آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از مرداد

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۸۳
آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از مرداد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲استان با هزینه‌یی بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در هفته پیش رو خبر داد.

تقی نوربخش در نشست خبری گفت: فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تامین اجتماعی وارد می‌شود اما تلاش می‌کنیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از چهار ماه گذشته بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود، ارائه خدمت کنیم.

او از افتتاح ۵۰ پروژه در ۲۲ استان با هزینه‌یی بالغ بر ۲۵۰میلیارد تومان در هفته پیش‌رو خبر داد و درباره افت کیفیت و اعتبار دفترچه‌های بیمه درمان، گفت: درصد تعهد سازمان‌های بیمه‌گر تفاوتی پیدا نکرده است و پوشش ۱۸۰ قلم دارو در سال گذشته انجام شد و خللی در ارائه خدمات به وجود نیامده است.

نوربخش ادامه داد: امیدوارم روزی دفترچه‌یی وجود نداشته باشد که بحث اعتبار و عدم اعتبار آن مطرح باشد و همه دفترچه‌ها حذف شوند. اکنون دفترچه در تمام مراکز ملکی حذف شده و در هشت استان نیز پزشکان بخش خصوصی طرف قرارداد هستند و ویزیت الکترونیکی انجام می‌شود. آیین‌نامه پوشش بیماران پروانه‌یی و‌ ام‌اس در دولت در دست بررسی است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سال گذشته ۷۰میلیون نسخه الکترونیک تولید شد. او با بیان اینکه ۱۱هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور داریم که حدود ۱۰درصد کل تخت‌ها در بخش دولتی را شامل می‌شود، گفت: بیمارستان فیاض‌بخش در تهران در دست ساخت است و سال آینده افتتاح می‌شود که شبیه به بیمارستان میلاد است و با آخرین تکنولوژی در غرب استان ساخته می‌شود. بیمارستان هدایت نیز دو سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفت که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ظرفیت این دو بیمارستان حدود هزار تخت است. بیمارستان‌های خوی، دزفول، آبادان امسال یا سال آینده افتتاح می‌شوند و در هفته دولت بیمارستان‌های تبریز، شیراز و اصفهان کلنگ‌زنی می‌شوند.

نوربخش ادامه داد: اکنون سازمان ۴۲ هزار پرسنل درمانی دارد و در استخدامی که یک ماه آینده انجام می‌شود ۲۷۰۰ نفر به کادر درمانی افزوده خواهند شد. وی به ارتقای هتلینگ بیمارستانی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد این پروژه پیش رفته و اقدامات بسیار موثری در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

او درباره زمان پرداخت معوقات افزایش حقوق گفت: باید افزایش مستمری‌ها در دولت تصویب می‌شد که در نهایت در ۲۰ اردیبهشت ابلاغ شد و در ماه خرداد حقوق‌ها همراه با افزایش‌ها پرداخت شد. مابه‌التفاوت حداقلی‌بگیران را پرداخت کرده‌ایم و مابه‌التفاوت سایر سطوح را در ۱۰ روز اول مرداد پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز اظهار کرد: قانون مربوطه در عرض دو سال، سه مرتبه عوض شده است. مقرر شده است که ۱۵ درصد عوارض ساختمان‌سازی، منبع پوشش بیمه کارگران ساختمانی باشد. در حوزه بیمه کارگران ساختمانی با تعهدات ثابت و منابع ناپایدار روبه‌روییم و رکود ساخت و ساز روی منابع اثرگذار است. نوربخش ادامه داد: ۹۰۰هزار نفر با همین منابع ناپایدار تحت پوشش‌اند و سال قبل هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم. ۶۰۰ میلیارد تومان از محل حق بیمه کارگران و ۳۰۰ میلیارد هم از محل صدور پروانه‌ها تخصیص یافت و در مجموع ۱۹۰۰ میلیارد هزینه می‌شود.

او با بیان اینکه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم بازنگری در قانون داشته باشند، گفت: طرحی با کمک تعدادی از نمایندگان مجلس در حال انجام است تا این دغدغه‌ها رفع شود. اخیرا دستور دادیم ۱۵۰ هزارنفر کارگر جدید تحت پوشش بروند و جایگزین ۱۵۰ هزار نفری بشوند که از این بیمه خارج می‌شوند. طبق ادعای انجمن ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر باقی مانده‌اند که تحت پوشش بروند و شرط آن داشتن کارت مهارت و دوم اشتغال در کار ساختمانی است و حتما باید کارگر شاغل باشد. سامانه‌یی هست که کارگران باید در سایت مربوطه ثبت‌نام کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اعطای تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: وام چهارمیلیون تومانی از ابتدای مرداد از طریق بانک رفاه پرداخت می‌شود. افرادی که قبلا وام گرفته‌اند شامل این تسهیلات نمی‌شوند و افرادی که حقوق و دستمزدشان پایین‌تر است در اولویت قرار دارند.

نوربخش درباره طرح بخشودگی جرایم نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۷۰ هزار کارفرما به شعب مراجعه کرده‌اند و این طرح کمک بزرگی برای رفع دغدغه مالی و متوقف شدن جرایم قانونی‌شان است. گام مهمی برداشته شد تا کارفرمایان توان مدیریتی‌شان را در جهت تولید داخل به ‌کار بگیرند.

 

ارسال نظر