ادغام سازمان‌های حمایتی قابل اجرا نیست

۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۰۶۴

مدت‌هاست بحث ادغام سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان این حوزه مطرح می‌شود اما وابستگی کمیته امداد به دستگاه‌هایی جدای از دولت و همچنین تاکید مسوولان این دو نهاد بر وظایف مجزای آنها، ادغام بهزیستی و کمیته امداد را تا به حال به تعویق انداخته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با تاکید بر اینکه ادغام سازمان‌های حمایتی قابل اجرا نیست، گفت: با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌توان به تمام امور آنها رسیدگی کرد. سلمان خدادادی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ادغام سازمان‌های حمایتی، وجود تشکیلات موازی متعدد را معضلی جدی برای کشور دانست و گفت: این موضوع باعث صرف انرژی زیاد و ایجاد اختلاف در رسیدگی‌ها می‌شود.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: با ادغام تمام سازمان‌های موازی مسوولیت، جوابگویی‌ها و مرجع رسیدگی به مشکلات مشخص و در رسیدگی به امور مردم تسریع می‌شود. او با تاکید بر لزوم ادغام سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی به خانه ملت گفت: تعداد پرسنل بهزیستی و کمیته امداد در تمام شهرستان‌ها به اندازه‌یی است که می‌توانند به تمام مسائل مددجویان کشور رسیدگی کنند و به‌طور قطع حتی با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌توان به تمام امور آنها رسیدگی کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با ادغام سازمان‌های حمایتی تعداد نیروها را می‌توان کاهش داد که صرفه‌جویی زیادی را به دنبال دارد.

خدادادی با بیان اینکه با وجود تمام فواید امکان ادغام سازمان‌های حمایتی فراهم نیست، گفت: در مجلس ششم بیش از یک سال در جلسات متعددی ادغام و حذف برخی سازمان‌ها و تشکیلات موازی را بررسی کردیم اما متاسفانه به سرانجام نرسید بنابراین به نظر می‌رسد امکان تحقق این امر فراهم نباشد در واقع ادغام سازمان‌های حمایتی تدبیر و ایده بسیار خوبی است اما قابل اجرا نیست. نماینده ملکان در مجلس دهم افزود: هر چند ادغام سازمان‌های حمایتی امری مفید است اما متاسفانه برخی مدیران به هیچ‌وجه به دنبال از دست دادن جایگاه خود نیستند.

نماینده ملکان در مجلس دهم، اصلاح ساختار را امری ضروری دانست و ادامه داد: به ایجاد تحول و انقلابی عظیم در ساختار اداری کشور نیاز داریم، زیرا امروزه 90درصد اعتبارات کشور صرف امور جاری و حقوق کارمندان و ادارات می‌شود این در حالی است که تنها 10درصد آن صرف امور عمرانی کشور می‌شود که نیاز است امور زاید را حذف و به امور ضروری پرداخت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دردهای فعلی سیستم اداری کشور فربه بودن دولت است این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها بر لزوم چابک‌سازی دولت، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعتبارات تاکید کرده‌اند.

 

 

ارسال نظر