اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۷۹

تشکیل وزارتخانه محیط زیست اولویت‌ ندارد

تشکیل وزارت محیط زیست موضوعی است که به هیچ‌ وجه تازگی ندارد و طی سال‌های گذشته بارها این پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. در روزهای گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس مجددا طرح تشکیل وزارت محیط زیست را ارائه دادند و اعلام وصول این طرح در مجلس انجام شد. دبیر کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تشکیل وزارت محیط زیست اظهار کرد: با اینکه برای مدیریت محیط زیست کشور نیاز به عزم ملی داریم، اما بحث ساختار اداره محیط زیست، موضوع اولویت‌داری نیست. محمد مجابی معاون پارلمانی سابق سازمان حفاظت محیط زیست در مورد این طرح گقت: در بحث اصلاح ساختار دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب «طرح» خواستار تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست شدند. او با اشاره به ضرورت شکل‌گیری عزم ملی برای پیگیری مسائل محیط زیست کشور نظر خود را در مورد طرح تشکیل وزارت محیط زیست ارائه داد و گفت: اینکه محیط زیست کشور به چه صورتی اداره شود؛ بحث اصلی و اولویت‌داری نیست. اعتقاد من بر این است که بحث محیط زیست یک بحث با اهمیت است و به عزم ملی نیاز دارد و در شرایطی کنونی بحث ساختار آن بحث ثانویه است.

ناامنی روانی نخستین علت اعتیاد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ناامنی روانی را نخستین علت اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی برشمرد و گفت: این موضوع در میان افراد شاغل به هیچ‌وجه کمتر از بیکاران نیست بلکه در بسیاری از موارد بیشتر است. علی ربیعی افزود: امروز همه اتفاق نظر دارند که ریشه مسائل ایران، اجتماعی است؛ حتی دغدغه‌های اقتصادی نیز تحلیل اجتماعی و روانی می‌شود. او ادامه داد: حتی امریکا که دشمن ماست، می‌گوید هدف من بدنه اجتماعی جامعه ایران است؛ جامعه‌شناسان باید از این فرصت برای نزدیک‌تر شدن به متن اجتماعی استفاده کنند و رابطه‌یی که بین دانشگاه و اجرا در حوزه اجتماع کمترین اتصال را دارد، پیوند دهد. ربیعی افزود: دوران اخیر فرصت مناسبی برای تولید اندیشه‌های اجتماعی پدید آمده و زمینه برای شکل‌گیری جامعه‌شناسی سیاست‌ساز و نه تصمیم‌گیر، مهیاست.

وی توضیح داد: در سال 1391 برای برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی موفق نشدیم، زیرا در آن دوره گفته شد که بیان آسیب‌های اجتماعی موجب سیاه‌نمایی می‌شود اما اکنون در مورد آسیب‌های اجتماعی گفته می‌شود که 20سال در پرداختن به موضوع تاخیر شده، بنابراین هنر ما این است که این فرصت را برای ارائه راهکار و سیاست‌گذاری درست مغتنم شماریم.

 

ارسال نظر