علت قطع بیمه ۱۸هزار کارگر ساختمانی

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷۴
علت قطع بیمه ۱۸هزار کارگر ساختمانی

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به شناسایی ۱۸هزار کارگر ساختمانی من غیر حق و قطع بیمه آنها گفت: در سال جاری رفع همپوشانی‌های بیمه‌یی در گروه‌هایی نظیر بازنشستگان، قالیبافان و دارندگان بیمه بیکاری پیگیری و دنبال می‌شود.

ناهید حیدری درباره اقدامات انجام شده برای رفع همپوشانی‌های بیمه‌یی اظهار کرد: برای رفع همپوشانی‌های بیمه‌یی در چند حیطه کار می‌کنیم. در موضوع شناسایی بیمه‌شدگان من غیر حق و رفع همپوشانی‌های بیمه‌یی باید چند متغیر را بررسی کنیم که یکی از آنها بیمه بیکاری است. او افزود: اخیرا اقدام بسیار مهمی در حیطه بیمه کارگران ساختمانی انجام دادیم و در کنار تقویت بازرسی‌ها، حدود ۱۸هزار کارگر ساختمانی من غیرحق را شناسایی کردیم. برخی از اینها یا کارفرما و برخی خویش‌فرما یا در زمره متمولین و یقه سفیدان بودند که از معافیت‌های بیمه‌یی این نوع خدمات بهره‌مند شده بودند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه سازوکارهای سخت گیرانه‌یی برای بیمه کارگران ساختمانی وضع کردیم، گفت: به ویژه در مرحله معرفی کارگران ساختمانی از سامانه‌های رفاهی کارگران استفاده می‌کنیم و انجام امور بیمه دیگر به صورت دستی انجام نمی‌شود و سیستمی است تا از این طریق بتوانیم جلو بخشی از سوءاستفاده‌ها را بگیریم. حیدری افزود: قطعا نظارت‌ها را افزایش داده و از تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه برای شناسایی افراد در مشاغل مختلف کمک می‌گیریم.

او با بیان اینکه در سال جاری رفع همپوشانی‌های بیمه‌یی در گروه‌هایی نظیر بازنشستگان، قالیبافان و دارندگان بیمه بیکاری پیگیری و دنبال می‌شود، گفت: به علت اینکه برخی خدمات بیمه‌یی دارای معافیت‌های حق بیمه چون حق بیمه ۷ درصدی هستند جذابیت دارند و افرادی به سمت سوءاستفاده از آن سوق پیدا می‌کنند.

 

ارسال نظر