مشکلات کودکان بی‌هویت خارجی

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۰۴
مشکلات کودکان بی‌هویت خارجی

استاندار تهران از تولد ماهانه ۱۰۰ کودک بی‌هویت در بیمارستان‌های تهران خبر داد. نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده با محوریت ساماندهی کودکان بی‌هویت در بدو تولد با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، فریبا نظری پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در استانداری تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران با اشاره به اینکه کمیته‌یی در استان تهران برای پیگیری و نظارت بر امور کودکانی که بی‌هویت هستند تشکیل شد، بیان داشت: این پیشنهادی بود که به اتفاق آرای اعضای حاضر در این جلسه تصویب شد.

او در ادامه گفت: تعدادی از کودکان در کشور متولد می‌شوند که به دلیل عدم حضور پدر و مادر شناسنامه‌یی ندارند. اقداماتی در این رابطه آغاز شده و این مشکل را حل کرده است. مقیمی در ادامه با اشاره به اینکه اگر کارت ملی مادر نوزاد در بیمارستان دریافت شده باشد می‌توان شناسنامه صادر کرد، گفت: براساس هویت مادر می‌توان این کار را انجام داد اما گاهی مادر هم کارت ملی ندارد و شناسنامه بدون ذکر نام اولیا صادر می‌شود.

در ادامه این جلسه نماینده سازمان ثبت احوال تاکید کرد که هیچ محدودیتی برای صدور شناسنامه برای اطفال بدون هویت معرفی شده توسط بهزیستی وجود ندارد.

او تاکید کرد که چون برخی از این کودکان اتباع خارجی هستند نمی‌توان برای آنها شناسنامه صادر کرد و مشکل هم این است.

 

ارسال نظر