اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۸۴۵

ممنوعیت رقابت‌های فردی دانش‌آموزان از مهر۹۷

وزیر آموزش‌وپرورش در کنگره مجامع اعضا، مربیان و مدرسین سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: خط‌کشی‌های بین تشکل‌های دانش‌آموزی نباید به دانش‌آموزان منتقل شود.

محمدبطحایی اظهار کرد: یکی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت ما، برخلاف نیازهای اجتماعی جامعه، به آموزش مهارت‌های اجتماعی در مدارس کمتر پرداخته می‌شود و مهارت‌های فردی جایگزین مهارت‌های اجتماعی شده و این موضوع رو به افزایش است. او افزود: آنچه برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی آینده به آن احتیاج داریم چنان‌که باید به آن پرداخته نشده و ما شاهد آن هستیم که بچه‌ها از جمع گریزان هستند و دوست دارند بیشتر تنها باشند؛ البته تنها آموزش‌وپرورش مقصر نیست، بلکه سایر عوامل خارج از آموزش‌وپرورش نیز دخیل است. وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بر اساس سندتحول، رویکردی که در قالب یکی از سیاست‌های سند در پیش گرفتیم افزایش سهم آموزش مهارت‌های اجتماعی در مدارس است، هرچند تحقق این موضوع دشوار است. او از ممنوعیت رقابت‌های فردی از مهر۹۷ خبر داد و افزود: باید به سمتی برویم که هیچ رقابت فردی برگزار نشود و هیچ‌کس به خاطر موفقیت‌های فردی تشویق نشود؛ بلکه افراد به شکل گروهی مورد تشویق قرار گیرند. بطحایی اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در خصوص نظام تعلیم و تربیت منتشر می‌شود؛ اما اثر آن را عملا شاهد نیستیم و برای تحقق برنامه‌ها باید موانع را برطرف کرد.

تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌ای کارشناسی‌شده نیست

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌یی کارشناسی شده نیست، گفت: ایجاد داروخانه‌ها بدون رعایت حد فاصل استاندارد منطقی نیست.

بهروز بنیادی درباره تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌یی در کشور، گفت: قوانین منطبق در داروخانه‌ها بر مبنای ضوابط سازمان غذا ودارو تعیین شده است و تاکنون خوشبختانه ما گزارش‌هایی در زمینه توزیع نامناسب دارو از سوی شهروندان در داروخانه دریافت نکردیم که تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌یی در ضرورت قرار بگیرد بنابراین اگر خواهان ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان داروسازی هستیم می‌بایست فکری اساسی برای بازنشستگی افراد در حیطه‌های پزشکی و دارو خانه داری کرد تا افراد جوان‌تر جایگزین افراد با تجربه در این عرصه‌ شوند. او با بیان اینکه ایجاد داروخانه‌های زنجیره‌یی در کشور نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه به نظر می‌رسد اقدامی غیرکارشناسی شده باشد، به خانه ملت گفت: منشأ تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌یی امکان دارد برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در رشته داروسازی طراحی شده باشد اما اگر اقدامات در این خصوص کارشناسی شده نباشد، امکان دارد درآینده موجبات پشیمانی را فراهم کند. وی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌بایست در حیطه پزشکی بدان مبادرت ورزیده شود، همفکری برای ایجاد زمانی برای بازنشستگی پزشکان و داروسازان است تا به جای در نظر گرفتن اقداماتی از جنس ایجاد داروخانه‌های زنجیره‌یی برای رفع معضل اشتغال، تدابیری برای تعیین منطقی سن بازنشستگی در کشور کرد. بنیادی افزود: سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت ودرمان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات همفکری می‌بایست، سقف بازنشستگی در پزشکی را با رعایت اصول استاندارد تعیین کنند تابتوان وضعیت اشتغال در داروخانه‌ها را توسعه داد. او ادامه داد: تاسیس داروخانه‌ها باید همسو باتعداد پزشکان رقم بخورد تا خدمات رسانی در داروخانه‌ها بر محور تخصص استوار شود تا پزشکی که دولت برای تربیت آن هزینه کرده است به اموری همچون فروش لوازم بهداشتی مشغول نشود. عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه تشکیل داروخانه‌های زنجیره‌یی کارشناسی شده نیست یادآورشد: ایجاد داروخانه‌ها بدون رعایت حد فاصل استاندارد منطقی نیست.

دستگیری، راهکار نهایی مقابله با اوباشیگری نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دستگیری راهکار نهایی مقابله با اوباش‌گری نیست، گفت: دولت در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی سست و پکر شده است و نیاز به تزریق انرژی تازه دارد.

سهیلا جلودارزاده درباره طرح‌های جمع‌آوری اراذل و اوباش و کاهش سن اوباشگری در کشور، به خانه ملت گفت: هر نوع پیش‌گیری و جلوگیری از تحرکات مُخل نظم اجتماعی می‌تواند مفید باشد و عدم انجامش باعث همه گیر شدن و نشر آن رفتار است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اما دستگیری راهکار نهایی نیست مهم برخورد با ریشه‌های این معضلات اجتماعی و اقناع و اصلاح تفکر این افراد است که می‌تواند باعث کاهش این نوع بزهکاری‌ها در جامعه شود. اگر ریشه این مسائل فقر و بیکاری باشد باید همزمان با برخوردها زمینه‌های بهبود زیرساخت‌های اجتماعی را نیز برای مقابله با این معضلات فراهم کنیم. اما اینکه این بخش مهم‌تر قضیه را هنوز نتوانسته‌ایم به جایی برسانیم در بخش دیگر هم از مردم آزاری این افراد جلوگیری نکنیم هم درست نیست و اگر هم فقط همین روش را هم ادامه دهیم به جایی نمی‌رسیم. او ادامه داد: ما باید در کنار طرح‌های جمع‌آوری اراذل و اوباش، در جهت اشتغال زایی برای این افراد بکوشیم، زمینه‌های تفریحات سالم و آموزش‌های لازم در مراکز اصلاح و تربیت را برای آنها فراهم کنیم تا کم کم از آمار این قشر بکاهیم وگرنه بدون این زمینه‌ها، هر سال به تعداد اینها افزوده و سن بزهکاری اجتماعی کاهش می‌یابد. ما باید به صورت ترمیمی و درمانی کار را پیش ببریم. وی در پاسخ به این پرسش که دلایل اصلی افزایش این معضلات اجتماعی چیست، گفت: یکی مسائل فرهنگی حاصل از فقر اقتصادی و نبود امکانات لازم آموزشی است که باعث می‌شود در حاشیه شهر‌ها و مناطق فقیر نشینی که معمولا محل سکونت اوباش با سابقه هم هست، این معضل اشاعه پیدا کند.

 

ارسال نظر