اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۱:۳۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۶۸۹۹

توضیحات ثبت احوال درباره تولید بدنه کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با رد شائبه افتتاح خط تولید کارت ملی هوشمند از سال ۹۵ در کشور گفت: افتتاح خط تولید کارت‌های هوشمند در سال ۹۵ ارتباطی با تولید کارت هوشمند ملی ندارد.

سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: بدنه کارت ملی هوشمند در حال حاضر در چاپخانه دولتی تولید می‌شود و از آبان ماه نیز بطور انبوه تولید خواهد شد. سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه در حال حاضر این کارت‌ها در مرحله پیش تولید هستند، گفت: کارت‌های ملی هوشمند تولید شده در مرحله تست نهایی است و از آبان ماه تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

بعد از انتشار خبری به نقل ازسخنگوی سازمان ثبت احوال مبنی بر اینکه بدنه کارت‌های ملی هوشمند با مطرح شدن بحث تحریم‌ها و بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در داخل تولید می‌شود، این شائبه در فضای مجازی مطرح شد که آیا با افتتاح خط تولید کارت‌های هوشمند با حضور وزیر صنعت در سال ۹۵، بدنه این کارت‌ها در داخل تولید نمی‌شد و آیا تولید این کارت‌ها در داخل کشور موضوع جدیدی است که با پیگیری‌های ایسنا سخنگوی سازمان ثبت احوال این شائبه را رد کرد.

ورود سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفات بازار دارو

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران، با اعلام این خبر که این سازمان به تخلفات صورت‌ گرفته در بازار دارو و تعرفه پزشکان ورود می‌کند از مردم خواست تا تخلفات این حوزه را از طریق سامانه ۱۳۵ گزارش دهند.

محمد علی اسفنانی در تشریح نحوه ورود سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفات صورت گرفته در حوزه دارو گفت: بخشی از وظایف سازمان تعزیرات مطابق با قانون تعزیرات حکومتی مربوط به امور بهداشتی و درمانی و تخلفات مربوط به این حوزه می‌شود که دارو نیز زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد، بنابراین سازمان تعزیرات حکومتی از حیث گرانفروشی، احتکار، داروهای تقلبی و داروهای تاریخ گذشته به این حوزه ورود می‌کند و در صورتی که گزارشی وجود داشته باشد، قطعا بدان رسیدگی خواهیم کرد.

او ادامه داد: ما به لحاظ اهمیتی که برای سلامت عمومی قائل هستیم، مجتمع ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده‌ایم و 5 شعبه ویژه در مجتمع‌ها مستقر کرده‌ایم تا فقط به این تخلفات رسیدگی کنند و موضوع دارو هم در این بخش‌ها رسیدگی قرار می‌شود، همچنین در رابطه با تجهیزات پزشکی نیز شعبه ویژه‌ای را در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر کرده‌ایم تا همیشه قاضی این سازمان در این مجموعه حضور داشته باشد و به محض اینکه تخلفی مشاهده شد به سرعت مراحل قانونی آن را طی کرده و بعد از تصمیم‌گیری حکم را صادر و اجرا کند. اسفنانی اظهار کرد: البته در حوزه دارو با نقص قانونی مواجه هستیم و اگر بتوان در یک زمان قابل قبولی این نقایص را برطرف کرد، بطوری که به این سازمان اختیارات قانونی داده شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری به این موضوع ورود کنیم، قطعا می‌توانیم وضعیت بازار دارو را به صورت بهتری کنترل کنیم.

او اظهار کرد: هم‌اکنون ما جلسات مشترکی را با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم، ضمن اینکه کمیسیونی تحت عنوان ماده 11 قانون تعزیرات داریم که در آنجا این موارد بررسی شده و به تخلفات رسیدگی می‌شود و در نهایت اگر صحت تخلفات احراز شد، حتما برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود. اسفنانی یادآور شد: تعرفه پزشکان و بیمارستان‌ها و خدماتی که در آنها ارایه می‌شود و هزینه‌ای که در ازای آن دریافت می‌کنند هم از جمله مواردی است که این سازمان بدان ورود کرده و به تخلفات صورت گرفته در آن رسیدگی می‌کند.

جزییات طرح «امریه سربازی جوانان روستایی»

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از امکان اعطای امریه به جوانان روستایی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

ابوالفضل رضوی با اشاره به تفاهم نامه مشترک میان ستادکل نیروهای مسلح و معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری جهت امریه سربازان وظیفه روستایی تاکید کرد: آمادگی داریم برای اجرای طرح آمایش سرزمینی و اشتغال پایدار روستایی طرح امریه سربازی را اجرایی کنیم. او در تشریح جزییات این طرح به ایسنا گفت: باید از سرلشکر باقری برای مساعدت و کمکی که در این طرح و امضای این تفاهم نامه داشتند قدردانی کنم. در این طرح سربازانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کرده‌اند در راستای آمایش سرزمینی و ایجاد اشتغال پایدار در روستای زادگاهشان یا روستای خانوادگیشان امریه سربازی دریافت می‌کنند. وی افزود: مقرر شده که طی این تفاهم‎نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‎شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش در راستای اشتغال‎زایی و راه‎اندازی کارگاه‎های کوچک مشغول می‎‎شود. رضوی ادامه داد: این موضوع به تمامی استان‌ها ابلاغ شد تا افرادی که این شرایط دارند برای اخذ امریه معرفی کنند که تاکنون یا به دلیل اینکه افراد تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استقبال نکرده‌اند برای اخذ این امریه و یا عدم معرفی استان‌ها این امریه برای فردی دریافت نشده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تاکید کرد: معاونت توسعه روستایی امادگی دارد افراد دارای مدارک تحصیلی اعلام شده که تمایل دارند در حوزه آمایش سرزمین و اشتغال پایدار در روستاهای مورد علاقه خود کار کنند را در راستای اجرای این طرح، امریه سربازی آنها را با همکاری ستادکل نیروهای مسلح اخذ کند.

 

 

ارسال نظر