انسداد مرزها و مشکلات معیشتی در غرب کشور

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۴۹۸
انسداد مرزها و مشکلات معیشتی در غرب کشور

انسداد مرزهای غرب کشور، هم کولبران را از درآمد اندک محروم کرده و هم بازارچه‌های مرزی را با مشکل رو به رو کرده است. کولبرانی که قرار بود دولت مشکلات‌شان را حل کند، حال با مشکلات جدی‌تری رو به رو شده‌اند. نماینده سردشت در مجلس با اشاره به اینکه به‌دلیل انسداد مرزها مشکلاتی در مرزها در حال ایجاد است از رییس‌جمهور خواست با سفر به مناطق مرزنشین مشکلات معیشتی کولبران را از نزدیک مشاهده کند.

رسول خضری با یادآوری اینکه طرح ساماندهی معابر کولبری در اغلب کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصویب شده است، گفت: این طرح هنوز در کمیسیون امنیت تعیین تکلیف نشده که با پیگیری از کارگروه درخواست کردیم هرچه سریع‌تر آن را تصویب و تعیین تکلیف

کنند.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری دیدار دیروز خود با وزیر امور و اقتصاد و دارایی و پیگیری مشکلات کولبران، به خانه ملت گفت: همچنین وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور و اقتصاد و دارایی دیروز طی نشستی سه‌جانبه موضوع معابر کولبری را مورد بررسی قرار دادند تا نتایج این نشست مشترک در هیات دولت مطرح شود.

او با بیان اینکه به‌طور مداوم پیگیر مشکلات کولبران و ساماندهی آنها هستیم، اظهار کرد: نیاز است هر چه سریع‌تر ساماندهی معابر کولبری و کولبران در دستور کار قرار گیرد زیرا مشکلاتی در مرزها در حال ایجاد است که باید با ساماندهی از آنها پیشگیری کرد. این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: انتظار می‌رود با حمایت مجلس و دولت و تدوین و تصویب قوانین و دستورالعمل‌های اصولی تردد کولبران به صورت قانونمند انجام شود تا بتوانند نسبت به تامین معیشت خود اقدام کنند.

خضری بر لزوم توجه به معیشت، امنیت و اقتصاد معیشت مرزنشینان تاکید کرد و گفت: متاسفانه دولت با اقدام ناگهانی و انسداد معابر مرزی در مسیر تامین معیشت بیش از 70 تا 80 هزار نفر کولبر مشکل ایجاد کرد و در حال حاضر وضعیت کولبران بغرنج است.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم ساماندهی معابر کولبری را نیازمند تعامل مناسب مجلس و دولت دانست و ادامه داد: از رییس‌جمهور تقاضا داریم همانند سفر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه سفری نیز مناطق مرزی داشته باشد و وضعیت معیشتی کولبران و مرزنشینان را از نزدیک نظاره‌گر باشد؛ در سفره کولبران زلزله اقتصادی اتفاق افتاده و رییس‌جمهور باید به این وضعیت رسیدگی کند.

 

 

ارسال نظر