افزایش وام ضروری بازنشستگان

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۱۳۲
افزایش وام ضروری بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وام ضروری بازنشستگان اعلام کرد: شمار وام گیرندگان از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ آن از ۴ به ۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد و از شهریور ماه ۵ میلیون وام به ۴۰۰ هزار بازنشسته تعلق می‌گیرد.

جمشید تقی‌زاده با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش است، گفت: ۵۶درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می‌دهند. او افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد و در دوره جدید کاری برنامه‌های خوبی در حیطه‌های مختلف از وام، زیارت، رفاهیات، ورزش و... در دست انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۱۹درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد، گفت: کف حقوق از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار تلاش می‌کنیم فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگان کشوری را ایجاد کنیم، گفت: کارگران فدراسیون دارند اما کارمندان و بازنشستگان فدراسیون ندارند که امیدواریم این مهم را انجام دهیم. وی افزود: همچنین جلساتی با نمایندگان از جمله دکتر پزشکیان داشتیم و درصددیم فراکسیون بازنشستگان کشوری را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فراهم شدن مقدماتی خوب برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: هفته گذشته جلسه‌یی با نمایندگان کمیسیون اجتماعی داشتیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. پیگیر قوانین حمایتی برای بازنشستگان در مجلس هستیم. او همچنین از ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بالای ۵ هزار جمعیت خبر داد و گفت: نشاط افزایی و افزایش فعالیت و امید در بازنشستگان را از طریق توسعه خانه‌های امید دنبال می‌کنیم و اختیارات ویژه‌یی به کانون‌های بازنشستگی می‌دهیم و بخشی از امور را تفویض می‌کنیم.

تقی‌زاده افزود: سعی می‌کنیم سهمیه سفرها را از ۱۰۰ به ۲۰۰هزار مورد افزایش دهیم. کمک هزینه۶۶۰هزار تومان سفر به ۷۴۰هزار تومان افزایش یافت و سعی می‌کنیم بسته سفر خوبی تعریف کنیم. همچنین در یک ماه آینده بسته حمایتی در درمان و بیمه تکمیلی ارائه می‌کنیم.

 

ارسال نظر