ضرورت آنالیز «فقر» در ایران

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۰۰
ضرورت آنالیز «فقر» در ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور را ۱۴۵هزار تومان اعلام کرد و گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک ‌نفره نیازمند ۱۰۰هزار واحد مسکونی هستند؛ با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که آنالیز فقر ضروری است. تفاهمنامه‌یی بین استانداری ایلام و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور فتاح و سلیمانی، استاندار ایلام در زمینه‌ کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان منعقد شد. پرویز فتاح در این مراسم ضمن قدردانی از هماهنگی بین مدیران استان برای کمک به مددجویان اظهار کرد: مددکاری افتخاری است که بعد از پایان یافتن دوران مسوولیت ادامه می‌یابد. او با بیان اینکه ۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد حمایتی است، اظهار کرد: در استان ایلام ۱۰درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است. وی میزان درآمدهای مردمی این نهاد را در سال گذشته در کل کشور ۲۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در ایلام ۳۲میلیارد تومان بوده است. رییس کمیته امداد تصریح کرد: درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور ۱۴۵هزار تومان و در ایلام ۳۰۰هزار تومان است. فتاح با بیان اینکه در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، گفت: این مبلغ در ایلام ۴۰میلیارد تومان بوده است.

او میزان وام قرض‌الحسنه به مددجویان را در کل کشور در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان در ایلام ۱۰میلیارد تومان بوده است. رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰۰میلیارد تومان از منابع دولتی برای امداد هزینه شد که سهم ایلام ۱۰۰میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: لازم است این آمار تحلیل شود تا نتایج درستی از این آمار گرفته شود.

فتاح گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک ‌نفره در کل کشور نیازمند ۱۰۰هزار واحد مسکونی هستند که این نیاز در ایلام ۱۵۰۰واحد است.

او اظهار کرد: با تحلیل این آمار درمی‌یابیم، ضروری است که فقر آنالیز و دلیل این پدیده مشخص شود و مطمئنا نظام اسلامی می‌تواند بر فقر غلبه کند. رییس کمیته امداد ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت برای رفع فقر گفت: در این مدت مستمری مددجویان با کمک دولت ۳برابر شده و جهت‌گیری دولت در مبارزه با فقر کاملا درست است و به سمت رفع فقر رفته‌ایم و حدود ۱۵درصد مددجویان کم شده که این حرکت نیازمند تقویت شدن است.

این تفاهمنامه در 7محور مختلف منعقد و تعهدات استانداری ایلام و کمیته امداد کشور در آن مشخص شده است. احداث یا خرید ۵۰۰ واحد مسکونی در طول مدت 3سال، اجرای ۲هزار فرصت شغلی پایدار برای نیازمندان، احداث زائرسرا در مهران برای خدمات‌رسانی به زائران عتبات عالیات با اولویت مددجویان با تامین 3هزار متر مربع زمین توسط استانداری ایلام و ساخت توسط کمیته امداد کشور ازجمله محورهای این تفاهمنامه است. تکمیل اردوگاه فرهنگی مددجویان کمیته امداد ایلام با تامین اعتبار ۳۰درصدی استانداری ایلام و ۷۰درصدی از سوی کمیته امداد مرکز، تامین یک هزار مورد جهیزیه نوعروسان مددجو به ارزش ۲۰میلیارد ریال، سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال با تامین ۵۰ درصدی استانداری و ۵۰ درصدی کمیته امداد مرکز و ساخت ۲۰۰واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت با تسهیلات پرداختی بنیاد مسکن از دیگر محورهای این تفاهمنامه است. اجرای این تفاهمنامه از ۱۸ اردیبهشت ماه ۹۷ به مدت 3سال خواهد بود.

 

 

ارسال نظر