پایان فاز مطالعاتی قطار سریع‌السیر تهران-شمال

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۷۲

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، از تهیه نقشه‌های یک ۲۵ هزارم به‌عنوان پیش‌زمینه آغاز پروژه قطار سریع‌السیر تهران-شمال خبر داد.

محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بازدید کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از سازمان زمین‌شناسی گفت: پیرو دعوت رییس سازمان زمین‌شناسی درخصوص پروژه تونل طویل ریلی البرز از اعضای کمیسیون عمران از این سازمان بازدید کردند. وی ادامه داد: پروژه تونل طویل ریلی البرز تقریبا از سال ۸۷ فعالیت‌های مطالعاتی‌اش توسط مشاوران سوییسی آغاز شد. آن زمان محسن هاشمی در شرکت مترو حضور داشت و این مطالعات به درخواست و پیشنهاد وی آغاز شد. کرونی با بیان اینکه این مطالعات برای احداث قطار سریع‌السیر تهران-شمال است، گفت: در آن مقطع زمانی مشاوران سوییسی از ما نقشه‌های

یک‌ ۲۵ هزارم زمین‌شناسی را خواستند که تهیه نشده بود، بنابراین مطالعات از سوی مشاور سوییسی متوقف شد، این درحالی است که یکی از وظایف ذاتی سازمان زمین‌شناسی تهیه این نقشه‌ها برای کل کشور است. با پیگیری‌های انجام شده قرار شد تهیه نقشه‌های این مسیر در اولویت سازمان زمین‌شناسی قرار بگیرد که در این بازدید مشخص شد این نقشه‌ها آماده شده و گام بزرگی برای احداث این تونل برداشته شده است. دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه در آن مقطع زمانی به خاطر تحریم‌ها امکان پرداخت هزینه مشاور سوییسی را نداشتیم، گفت: در حال حاضر همچنان طرف سوییسی تمایل ادامه فعالیت‌ها درخصوص این پروژه را دارد و امیدواریم با پایان فاز صفر این پروژه که بخش مطالعاتی است، مطالعات مسیل‌یابی که نیاز به نقشه‌های دقیق‌تر زمین‌شناسی است نیز آغاز شود تا هر چه زودتر زمینه آغاز این پروژه بزرگ فراهم شود.

 

ارسال نظر