اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۴۲۲

لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان رد شد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی و ارزیابی عملکرد دو ساله این کمیسیون در نشست دیروز از رد لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان خبر داد.

حسن نوروزی گفت: لایحه رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان دارای 55 ماده و بخش زیادی از آن مربوط به کاهش شکلی رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان است که در آیین دادرسی کشوری اصلاح شده و آمده و بخش محتوایی آن نیز در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است؛ بنابراین، این لایحه به اتفاق آرا رد شد.

نوروزی یادآور شد: بررسی طرح اصلاح تبصره ماده(26) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در نشست دیروز کمیسیون قضایی در دستور کار قرار گرفت که با بحث‌های صورت گرفته، بررسی آن به جلسات آتی کمیسیون موکول شد. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از حضور کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس، قوه قضاییه و بهزیستی در نشست دیروز این کمیسیون خبر داد. هیات دولت در جلسه سیزدهم خرداد امسال خود به ریاست دکتر روحانی رییس‌جمهوری، درخواست اولویت رسیدگی به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان توسط مجلس شورای اسلامی را تصویب کرد. لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان پیش‌تر در 49ماده از سوی دولت با هدف رفع خلأ موجود و نواقص پیشین قوانین، کاهش خطرات آلام و جبران آسیب‌های ناشی از جرم برای کودکان و نوجوانان در معرض خطر یا بزه دیده، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود و کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز این لایحه را با اصلاحاتی در عنوان و متن(افزایش تعداد مواد به 51 ماده) تصویب کرده بود.

ثبت‌نام بی‌مشکل دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران

رییس آموزش و پرورش منطقه دو تهران گفت: فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان دبیرستان غرب تهران در دیگر مدارس بعد از اعلام رای و روشن شدن تکلیف مدرسه زیر نظر اداره به صورت کامل انجام خواهد شد.

ناصر کوهستانی درباره سرانجام پرونده دانش‌آموزان مدرسه غرب تهران به ایلنا گفت: درخصوص بُعد قضایی پرونده، ما نیز منتظر جواب مراجع قضایی هستیم که طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

او با اشاره به اینکه امتحانات در آرامش کامل با حضور ناظر مقیم برگزار و طی دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد، ادامه داد: وضعیت مدرسه بعد از امتحانات و نظر مراجع قضایی مشخص خواهد شد. ضمن اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان بعد از اعلام رای و روشن شدن تکلیف مدرسه زیر نظر اداره به صورت کامل انجام می‌شود. برخی والدین هم به ما مراجعه کرده‌اند و ما نیز درخصوص ثبت‌نام فرزندانشان این قول را به آنها داده‌ایم که چه در فضای مدارس دولتی و چه در مدارس غیردولتی که مد نظر اولیاست، تمام خدمات ثبت نام و تحصیل به فرزنداشان ارائه خواهد شد. البته بعد از اینکه امتحانات به اتمام برسد بیشتر می‌توان به این مساله پرداخت. ضمن اینکه شکایت ما هم به عنوان شاکی آموزش و پرورش به قوت خود باقی است. کوهستانی با بیان تدابیر اندیشیده شده آموزش و پرورش منطقه 2 به منظور جلوگیری از این اتفاق در دیگر مدارس به ایلنا گفت: بلافاصله بعد از این اتفاق ما چند کار را در دستور جلساتمان گذاشتیم و بخشنامه‌هایی را برای مدارسمان صادر کردیم. به عنوان مثال در رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی‌های دقیقی در مدارس انجام دادیم و بعد از این در زمینه گزینش همکاران و مسائل رفتاری در مدارس حساسیت بیشتری به خرج می‎دهیم. البته در این منطقه به آسیب‌های اجتماعی خوب پرداخته بودیم و بیشتر روی آن متمرکز خواهیم شد.

رییس آموزش و پرورش منطقه 2 تهران افزود: این دستور کارها به مدارس ابلاغ شده و در کارگروه‌ها هم به صورت فنی به مدارس ورود خواهند کرد ضمن اینکه معاون انضباطی خاطی نیز بازداشت و در اختیار دستگاه قضاست.

 

ارسال نظر