اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۱:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۸۰۳۵

 آماری از خودکشی در ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به آخرین آمار خودکشی در ایران گفت: طبق آخرین آمار در کل کشور ۲۱۲ نفر زیر ۱۷ سال اقدام به خودکشی کردند.

محمدمهدی تندگویان با اشاره به آخرین آمار خودکشی در کشور گفت: تا پایان سال ۹۶، حدود ۴ هزار و ۹۹۲ نفر در کشور اقدام به خودکشی کرده‌اند، اما منجر به مرگ آن دقیقا مشخص نیست و همیشه آماری که به ما می‌دهند، آمار اقدام به خودکشی است. این رقم طبق آمار ارایه شده از سوی نیروی انتظامی و نیز پایش‌های خود ما است. او درباره استان‌هایی که بیشترین و کمترین آمار اقدام به خودکشی را داشته‌اند، به ایلنا گفت: استان بزرگ تهران بیشترین میزان خودکشی و یزد کمترین میزان خودکشی را داشته است.

تندگویان در ادامه با اعلام رنج سنی که بیشترین آمار اقدام به خودکشی را داشته‌اند، بیان کرد: بطور متوسط در کل کشور در دو دوره رنج سنجی آمار خودکشی بالا است؛ رنج ۲۵ تا ۳۴ سال و همچنین ۳۵ سال به بالا بیشترین اقدام به خودکشی را داشته‌اند؛ یعنی بیشتر خودکشی‌ها در این رنج سنی صورت می‌گیرد، اما چند سالی است که در افراد زیر ۱۷ سال هم اقدام به خودکشی مشاهده شده است. طبق آخرین آمار در کل کشور ۲۱۲ نفر زیر ۱۷ سال اقدام به خودکشی کردند. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص میزان خودکشی در گروه زنان و مردان گفت: در کل کشور آمار اقدام به خودکشی‌ در زنان حدود دو سوم و در مردان یک سوم بوده است.

تخریب جنگل گلستان به بهانه جاده‌سازی

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار درمجلس گفت: سازمان محیط زیست هم از قدرت قابل قبولی در حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از دست اندازی‌ها برخوردار نیست.

جبارکوچکی نژاد در مورد اقدامات وزارت راه و شهرسازی دراتوبان سازی از قلب پارک ملی گلستان، گفت: تردد شمال به سمت غرب کشور از کنار خط ساحلی به سمت استان گلستان از مسائل ضروری است، اما اتوبان سازی از مسیر جنگل گلستان به عنوان یک مکان ثبت شده جهانی در حوزه محیط زیست امکان پذیر نیست؛ وزارت راه باید از مسیرها و محل‌های دیگری به فکر جاده سازی و تعبیه اتوبان برای تردد مردم باشد، شاید انتخاب مسیر دیگری هزینه‌های بسیاری ایجاد کند؛ اما حداقل به حوزه محیط زیست به عنوان یکی از بخش‌های مهم ضرری وارد نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مردم برای سفر به استان خراسان باید از مسیر استان گلستان یا از تهران تردد کنند، افزود: اتوبان سازی باید بدون ایجاد هرگونه مشکل برای جنگل گلستان انجام شود، محیط زیست، وزارت راه و هر دستگاه دیگری حق تعدی به حقوق مردم دراستفاده از جنگل گلستان را ندارد؛ پارک ملی گلستان یک میراث ثبت شده جهانی است که باید از آن بطور ویژه نگهداری شود، بنابراین باید از مناطق دیگری برای ایجاد مسیر عبور و مرور استفاده کرد. او با بیان اینکه متاسفانه به حوزه محیط زیست در هیچ نقطه از کشور به ویژه در استان‌های شمالی توجه نمی‌شود، به خانه ملت گفت: سازمان محیط زیست هم از قدرت قابل قبولی درحفظ منابع طبیعی و جلوگیری از دست اندازی‌ها برخوردار نیست، لذا محیط زیست باید دارای اهرم‌های قدرتی بیشتر درنظارت بر عملکرد دستگاه‌ها درحوزه محیط زیست استفاده کند؛ بنابراین باید برای دستیابی به این هدف قوانین مربوط به این بخش را اصلاح کرد، به ویژه در شمال کشور که بخشی از محیط زیست با اقدامات نابخردانه سازمان‌ها تخریب شده است. نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس، با تاکید بر اصلاح قوانین محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: هر بخشی از محیط زیست همانند قانون حمایت از محیط بانان باید مورد بازنگری جدی و اصلاح قرار گیرد، لذا مجلس باید دراین حوزه فعالیت‌های خود را برای حفظ منابع طبیعی گسترش دهد؛ ادامه روندهای فعلی درکاهش کیفیت و کمیت توجه به حوزه محیط زیست به ضرر نسل‌های آینده خواهد بود.

ورود ۸۰ درصدی فاضلاب شهری به آب‌های زیرزمینی

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: سازمان محیط زیست باید براساس استانداردهای موجود بر فرآیند جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌ها و جلوگیری از نشت شیرابه‌ها نظارت کند.علی‌محمد شاعری با اشاره به وظیفه وزارت نیرو در زمینه مدیریت فاضلاب‌ها، گفت: وظیفه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌ها برعهده وزارت نیرو و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، وزارت نیرو تاکنون در کل کشور، حدود 40 درصد تصفیه و بازچرخانی شبکه‌های فاضلاب را عملی کرده است و 60 درصد آن هنوز به اجرا در نیامده است و حدوداً 80 درصد فاضلاب شهری کشور بدون تصفیه، وارد آبهای زیر زمینی می‌شود و باعث آلودگی آب و خاک می‌شود و نتیجه آن بروز انواع بیماری‌ها و به خطر افتادن سلامت و بهداشت جامعه است.شاعری اظهار کرد: طبق قانون، وزارت نیرو مکلف است سالانه 5درصد شبکه فاضلاب را گسترش دهد و تا پایان برنامه ششم توسعه 25 درصد به شبکه فاضلابی کشور اضافه شده باشد. اما طبق گزارش‌ها، وزارت نیرو به تکلیف قانونی خودش عمل نکرده که علت اصلی آن عدم وجود اعتبار و بودجه است، دولت باید برای تصفیه و بازچرخانی فاضلاب و مدیریت پسماند فکر ویژه‌ای بیندیشد.

 

ارسال نظر