اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۱۵۱

خبرهای خوش برای سربازی ورزشکاران ملی

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ارایه تسهیلات جدید به فوتبالیست‌ها، والیبالیست‌ها و بسکتبالیست‌های فعال در تیم‌های ملی و لیگ برتر خبر داد.

سردار موسی کمالی درباره تسهیلات جدیدی که ستاد کل بنا دارد به مشمولان فعال در لیگ برتر و تیم‌های ملی فوتبال، والیبال و بسکتبال ارایه کند، گفت: بارها موضوعی به ما منتقل شده و آن موضوع این است که ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی تنها در مدت معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای هستند. از طرف دیگر بسیاری از عزیزان فعال در باشگاه‌ها معتقدند که از دوران کودکی افراد اقدام به استعداد یابی کرده و آنان از همین دوران تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا در دوران جوانی با فعالیت در تیم‌های ملی و لیگ‌های برتر برای کشور افتخار آفرینی کنند.

او با بیان اینکه این افراد معتقد بودند که دوران سربازی سبب وقفه میان آموزش‌ها و فعالیت حرفه‌ای می‌شود، به ایسنا گفت: در همین راستا تصمیم گرفتیم تا طرحی را برای مشمولان فوتبالیست، بسکتبالیست و والیبالیست اجرا کنیم که بر اساس آن، مهلت اعزام به خدمت وظیفه عمومی این ورزشکاران افزایش می‌یابد و در همین راستا ورزشکاران تیم‌های ملی تا 30 سالگی و ورزشکاران تیم‌های لیگ برتری تا 28 سالگی می‌توانند خدمت وظیفه خود را به تاخیر انداخته و دچار غیبت نشوند. کمالی با بیان اینکه با این تصمیم مشکل آن هفت نفری که وزیر ورزش درخواست‌هایی درباره سربازی‌شان داشت برطرف می‌شود، گفت: بنابراین این دسته از افراد باید پس از این سن به سربازی بروند و تا قبل از آن غیبت از سربازی نخواهند داشت.

کمالی با بیان اینکه این طرح آزمایشی است و به مدت دو سال انجام خواهد شد، گفت: پس از دو سال و انجام بررسی‌های لازم درباره اثربخشی این طرح نسبت به تداوم آن و نیز افزایش دیگر رشته‌ها همچون فوتسال، کشتی، وزنه‌برداری و ... اقدام خواهد شد. رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شاخص تایید ورزشکار تیم ملی و لیگ برتری چه نهادی است، گفت: در مورد ورزشکاران تیم ملی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تایید می‌کند و در مورد تیم‌های لیگ برتر نیز فدراسیون‌های ورزشی موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع داده و تایید می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت مشمولان لژیونر چه خواهد شد؟ گفت: اگر این افراد در تیم ملی کشورمان حضور داشته باشند که پس از 30 سالگی به سربازی اعزام می‌شوند اما اگر به تیم ملی دعوت نشده و تنها در لیگ‌های برتر باشگاه‌های کشورهای دیگر فعالیت کنند همچون قوانین لیگ برتر کشورمان با آنان برخورد شده و می‌توانند سربازی خود را تا 28 سالگی به تاخیر بیندازند. رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه اگر فعالیت مشمول در تیم ملی یا لیگ برتر متوقف شود، گفت: اگر فردی از تیم ملی خداحافظی کرد و در لیگ برتر نیز نباشد باید همان موقع به سربازی اعزام شود، در غیر اینصورت غایب سربازی به حساب می‌آید. به گفته کمالی این دسته از افراد و همچنین افرادی که سن‌شان از سن مجاز عبور کرده باشد تا شش ماه مهلت دارند خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

تامین اجتماعی امکان بازرسی از همه کارگاه‌ها را ندارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، درتشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: بررسی طرح اختصاص بخشی از بودجه درحوزه تعاون و سلامت به بخش عمران و جاده سازی از دستورکار خارج شد.

حیدر علی عابدی در تشریح نشست دیروز یک‌شنبه چهاردهم مرداد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به خانه ملت گفت: در این نشست بررسی طرح اصلاح بند (ه) تبصره (5) قانون بودجه سال 97 در دستورکار قرار داشت، در این طرح پیشنهاد شده است که بخشی از بودجه در حوزه تعاون و سلامت به بخش عمران و جاده سازی تعلق گیرد؛ اما این طرح به دلیل انصراف نمایندگان از دستورکار بررسی خارج شد.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در این جلسه طرح حذف ماده (41) قانون تامین اجتماعی نیز بررسی شد، طبق ماده 41 قانون تامین اجتماعی، این سازمان باید با کارفرمایانی که کارگران آنها در محل‌های غیرقابل دسترس برای کنترل و بررسی توسط بازرسان تامین اجتماعی نیست، قراردادی را منعقد و هزینه‌ای را درنظر بگیرد تا با استفاده از این مبلغ تمام کارگران لیست شده توسط کارفرما تحت پوشش بیمه قرار گیرند. سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با اشاره به اینکه طرح مذکوربه دنبال بازرسی از محل‌های کار غیرقابل دسترس است، تصریح کرد: مسوولان سازمان تامین اجتماعی تاکید دارند که بازرسی از محل‌هایی مانند معدن برای ارزیابی اسامی کارگران امکان پذیر نیست، در ماده 41 قانون تامین اجتماعی نیز به صراحت تاکید شده که کارگران طبق قرارداد منعقد شده با کارفرما تحت پوشش بیمه قرار گیرند؛ بنابراین طرح بازدید از محل‌های کار درکمیسیون بهداشت و درمان تصویب نشد.

 

ارسال نظر