انتشار ویروس، عامل احتمالی مسمومیت ساکنان سپیدان

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۶۸

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه مسمومیت ساکنان سپیدان می‌تواند ناشی از ابتلا به بیماری ویروسی باشد بر ضرورت ارائه گزارش توسط مسوولان مربوطه استان فارس تاکید کرد.

احمد همتی در مورد علل مسمومیت 489 نفر در شهرستان سپیدان گفت: این اتفاق می‌تواند در پی یک عامل ویروسی ایجاد شده باشد، چرا که علائمی که گزارش شده گویای این مطلب است، ضمن اینکه قرار بر این بود که بعد از نمونه‌‌برداری صورت گرفته نهایت تا فردا نتیجه را در سطح عمومی گزارش کنند. نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می‌رسد علائمی که در شهرستان سپیدان مشاهده شده و بطور ناگهانی نیز شیوع پیدا کرده است ناشی از عوامل ویروسی باشد.

او در مورد اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه احتمال دارد ویروس از راه هوا منتقل شده و این علائم را ایجاد کرده باشد افزود: بیماری ویروسی می‌تواند از طریق هوا نیز قابل انتقال باشد، چرا که عموما این نوع بیماری‌ها از راه تنفس یا دست‌های آلوده می‌توانند منتقل شوند و علائم آن نیز بستگی به نوع ویروس متفاوت است.

همتی تاکید کرد: هم‌اکنون ممکن است این بیماری نوعی علائم تنفسی، گوارشی یا ترکیبی از هر دو را ایجاد کند یا گاهی روی سیستم ایمنی بدن یا حتی روی مفاصل اثر بگذارد یا اینکه به صورت کوفتگی عضلات ظاهر شود. نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: البته در برخی موارد محدود نیز ممکن است بیماری‌های ویروسی به صورت خونریزی نمایان شوند همچون بیماری تب کریمه کنگو، بنابراین بر اساس نوع ویروس علائم بیماری می‌تواند متفاوت باشد. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، تصریح کرد: اگر عدم ارائه توضیحات لازم برای دلیل شیوع این نوع مسمومیت در این منطقه تداوم پیدا کند، قطعا کمیسیون بهداشت مجلس از مسوولان مربوطه در منطقه می‌خواهد تا در این رابطه گزارشی به مجلس ارائه دهند به خصوص اینکه در سال گذشته نیز این مشکل وجود داشته و امسال نیز بار دیگر تکرار شده است.

 

ارسال نظر