اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۴۲

تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک

این روزها عکس‌های مختلفی از دریاچه نمک قم و خشک شدن آن در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف دست به دست می‌شود. به گفته احمد شفیعی معاون فنی اداره محیط زیست استان قم- دریاچه نمک قم هنوز بطور کامل خشک نشده است و اکنون نیز اگر چند سانتیمتر نمک‌های سطح دریاچه کنار زده شود، به آب می‌رسیم ولی اگر این دریاچه کاملا خشک شود و به مرگ نهایی برسد به یک کانون ۲۰۰هزارهکتاری تولید ریزگردهای نمکی تبدیل می‌شود که این موضوع برای استان قم، تهران و استان‌های مرکزی کشور یک تهدید زیست محیطی بزرگ است. با توجه به تاثیرگذاری وضعیت دریاچه نمک قم بر محیط زیست تهران محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا دریاچه نمک قم بطور کامل خشک و به کانون گرد و غبار تبدیل شده است، به ایسنا گفت: بر اساس دستور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت دریاچه نمک قم تشکیل شد. او اظهار کرد: این تیم کارشناسی بزودی از منطقه بازدید می‌کنند و نتایج مشاهدات آنها در کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان تهران بررسی می‌شود. پیش از این مهرداد کتال‌محسنی -معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده بود: این موضوع که دریاچه نمک قم در این مقطع فصلی و زمانی از بین رفته و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است را از نظر علمی تایید نمی‌کنم. به گفته او، نگرانی‌ها برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها و دریاچه‌های استان تهران و اطراف آن از جمله دریاچه نمک قم وجود دارد ولی کشور ما چندین سال است که درگیر خشکسالی است و این وضعیت در تابستان‌ها شدیدتر می‌شود. چنانچه در فصل‌های بارشی بارش به اندازه کافی باشد دریاچه احیا می‌شود.

واکنش پلیس به وقایع ورزشگاه آزادی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با ابراز تاسف از وقایع ورزشگاه آزادی و درگیری‌های رخ داده میان تعدادی از تماشاگران فوتبال گفت: پلیس برابر قانون با این افراد برخورد می‌کند.

سردار حسین رحیمی درباره وقایعی که عصر جمعه در جریان دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی رخ داد، اظهار کرد: توقع و انتظار من از طرفداران تیم‌ها مشاهده رفتارهای منطقی و معقول است.

او با بیان اینکه از تعداد اندکی از ورزشکاران نیز گله‌مندم، به ایسنا گفت: این رفتارها واقعا رفتار درستی نیست و امیدوارم دیگر شاهد آن نباشیم. فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: بالاخره تیمی مسابقه می‌دهد و نتیجه آن یا برد است یا باخت، اما اینکه به اموال دولت ضربه بزنیم و با سنگ و چیزهای مشابه آن به طرفداران تیم مقابل حمله و توهین، فحاشی شود که فیلم‌های آن نیز منتشر شد، رفتار درستی نیست و طبیعتا پلیس برابر قانون با این افراد برخورد می‌کند.

تدوین منشور حقوق والدین

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از تدوین منشور حقوق والدین خبر داد و گفت: طراحی لباس فرم مدارس امسال از سوی انجمن اولیا و مربیان طبق تکلیف سند تحول انجام می‌شود. نورعلی عباسپور با بیان اینکه تنوع فعالیتی زیادی در انجمن اولیا و مربیان داریم، گفت: ۲۶ میلیون جمعیت خانواده جامعه هدف ما هستند. او افزود: در حوزه انجمن با ایرادات و آسیب‌هایی مواجهیم. مبنای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ما سند تحول بنیادین است و عمده حوزه کاری ما در زیر نظام مدیریت و راهبری سند تحول قرار دارد. در سند بر واقعی کردن مشارکت والدین در نظام تعلیم و تربیت تاکید شده است و معمولا یکی از ایراداتی که به انجمن وارد می‌کنند همین است که ممکن است ورود و انتخاب برخی افراد صوری بوده و واقعی نباشد. عباسپور با بیان اینکه قصد داریم انتخابات انجمن را الکترونیکی در 5000 مدرسه برگزار کنیم و به تدریج آن را تعمیم دهیم، از تدوین منشور حقوق والدین خبر داد و گفت: والدین حقوقی دارند که باید فضایی در مدرسه ایجاد کنیم تا والدین در مدرسه مشارکت کرده و این حقوق استیفا شود. مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بدون حضور والدین، امور مدرسه ابتر می‌ماند، گفت: در سند تحول تاکید شده بخشی از فعالیت‌های مدرسه را به خانواده‌ها که صاحبان اصلی دانش‌آموزان هستند، واگذار کنیم. اگر این اتفاق بیافتد امر تعلیم و تربیت بهتر صورت می‌گیرد. او درباره سرویس مدارس گفت: تصمیم‌گیری، راهبری و ساماندهی سرویس مدارس بر عهده سه وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی است. سال گذشته جلساتی برگزار و دستورالعمل حمل و نقل دانش‌آموزی اصلاح شد. قرار است نشست کارگروه ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان هر ماه برگزار شود تا مشکلات این حوزه مرتفع شوند. عباسپور ادامه داد: مقرر شده با توجه به اهداف و ماموریت‌های هر دستگاه تقسیم کار صورت گیرد. مثلا تامین خودرو، بیمه و... جزو وظایف ذاتی شهرداری و وزارت راه است. شهرداری‌ها موظف به طراحی سامانه‌ای شده بودند که این کار انجام شده و ما در حال بررسی آن هستیم.

 

ارسال نظر