مهلت یک‌هفته‌ای برای شفاف‌سازی واریز سهم کارگران به خزانه

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۱۱۳
مهلت یک‌هفته‌ای برای شفاف‌سازی واریز سهم کارگران به خزانه

بسیاری از کارگران نسبت به این قانون گله دارند؛ قانونی که وزارت بهداشت همواره پیگیر آن بود و سرانجام به تصویب مجلس رسید تا سهم درمان کارگران به جای واریز به حساب سازمان تامین اجتماعی، به خزانه دولت واریز شود. کارگران معتقدند این قانون باعث می‌شود حقی که آنها به عنوان سهم کارگر در بیمه واریز می‌کنند، در نهایت برای آنها باقی نمانده و برای آنها  استفاده نشود.

اما حالا این قانون به تصویب مجلس رسیده است و درباره نحوه استفاده از این سهم، باید شفاف‌سازی شود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تعیین مهلت یک هفته‌ای توسط رییس مجلس شورای اسلامی برای وزارت کار به‌منظور شفاف‌سازی روند واریز ۹/۲۷ سهم درمان کارگران به خزانه دولت خبر داد.

اکبر ترکی با اعلام این خبر که رییس مجلس شورای اسلامی مهلت یک هفته‌ای برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین کرده تا در زمینه واریز سهم 9/27 درمان کارگران به صندوق شفاف‌سازی کند، گفت: در نشست روز گذشته این کمیسیون که با رییس مجلس شورای اسلامی و وزرای بهداشت و کار برگزار شده بود، قرار شد نحوه واریز سهم9/27 کارگران که بر اساس مصوبه مجلس در بودجه 97 تاکید شده در حساب جداگانه‌ای در خزانه دولت واریز شود، شفاف شود. او در ادامه به خانه ملت گفت: آقای لاریجانی به رییس کمیسیون بهداشت ابلاغ کردند که اگر تا هفته آینده نحوه واریز سهم 9/27 مشخص نشد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این امر مبادرت نورزید با استناد به ماده 236 این موضوع به عنوان تخلف این وزارتخانه به قوه قضاییه

 اعلام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته با این تصمیمی که اتخاذ شده است، قطعا در هفته آینده این موضوع روشن خواهد شد، ضمن اینکه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست اعلام کرد بخشی از این سهم که مربوط به کارگران بوده به خزانه واریز شده و بخشی هم که به کارمندان مربوط می‌شود را دنبال می‌کنند تا به نتیجه برسد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در پی شفاف‌سازی در این حوزه مشخص می‌شود که هزینه‌های درمان در سایر حوزه‌ها هزینه نشده است، از سوی دیگر خرید خدمت‌هایی که از طریق بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام شده به‌ویژه مراکز درمانی دولتی که با مشکل مواجه شده‌اند و رقمی که بدین منظور در خزانه دولت وجود دارد مشخص می‌شود که باید گردش کار پیدا کرده و به بیمارستان‌ها واریز شود تا به دنبال آن وضعیت این مراکز بهتر شده و کیفیت خدمات رسانی هم ارتقا یابد.

 

ارسال نظر