روند صعودی «طلاق» از سال ۷۵ تا 96

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۰۱:۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۶۱۳

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری انتخابات مجمع ملی جوانان تا دی ماه خبر داد و گفت: ادعای وزارت کشور در مورد ارسال نشدن نامه درخواست ثبت شناسه سازمان‌های مردم نهاد از سوی وزارت ورزش و جوانان درست نیست و آمادگی آن را داریم که این مکاتبات را رسانه‌ای کنیم.

محمد مهدی تندگویان همچنین با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که افزایش وام ازدواج باعث افزایش انگیزه جوانان برای ازدواج شده است، اظهار کرد: آمار ثبت ازدواج از ابتدای امسال افزایش یافته است. همچنین سه هزار و ۹۵۳ کارگاه‌ ازدواج در سال ۹۶ برای بیش از ۱۷۴ هزار نفر برگزار شده است.

تندگویان با بیان اینکه ۶۲ درصد از شرکت کنندگان کارگاه‌های ازدواج زنان بوده‌اند، بیان‌ کرد: ۳۷ درصد از مراجعه کنندگان آقایان بودند و همچنین ۵۷ درصد از این افراد مجرد و حدود ۴۲ درصد از آنها متاهل بوده‌اند. او در ادامه‌ اظهار کرد: ۱۲ درصد از مراجعه کنندگان بیکار، ۱۶ درصد دانشجو، ۲۰ درصد دارای شغل آزاد و ۱۴ درصد نیز خانه‌دار بودند. همچنین علت مراجعه ۶۰ درصد از این افراد مشکلات خانوادگی بوده است. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در استان تهران ۴۰ مرکز تخصصی مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در استان تهران ۱۲ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند. او با اشاره به موضوع خیرین ازدواج نیز، تصریح کرد: متاسفانه

همچنان موضوع خیرین ازدواج ساماندهی نشده‌. با این حال در ۱۲ استان و سه شهرستان مجمع خیرین شکل گرفته است. تندگویان با اشاره به برگزاری جشنواره در هفته‌ «ازدواج » از ۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه «مهارت‌های زندگی»

در ۴۲۹ شهرستان، اظهار کرد: در سراسر این هفته‌ مراکز مشاوره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان به شکل رایگان به مراجعه کنندگان خدمات ارایه می‌دهد. وی در این نشست با اشاره به اینکه نسبت طلاق به ازدواج در سال ۹۶ حدود ۲۹ درصد بوده است، بیان‌ کرد: این آمار به این معنا است که به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ۲۹ طلاق اتفاق افتاده است. همچنین نمودارها نشان می‌دهند که از سال ۷۵ تا ۹۶ روند طلاق صعودی بوده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ با اشاره به اینکه تعداد ازدواج در کل کشور بطور میانگین ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: عمده علت این موضوع اقتصادی و سایر علل آن موضوعات فرهنگی مثل تغییر باورها و اعتقادات هستند.

 

ارسال نظر