ماهانه ۶۲۰۰ میلیارد تومان، پرداختی تامین اجتماعی

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۲۸

معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی گفت: ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و هر ماه بیش از ۶۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی‌های این سازمان است.

محمدحسن زدا با بیان اینکه سه جانبه‌گرایی (کارفرما، کارگر و دولت)، قانون است و این موضوع در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رعایت می‌شود و این هیات ترکیبی از نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران است اما تعداد آنها با هم تناسب ندارد گفت: در دوره قبلی، موسسه عالی پژوهش و معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی منحل شد، این دو را احیا کردیم و در معاونت فرهنگی، دبیرخانه دایمی را برای گفت‌وگو با هر سه گروه شرکای اجتماعی ایجاد کردیم و اکنون اداره کل‌های کارفرمایان، بیمه‌شدگان و اداره کل مستمری‌بگیران، فعال هستند. زدا با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارفرما اضافه کرد: باید با آنها همفکری داشته باشیم و این نیاز به اصلاح قانون تامین اجتماعی دارد.

او با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: هر ماه بیش از ۶ هزار و دویست میلیارد تومان پرداختی‌های این سازمان است.

زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی در طول ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته با بازنشستگی‌های پیش از موعد مواجه بود و همچنین مهمانان ناخوانده از نهادها به سازمان تامین اجتماعی ارجاع شدند و سپس رها کردند و حق بیمه‌های آنها را پرداخت نمی‌کنند. معاون بیمه‌یی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تقاضا برای بازنشستگی پیش از موعد در جامعه کارگری زیاد است، اضافه کرد: در بحث مستمری هم شرمنده آنها هستیم.

او با بیان اینکه هر ماه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری‌ها پرداخت می‌کنیم، گفت: برای حل این مشکلات به عزم ملی نیاز داریم. زدا افزود: جلسات غیرعلنی در مراکز ارشد تصمیم‌گیری نظام داشتیم و این مسائل مطرح و در حال پیگیری است.

 

ارسال نظر