییس پلیس راه کشور گفت: استان‌های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی ۵ استانی است که در تابستان سال جاری دارای بیشترین متوفی در حوزه برون شهری بوده است. محمد حسین حمیدی در شصت و سومین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی شهریور ۹۷ اظهار کرد: برابر آمار سازمان پزشکی قانونی در تیرماه امسال در میزان جان باختگان یک روند افزایشی داریم و میزان جان باختگان در حوزه برون شهری افزایش داشته است، البته در حوزه تصادفات درون شهری روند رو به کاهشی را شاهد هستیم. او افزود: طی هفته‌های اخیر و با آغاز تعطیلات تقویمی، شاهد افزایش ترددها و سفرهای تابستانی به ویژه در محورهای شمالی هستیم. رییس پلیس راه کشور ادامه داد: استان‌های فارس (شمالی)، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و آذربایجان غربی ۵ استانی است که در تابستان سال جاری دارای بیشترین متوفی در حوزه برون شهری بوده است. این مقام مسوول با بیان اینکه ۶۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است، افزود: واژگونی در صدر تصادفات است.

او، اصفهان، خراسان رضوی، فارس (شمالی)، آذربایجان شرقی و سمنان؛ را استان‌های دارای بیشترین وقوع تصادفات از نوع واژگونی معرفی کرد و گفت: از مجموع ۵ هزار و ۵۳۶ فقره تصادفات، ۲ هزار و ۲۳۱ فقره معادل ۳۹ درصد از تصادفات در این ۵ استان به وقوع پیوسته است. رییس پلیس راه کشور با طرح پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: تقویت حضور میدانی تیم‌های امداد و نجات، اورژانس، راهداری و ... در نیمه دوم شهریور، توقف عملیات عمرانی راه‌ها به ویژه در محورهای پرتردد از نیمه دوم شهریورماه تا پایان این ماه در حوزه برون شهری و از ابتدای مهرماه تا ۱۵ مهر ماه در حوزه درون شهری می‌تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان موثر واقع شود. سردار حمیدی عنوان کرد: نوسازی، ترمیم، افزایش علائم راهنمایی و رانندگی در محدوده‌های پرخطر و عمرانی و پوشش مضاعف محدوده‌های ۳۰ کیلومتری شهرها توسط دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز از راهکارهای کاهش جانباختگان و تصادفات است.

 

 

ارسال نظر