«خشونت» نخستین آسیب‌اجتماعی در مدارس

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۵۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۷۴۹

فقر فرهنگی و ضعف در آموزش، خشونت و نزاع‌های بین دانش‌آموزان را تبدیل به مهم‌ترین آسیب مدارس کرده است. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق اطلاعات احصاء شده، خشونت و بحث نزاع‌های بین فردی، فرد با گروه و گروه با گروه نخستین آسیب اجتماعی مدارس است، گفت: مسائل و آسیب‌های اجتماعی چندمتغیره و بسیار پیچیده است و باید همه دستگاه‌ها برای رفع آن وارد صحنه شوند.

مهرزاد حمیدی به برنامه‌ریزی برای شادسازی و ایجاد نشاط در مدارس اشاره و اظهار کرد: در راستای شادسازی مدرسه طرح‌هایی چون المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیاط پویا و کانون‌های ورزشی را اجرا می‌کنیم.

او افزود: تلاش می‌کنیم مهارت‌های اجتماعی گسترش یافته و خصوصیاتی چون تاب آوری، وفاق و سازگاری در حوزه ورزش، کار تیمی و گروهی و... توسعه یابد و فرزندان ما اینقدر شکننده نباشند. معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نتایج یک پیمایش ملی به ایسنا گفت: در پیمایش‌های ملی از افراد پرسیده شده چرا به سراغ اعتیاد می‌روند؟ آنها در پاسخ می‌گویند اول لذت جویی، سپس شکنندگی‌ها و وازدگی‌ها، عدم اعتماد به نفس و کنجکاوی عامل سوق یافتن به سمت اعتیاد است. باید ریشه این کنجکاوی را با اطلاع‌رسانی بسوزانیم. ما این هدف را نشانه رفته‌ایم و به دنبال شادسازی مدارس هستیم تا دانش‌آموزان از حضور در مدرسه لذت ببرند.

حمیدی افزود: اگر بچه‌ها شاد باشند، کمتر فریب شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌یی را می‌خورند، متاسفانه برخی نیز تصور می‌کنند اگر داروها و قرص‌هایی مصرف کنند تا بیشتر بیدار بمانند و شب امتحان درس بخوانند موفق‌تر خواهند بود. ما می‌خواهیم این افکار و تمایلات را در دانش‌آموزان تضعیف کنیم، اما در مجموع مسائل و آسیب‌های اجتماعی چندمتغیره و بسیار پیچیده است و باید همه دستگاه‌ها برای رفع آن وارد صحنه شوند.

 

ارسال نظر