اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۱۴

تعیین تکلیف ۲۷ هزار بی‌شناسنامه

نماینده مردم زاهدان در مجلس، از تعیین تکلیف اسناد هویتی بیش از ۲۷ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

علیم یارمحمدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف اسناد هویتی فاقدین شناسنامه خبر داد و به خانه ملت گفت: با پیگیری از وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت احوال قریب، 7 هزار نفر از 10 هزار نفری که در گذشته برای اخذ شناسنامه ثبت نام کرده بودند، تعیین تکلیف شدند. نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه 7 هزار نفر تعیین تکلیف شده به انضمام خانواده‌هایشان هستند که با این اوصاف رقمی در حدود 27 هزار نفر شناسنامه‌دار شده‌اند، افزود: در حال حاضر 3 هزار نفر باقی مانده نیز در دستور بررسی قرار گرفته‌اند. او با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته افراد فاقد شناسنامه و همچنین منع خدمات دولتی در حدود 130 هزار نفر بوده‌اند، اظهار کرد: اکنون 70 هزار نفر تعیین تکلیف شده و 50 هزار نفر باقی مانده نیز در اولویت بررسی‌ها قرار دارند. این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان و استان‌های مشابه تا پایان سال جاری 30 هزار نفر از فاقدین شناسنامه تعیین تکلیف خواهند شد. همچنین 20 هزار نفر باقی مانده فاقد اسناد هویتی نیز سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دیگر منع خدمات دولت در خصوص افراد لحاظ نخواهد شد، گفت: در صورتی که حکم قضایی در خصوص فردی صادر شود منع خدمات ادامه خواهد داشت که این هم فقط در مورد شخص اعمال خواهد شد نه خانواده وی.

لایحه مبارزه با مواد مخدر در راه مجلس

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، از ارسال لایحه مبارزه با مواد مخدر از سوی دولت به مجلس تا یک ماه آینده خبر داد.

سلمان خدادادی با اعلام این خبر که لایحه مبارزه با مواد مخدر تا یک ماه آینده به مجلس ارسال می‌شود، گفت: این لایحه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تدوین شده و مسوولان مربوطه در نشست سه شنبه هفته گذشته کمیسیون اجتماعی که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و مسوولانی از وزارت کشور و معاونت قوه قضاییه برگزار شده بود، به این نکته اشاره کردند که این لایحه تا یک ماه آینده به مجلس ارسال خواهد شد. نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس آنچه گفته شده در این لایحه بسیاری از موارد مثبت که تاکنون نقاط ضعف در زمینه اعتیاد، بازپروری، تعیین مجازات، نگهداری، نحوه برخورد با توزیع‌کنندگان خُرد و رها ماندن قاچاقچیان محسوب می‌شده، مدنظر قرار گرفته است.

او یادآورشد: لایحه مبارزه با مواد مخدر بعد از ارسال به مجلس در کمیسیون‌های اجتماعی و قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم در پی بررسی‌های صورت گرفته، خروجی متناسب با واقعیات جامعه در صحن مجلس ارائه دهیم. این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان تاثیر تصویب این لایحه در جهت رفع معضل اعتیاد و خرید و فروش مواد مخدر در سطح جامعه به خانه ملت گفت: وقتی رفع این معضل در قالب لایحه به مجلس ارائه شود، قطعا می‌تواند راه را برای تامین منابع مالی لازم در جهت تحقق این مهم هموار کرده و وظایف هر کدام از دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند، مشخص کند، کما اینکه اگر این موضوع به صورت طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه می‌شد نمی‌توانستیم مواردی همچون بازپروری را در آن بیاوریم، چرا که مشمول ماده 75 قرار می‌گرفت. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون که راهکارهای موثر در جهت موفقیت برای مبارزه با مواد مخدر به صورت لایحه ارائه شده است، قطعا با هیچ مشکلی برای تامین اعتبارات مواجه نخواهیم شد، ضمن اینکه می‌توانیم موارد دیگری را نیز با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس بدان اضافه کنیم.

ورود ۶ کتاب درسی جدید به پایه دوازدهم

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود ۶ کتاب نوپدید برای نخستین بار به برنامه درسی در پایه دوازدهم خبر داد و گفت: تا ۱۵ مرداد همه کتب درسی پایه دوازدهم زیر چاپ می‌روند. حیدر تورانی با بیان اینکه سازمان پژوهش هر ساله ۱۴۰ میلیون جلد کتاب آموزشی در ۱۲۰۰ عنوان را آماده و چاپ می‌کند اظهار کرد: از سال ۹۰ تغییر نظام آموزشی ۳-۳-۶ شروع شد و هر سال کتب درسی دوپایه تغییر و نونگاشت شدند و امسال تغییرات به پایه دوازدهم می‌رسد. او درباره کتب درسی نوپدید که برای نخستین بار وارد برنامه درسی در پایه دوازدهم می‌شوند نیز به ایسنا گفت: چندین درس تحولی در پایه دوازدهم داریم. «مدیریت خانواده و سبک زندگی» پسران و دختران، «سلامت و بهداشت»، «جریان‌شناسی اندیشه‌های معاصر»، «تاریخ اسلام»، «علوم و معارف قرآنی» شش کتابی هستند که برای نخستین بار تدوین شده و وارد مجموعه برنامه درسی می‌شوند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره روند آماده‌سازی کتب درسی نیز گفت: به جز کتب پایه دوازدهم مابقی به زیر چاپ رفته‌اند. کتب دوره فنی و حرفه‌ای پایه دوازدهم جلوتر هستند و پیشرفت بهتری دارند. تورانی افزود: از کتب دوره نظری نیز نیمی برای چاپ ارسال شده و نیمی دیگر در مرحله آماده‌سازی هستند و سقف زمانی تعیین شده برای این امر ۱۵ مرداد است تا بتوانیم کتب درسی را به موقع آماده و توزیع کنیم و اول مهر ماه همه دانش‌آموزان کتاب داشته باشند.

 

 

ارسال نظر