تشکیل پرونده قضایی برای آزار و اذیت دانش‌آموزان

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۷۵
تشکیل پرونده قضایی برای آزار و اذیت دانش‌آموزان

روز دوشنبه خبری در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت گروهی از دانش‌آموزان توسط یکی از مسوولان مدرسه‌یی در غرب تهران منتشر شد که مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران ضمن تایید این خبر از پیگیری موضوع از سوی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در صورت اثبات جرم انتظار می‌رود که مراجع قضایی با نامبرده به‌شدت برخورد کند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که گروهی از دانش‌آموزان پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ تهران توسط یکی از مسوولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکایت والدین این دانش‌آموزان شده بود. کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران ضمن تایید این خبر اظهار کرد: با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط احدی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشکیل شد.

او افزود: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش‌آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحدآموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده‌یی در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسوولان منطقه تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران به ایسنا گفت: در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعه‌یی از سوی دانش‌آموز یا خانواده به آموزش و پرورش در این خصوص واصل نشده است. این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطی جذب شده و عمل غیر اخلاقی وی در همان ابتدای اعلام خبر با حضور بازرسین، رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده و از حضور وی در مدرسه جلوگیری گردیده و همچنین حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است.

او ادامه داد: در ضمن مقرر شد با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه، تصمیم‌گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید. آموزش و پرورش موضوع را بطور جدی پیگیری نموده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به‌شدت برخورد شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از صدور دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان خبر داد.

مرتضی نظری درباره اخبار منتشره درباره آزار و اذیت چند دانش‌آموز پسر در یک مدرسه غیردولتی در غرب تهران اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود برای پیگیری این پرونده استفاده می‌کند. او افزود: پیرو این خبر تاسف آور ما

تمام قد از حقوق دانش‌آموزانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با حساسیت ویژه‌ موضوع را پیگیری و بررسی خواهد کرد، گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح ممکن به این پرونده ورود می‌کند و با این تخلف قاطعانه برخورد می‌کنیم.

نظری تاکید کرد: فرد خاطی نیروی آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطی جذب شده است. در حال حاضر حکم مدیر آموزشگاه به حالت تعلیق درآمده و پرونده این مدرسه ضمن ارسال به مراجع قضایی به شورای نظارت مدارس غیردولتی نیز ارسال شده است. او با تاکید بر اینکه بابت آرامش خانواده‌هایی که به علت تخطی یک فرد لاابالی به هم خورده کوتاه نمی‌آییم گفت: وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه برای پیگیری این پرونده صادر کرده و در دفاع از حقوق دانش‌آموزان کوتاه نمی‌آید.

 

 

ارسال نظر