اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۷۱

ساختار صندوق‌های بازنشستگی اصلاح می‌شود؟

 وزیر رفاه، اصلاح ساختار در نحوه اداره صندوق‌ها و افزایش نظارت کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان به عنوان صاحبان صندوق‌ها را از اهداف مهم این وزارتخانه در سال ٩٧ عنوان کرد. علی ربیعی در دیدارنوروزی با مدیران عالی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره هلدینگ‌ها و شرکت‌های تحت پوشش شستا اضافه کرد: در سال ٩٧، کارفرمایان و به ویژه کارگران و بازنشستگان در تصمیم‌گیری‌ها نقش بیشتری ایفا می‌کنند.

وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآور شد: برای هرنوع برنامه‌ریزی هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری باید اهداف تشکیل را دوباره مرور کنیم و ببینیم چقدر در آن جهت حرکت می‌کنیم. او بازگشت به هدف اصلی تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی را از مهم‌ترین برنامه‌های سال ٩٧ عنوان کرد و گفت: استراتژی ما همان اهدافی است که بنا برآن ایجاد شده‌ایم و باید استراتژی افزایش سرمایه و حفظ دارایی‌های بین نسلی را انجام دهیم. وظیفه ما افزایش سرمایه آیندگان است. روزی که توازن میان نیروی شاغل و بازنشسته به هم می‌خورد این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند نجات بخش باشد و ما تنها برای امروز فکر نمی‌کنیم و وظیفه اخلاقی ما فکر کردن بین‌النسلی است.

درصندوق فولاد نیز بین النسلی رفتار کرده‌ایم. می‌توانستیم با فروش صندوق‌ها یک نوع رضایت عمومی ایجاد کنیم اما به این کار اشتباه و ایجاد رضایت‌های مقطعی تن ندادیم. بسیاری از افراد هم می‌توانستند این دوران را دوران رضایت‌های بزرگ ببینید اما با این کار به نسل‌های آینده جفا می‌شد.

او توضیح داد: باید اصلاح ساختار داشته باشیم و منظور از ساختار، سازمان کار شیوه کار، شیوه مدیریت و هدف‌های فرعی است. در سازمان کار قطعا باید شیوه هلدینگ داری خود را تغییردهیم. نمای سازمانی هلدینگ‌ها نیز باید تغییر و به سمت جمع و جور شدن حرکت دهیم. در سازمان کار باید حرکت به سمت فضای بین‌الملل پیش‌بینی شود. درسازمان کار جذب سرمایه خارجی در داخل پیش‌بینی شود. درسازمان کار باید از بنگاه‌داری گسترده و بی‌خاصیت خود را خلاص کنیم. بخشی از این امور را در سازمان کار می‌بینم. ربیعی به مطالعاتی در مورد برخی از شرکت‌ها و آسیب‌های آن اشاره کرد و گفت: درشیوه کار باید شفافیت، تخصص‌گرایی و کارآمدی و بهترین شکل دنبال شود.

 در شیوه مدیریت باید همواره اداره به شکلی باشد که گویی خصوصی است و عملکرد آن به نحوی باشد که شکل عمومی داشته باشد، یعنی فکر کنیم بخش خصوصی هستیم و اینگونه بنگاه را اداره کنیم اما در برداشت، نگاه اجتماعی داشته باشیم. شیوه مدیریت باید غیرسیاسی باشد وبراین شیوه اصراردارم.

وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی خواستار کوچک کردن ستادها و قوی‌تر کردن مراکز واحدهای تولید شد و گفت: ایمن امر به دنبال کردن استراتژی‌های اصلی ما با سهولت وروش بهتر بیشتر کمک می‌کند و قطعا باید به سمت استفاده از کالاهای ایرانی حرکت کنیم. ربیعی اظهار کرد: جهت‌گیری اساسی را با درس آموزی از پیامبر عظیم‌الشان و حضرت علی(ع) در سال ٩٧ مورد توجه قرار می‌دهیم.

محدودیت‌های اعتباری و امکاناتی هلال احمر

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از آمادگی مجلس برای همکاری با هلال احمر در جهت تقویت تراز جهانی این ارگان خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه کشور ما از نظر فراوانی، وسعت و تنوع حوادث و سوانح یکی از حادثه‌خیزترین کشورها بوده است، گفت: هم‌اکنون شاهدیم که طیف وسیعی از حوادث و سوانح از سیل و زلزله، برف و کولاک و رانش زمین تا تصادفات وسایل نقلیه هوایی و زمینی هر ساله در کشور رخ می‌دهد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طبق قانون مدیریت بحران، قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر و قانون برنامه ششم توسعه، وظایف و تکالیفی در امر امدادرسانی و حوادث و سوانح برعهده دارد. او افزود: عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با یادآوری اینکه جمعیت هلال احمر با محدودیت اعتبارات مواجه است، افزود: هم‌اکنون تنها 35 تا 40 درصد انبارهای این نهاد دارای امکانات لازم برای انجام عملیات‌های امداد و نجات است که 20 درصد از آن نیز برای ماموریت جمعیت هلال احمر بعد از وقوع زلزله کرمانشاه استفاده شده است که هم‌اکنون جایگزین کردن این میزان اعتبارات امری ضروری است.

او با یادآوری اینکه در سال گذشته شاهد وقوع حوادث غم‌انگیزی در کشور بودیم اظهار کرد: متاسفانه در سال 96 شاهد وقوع زلزله، سیل و سوانح هواپیما و... بودیم که کام جامعه را تلخ کرد. جمعیت هلال احمر در چنین شرایطی به خوبی ورود پیدا کرده و در بدترین شرایط توانست وظایف خود را انجام دهد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به حوادث و سوانح، امری هزینه بر بوده و ضرورت دارد که جمعیت تحت تاثیر حتما به شرایط عادی برگردانده شود، یادآور شد: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته در موضوعاتی که برای کشور حادث شده حضور به موقع، جدی و تاثیرگذار داشته و توانسته است در این زمینه نمره قابل قبولی را کسب کند. همچنین این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم در سال‌های اخیر این نهاد از نظر بودجه و امکانات از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نبوده، چرا که عمده بودجه‌هایی که برای آن مصوب شده بدان تخصیص پیدا نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر از یک دستگاه توقع داشته باشیم که به موقع و بطور مناسب اقدام کند، لازم است از نظر امکانات و تجهیزات و بودجه نیز توجه خاصی بدان داشته باشیم، بنابراین در این شرایط ضروری است که جمعیت هلال احمر از نظر تجهیز انبارها و امکانات به روز، دست پر داشته باشد. او تاکید کرد: یکی از مواردی که باید بدان توجه ویژه داشته باشیم این است که در سال گذشته همزمان با وقوع حوادث، بسیاری از توان عملیاتی و لجستیکی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی هزینه شده و در شرایط کنونی ضروری است که به سرعت امکانات مصرف شده جایگزین شود.

 

ارسال نظر