اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۶۲

ممنوعیت فروش اسباب‌بازی‌های شبه‌سلاح

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت فروش اسباب بازی‌های شبه سلاح در فروشگاه‌ها خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره فروش اسباب بازی‌ها و اقلام شبیه به هفت تیر و... در فروشگاه‌ها به ایسنا گفت: خوشبختانه در این زمینه هماهنگی خوبی میان پلیس و اصناف وجود دارد و اصناف به این مساله و شبه سلاح‌هایی که استفاده از آنها خلاف است واقف هستند.

او با بیان اینکه برخی از این وسایل ممکن است سبب شود تا شهروندان در روبه رو شدن با افراد زورگیر دچار اشتباه شده و گمان کنند که سلاح واقعی است، گفت: اصناف آگاه هستند و این موارد به واحدهای صنفی نیز اطلاع داده شده است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: اگر این قبیل سلاح‌ها در مغازه‌یی باشد، خلاف قانون و جرم است و طبیعتا اگر پلیس نیز از وجود آنها با خبر شود، برابر قانون با این تخلف برخورد خواهد شد.  رحیمی در پایان با اشاره به ارتباط خوب میان پلیس و اصناف اظهارکرد: ارتباط تنگاتنگ میان پلیس با اصناف است و من از همکاری اصناف تشکر می‌کنم.

مقاومت وزارت کشور برای صدور شناسه سمن‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مطرح شدن دوباره طرح احیای سازمان ملی جوانان، گفت: رییس‌جمهور دستور داده و تاکید کرده است که موضوع احیای سازمان ملی جوانان حتی اگر شده از سوی نمایندگان مجلس به شکل یک طرح مطرح شود.

محمدمهدی تندگویان در جلسه دیدار وزیر ورزش و جوانان با اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان‌های بوشهر و گلستان با اشاره به سرانجام حل مشکل شناسه سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیز افزود: قصد داریم در صورتی که وزارت کشور در مورد صدور شناسه این سازمان‌ها همکاری نکرد موضوع را رسانه‌یی کنم و اعلام کنم که در عرض یک سال گذشته چندین بار و در چه سطوحی نامه ارسال کرده‌ایم.  او ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان سه یا چهار بار به شکل دستی تفاهم‌نامه را به هیات دولت برده است، بنابراین بین سطوح وزرا در این مورد مشکلی وجود ندارد اما بدنه کارشناسی وزارت کشور در مورد این موضوع مقاومت می‌کند.

تندگویان افزود: با وجود اینکه شرایط اعلام شده وزارت کشور را پذیرفته‌ایم اما همچنان موضوع شناسه تشکل‌ها به سرانجام نرسیده است. به غیر از یکسال گذشته که این موضوع را پیگیری کرده‌ام مکاتبات مربوط به حل مشکل شناسه سمن‌ها بیش از هفت سال است که در قالب انجام مکاتبات در حال پیگیری است.  معاون ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: سر قولم در مورد حل این مشکل هستم و امیدوارم این مشکل تا شهریور ماه به نتیجه برسد. در صورت صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد موضوع مجامع استانی به مجمع ملی جوانان نیز حل می‌شود. تندگویان اظهار کرد: چندین تن از نمایندگان در حال طرح سوال در حوزه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان هستند که در صورت انجام این کار ما از آن استقبال می‌کنیم تا شاید به این ترتیب وزارت کشور کمک کند و این موضوع به نتیجه برسد.

او در مورد تصویب اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز گفت: امیدواریم در مرحله تایید شورای نگهبان در مورد این قانون به مشکلی بر نخوریم. این قانون شامل حال بازنشستگانی می‌شود که عمدتا پست‌های مدیریتی دارند و انتظارمان از دولت این است که بار دیگر افرادی که در سمت بازنشستگی هستند را در این جایگاه شغلی منصوب نکنند. تندگویان در مورد طرح سربازمهارت نیز گفت: تفاهم نامه بین این معاونت و ستاد نیروهای مسلح نیز قطعی شده و هفته گذشته مبادله شده است. از هفته آینده در ستاد کل کارگروه اجرایی آن شکل می‌گیرد و دستورالعمل آن نیز تولید شده است. این طرح از شهریور ماه ابلاغ می‌شود و به ستاد نیروهای مسلح می‌رود تا مدل بهره‌برداری تشکل‌ها مشخص و ابلاغ شود.

او در مورد آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به سازمان‌های مردم نهاد افزود: صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها فعال است و به نظر می‌رسد به تعهدات خود نیز عمل کرده است. ۲۰ درصد از اعتباراتی که مختص امسال بوده نیز تا به امروز پرداخت شده است.

طرح شبانه پلیس برای جمع‌آوری 312 معتاد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از جمع‌آوری 312 معتاد متجاهر و دستگیری 41خرده‌فروش مواد مخدر در پایتخت در عملیات دوشنبه شب پلیس خبر داد.

محمد بخشنده در این باره گفت: دوشنبه شب طرحی در محدوده‌های میدان راه آهن، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، شهرک کاروان، باقرشهر، خاک سفید، مولوی، گمرک و میدان امام حسین و... به اجرا درآمد که درپی آن 312 نفر از معتادان متجاهر که با تجمع در این مناطق موجب نا امنی و نارضایتی شهروندان شده بودند، جمع‌آوری شدند. به گفته او، تعدادی از این معتادان متجاهر با پرسه زنی در حاشیه معابر و بزرگراه‌هایی همچون همت، صدر، حقانی، حکیم، آزادگان و... حضور داشتند که ایمنی ترافیکی را نیز به مخاطره می‌انداختند. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اضافه کرد: در اجرای طرح مذکور 41 خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر و از آنان بیش از 563 گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ضبط شد.

بخشنده اضافه کرد: موادفروشان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده و معتادان متجاهر نیز به مراکز نگهداری از معتادان معرفی شدند.

 

ارسال نظر