استعفای وزیر بهداشت صد درصد شایعه است

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۴۲۱
استعفای وزیر بهداشت صد درصد شایعه است

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به شایعه استعفای وزیر بهداشت گفت: این حرف را باید به عنوان دروغ ۱۳ مطرح می‌کردند. تاکید می‌کنم که چنین حرفی صددرصد شایعه و ۱۵۰درصد بی‌اساس است.

ایرج حریرچی افزود: دکتر هاشمی قوی‌تر از گذشته به فعالیت مشغول است و رابطه‌اش با رییس‌جمهور هم در سطح عالی و در بالاترین سطح طی پنج سال گذشته است. هر چند که یک عده شایعه می‌سازند اما ما برای حفظ سلامتی مردم اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم. او در پاسخ به سوال دیگری درباره اتصالات زیرساختی سامانه سیب وزارت بهداشت گفت: در این زمینه مقداری در زیرساخت‌ها مشکل داریم البته وزارت ارتباطات هم به ما کمک کرد و در حال ارتقای زیرساخت‌ها هستیم البته برخی مراحل کار مبتنی بر زمانبندی از پیش تعیین شده است و ما به تدریج اتصالات این سامانه را گسترش می‌دهیم. اتصالات این سامانه در یک استان به صورت پایلوت انجام شده است. در عین حال آمادگی داریم که برای ۱۰ استان دیگر هم نظام ارجاع الکترونیک را گسترش دهیم.

حریرچی در پاسخ به سوالی درباره اجازه تاسیس داروخانه در کنار درمانگاه‌ها گفت: باید توجه کرد که پروانه داروخانه به‌ صورت مستقل داده می‌شود. بر این اساس برخی درمانگاه‌ها در کنارشان داروخانه مستقلی هم دارند، بنابراین مجوز تاسیس داروخانه بر اساس پروانه داروساز داده می‌شود البته ما خوشحال می‌شویم که در کنار کلینیک‌های ویژه درمانگاه‌ها و محل‌های تجمع بیماران داروخانه هم وجود داشته باشد تا بیمار به ‌راحتی بتواند دارویش را تامین کند. در برخی شهرهای کوچک و متوسط مشکلاتی در این زمینه داریم مبنی بر اینکه درمانگاه در یک منطقه است اما داروخانه‌یی در کنارش وجود ندارد و بیمار باید به دو محل مراجعه کند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پزشکان می‌توانند در زمان بررسی آزمایش‌های بیمار دوباره از او پول دریافت کنند، گفت: این موضوع بحثی پردامنه است. در اکثر مواقع اگر بیمار صرفا برای نشان دادن نتیجه آزمایش به پزشک مراجعه کند در اکثر مواقع وجهی دریافت نمی‌شود اما اگر در این مراجعه بار دوم اقدامات جدید یا ارزیابی‌های مجدد انجام شود، بعضا وجوه از بیمار دریافت می‌شود البته در این زمینه گاهی شاهد بروز تخلفات نیز هستیم. در عین حال قانون صریحی در این زمینه وجود ندارد و باید بر اساس معیارهای اخلاقی رفتار شود. حریرچی در ادامه با اشاره به یکی از اقدامات وزارت بهداشت رضایت‌سنجی از مردم درباره نحوه ارائه خدمات گفت: در سال گذشته سیستم پایلوت رضایت‌سنجی را در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رضایت سنجی از مردم مستقر کردیم و ابتدای امسال این اقدام بطور سراسری در مراکز بهداشتی دولتی انجام شده است به‌طوری که به ۱۳میلیون و ۷۱۷هزار نفر پیامک ارسال کردیم و تا شب گذشته ۲میلیون و ۵۵۵هزار و ۴۰۱ مورد پاسخ دریافت کردیم. در این نظرسنجی از مراجعان ۱۷هزار و ۹۰۰خانه بهداشت روستایی ۵۴۱۷پایگاه سلامت شهری، ۴۱۰۵مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و ۲۲۱۳ مرکز جامع خدمات سلامت شهری نظرسنجی به عمل آمده است و درباره نحوه خدمت‌رسانی پزشکان، بهورزان، مراقبین سلامت و غیره به‌طور مرتب رضایت‌سنجی شده است.

 

 

ارسال نظر