کار 40درصد کودکان برای تامین معیشت

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۰۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه ساماندهی کودکان کار که به صورت پایلوت در سه استان اجرا می‌شود، در این کمیسیون خبر داد.

علی رستمیان با تاکید بر لزوم واگذاری دایم سرپرستی کودکان کار به بهزیستی پس از سه مرتبه پذیرش و رها شدن کودکان در خیابان، گفت: باید پس از سه مرتبه پذیرش و بی‌توجهی خانواده‌ها نسبت به وضعیت کودکان از خانواده آنان سلب حضانت شده و سرپرستی دایم آنها به سازمان بهزیستی محول شد. نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ضعف برنامه‌ریزی و بی‌برنامگی بهزیستی در عدم تعیین تکلیف وضعیت کودکان کار به روشنی مشهود است، افزود: رییس سازمان بهزیستی در این رابطه به جز شعار و اقدامات سمبلیک هیچ گونه برنامه علمی و عملی برای ساماندهی کودکان کار نداشته است. او با تاکید بر اینکه پیش از ساماندهی کودکان کار باید وضعیت نابسامان بهزیستی ساماندهی شود، به خانه ملت گفت: بهزیستی به عنوان متولی در این رابطه تنها به شعار اکتفا کرده و متاسفانه هیچ‌گونه مدیریت هوشمند و برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت برای ساماندهی کودکان کار ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه 40درصد کودکان کار برای تامین معیشت خانواده در خیابان‌ها حضور دارند، گفت: توانمندسازی، ارائه خدمات مددکاری و مهارت‌ها و همچنین برگشت به تحصیل کودکان کار باید در دستور کار بهزیستی قرار گیرد؛ البته اغلب خانواده‌های کودکان کار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند. نماینده مردم سلسه و دلفان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بهزیستی برنامه مدون و هوشمند برای ساماندهی کودکان کار ندارد از بررسی عملکرد بهزیستی به صورت پایلوت از سه استان کشور در زمینه کودکان کار، بچه‌های طلاق، رضایتمندی مردم و اشتغال خبر داد و گفت: این گزارش عملکرد به زودی در کمیسیون مطرح و بعد از بررسی تخصصی و علمی به صحن علنی ارائه و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ همچنین در مورد هزینه کرد بودجه 900میلیارد تومانی برای حمایت از اشتغال معلولان نیز باید شفاف‌سازی شود.

 

ارسال نظر