بیکاری ۸ میلیون کوله‌بر در استان‌های غربی کشور

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۰۰:۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۰۲۰

نماینده مجلس دهم گفت: درآمد و معیشت مرزنشینان در مناطق غرب کشور تعطیل شده است. جلال محمود‌زاده درباره وضعیت کوله بران در مناطق غرب کشور، گفت: درآمد و معیشت مرزنشینان در مناطق غرب کشور به صفر رسیده و اقتصاد معیشتی کوبران بسیار در تنگنا قرار گرفته است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در گذشته زمانی که معابر کوله بری باز بود، این اقشار زحمتکش درآمد ناچیزی در مجموع 300 الی 400 هزار تومان ماهیانه را داشتند اما هم‌اکنون در آمد کوله بران به صفر رسیده است.

او ادامه داد: به صفر رسیدن درآمد کوله بران موجب شده که بسیاری کوله بران کارشان را از دست بدهند یا تن به کارهای کاذب بدهند بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر تمهیداتی در راستای فرصت‌های اشتغال برای کوله بران در نظر بگیرد. محمود‌زاده به خانه ملت گفت: برخی از کشورهای جای ایران را در مبادلات تجاری به عراق گرفته‌اند زیرا ما نه تنها تبادلات تجاری کوله بران را وسعت ندادیم بلکه بطورکلی مبادلات تجاری در این مسیر را تعطیل کردیم واین در حالی است که برخی از کشورها بدون محدودیت صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی را به عراق در دستور کار قرار دادند. او ادامه داد: با بستن شدن مرزهای کوله بری ما از صادرات مازاد محصولات کشاورزی محروم شدیم بنابراین بدیهی است که با این شرایط وضعیت اقتصادی مردم شکننده باشد ومتاسفانه دولت راهکار مناسبی برای رفع مشکلات کوله بران ارائه نداده است. عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: قفل بر تبادلات تجاری کوله بران موجب شده، بیش از 7 الی 8 میلیون نفر بدون در نظر گرفتن جایگزین‌های شغلی بیکار شوند بنابراین مشخص است که مردم مرزنشین با این اوصاف در فشارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند و این امر سزاوار نیست.

 

ارسال نظر