علت ترانزیت کودکان اتباع خارجی به تهران چیست؟

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۴۹
علت ترانزیت کودکان اتباع خارجی به تهران چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بی‌توجهی نسبت به ساماندهی کودکان کار و اتباع بیگانه را در ترانزیت کودکان کار خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش به پایتخت موثر دانست.

حسن لطفی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه بیش از 60 درصد کودکان کار استان تهران اتباع خارجی هستند از حضور آنان در پایتخت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه نبود یک متولی واحد و بی‌توجهی به ساماندهی کودکان کار و اتباع بیگانه طی سال‌ها باعث شده شاهد حضور کودکان کار اتباع خارجی در کشور باشیم و در واقع این کودکان از کشورهای افغانستان، پاکستان و حتی بنگلادش توسط مافیای فعال برای تکدی‌گری به کشور ترانزیت می‌شوند. نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه بهزیستی به تنهایی توان ساماندهی کودکان کار را ندارد، تصریح کرد: متاسفانه مافیا با استفاده از خلاء‌های قانونی به راحتی کودکان را از کشورهای همسایه وارد تهران و بخش زیادی از درآمد آنان را تصاحب می‌کنند.

او با تاکید بر لزوم شناسایی مافیای کودکان کار اتباع بیگانه، تصریح کرد: دستگاه قضا باید مافیا را شناسایی و برخورد جدی و قاطع با آنها را در دستور کار قرار دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بخشی از کودکان کار کودکان بی‌هویت حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هستند، گفت: متاسفانه مشکلات هویتی آنها هنوز رفع نشده زیرا قانونگذار تکلیف و تدبیر حمایتی در این رابطه اتخاذ نکرده و هنوز هیچ قانونی برای رفع مشکلات آنها تصویب نشده است. نماینده مردم رزن در مجلس دهم، با بیان اینکه کودکان بی‌هویت به سبب خلأ هویتی وعدم برخورداری از حقوق اجتماعی به کودکان کار تبدیل می‌شوند، اظهار کرد: این کودکان برای تامین معیشت خانواده راهی خیابان‌ها شده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار دارند می‌طلبد رفع مشکلات هویتی کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی یک بار برای همیشه در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از حضور فعال 2 میلیون کارگر خارجی در بازار کار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بخش زیادی از این تعداد به صورت غیرمجاز در کشور حضور داشته و زندگی می‌کنند و متاسفانه بی‌توجهی نسبت به حضور و وورد اتباع خارجی به کشور باعث شده مافیا از این موضوع استفاده و اقدام به ورود کودکان کار خارجی به کشور کنند.

 

ارسال نظر