اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰

تاکید پلیس بر برخورد با بی‌حجابی

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: پلیس با هر جرم مشهودی طبق قانون برخورد خواهد کرد و اگر معدود افرادی حجاب را رعایت نکنند پلیس به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

سردار حسین اشتری تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که عمده مردم عزیز و بزرگوار ما و زنان جامعه ما موضوعات عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند، اما اگر معدود افرادی هستند که هنجارشکنی کرده و حجاب را رعایت نمی‌کنند پلیس در قبال آنان به وظایف خود عمل کرده و بر اساس قانون با جرم مشهود که در منظر عموم باشد، برخورد خواهد کرد.

او با بیان اینکه ما باید در این زمینه با جدیت کار خود را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در این مورد بیشتر صحبت خواهد شد.

افزایش وام‌های اشتغال مددجویان

رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) از افزایش وام‌های اشتغال و ضروری مددجویان در سال آینده خبر داد و گفت: ۵۰۰هزار خانوار پشت نوبتی در سال ۹۷ تحت پوشش قرار می‌گیرند.

پرویز فتاح در مورد پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به مهر گفت: با تاسیس صندوق ولایت در شرایطی که تصمیم دولت حذف بانک‌های خصوصی بود، در این شرایط توانستیم به صورت قانونی مجوز تاسیس صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را بگیریم.

او افزود: سقف وام اشتغال تا ۳۰ میلیون تومان نیز به مددجویان پرداخت شد و میزان اعتبار وام اشتغال بر اساس مشاغل و حرفه‌آموزی مددجویان است و همچنین ۵میلیون تومان نیز سقف وام ضروری مددجویان است. فتاح اظهار کرد: برای سال آینده اعتبار وام‌های اشتغال و ضروری از طریق این صندوق به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

او در مورد اعتباری که دولت برای اشتغال هر سال اختصاص می‌دهد، گفت: در سال ۹۶ در تبصره ۱۶ دولت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان متعهد شده بود که تا آخر اسفند توانستیم هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن را محقق کنیم و امیدواریم تا پایان فروردین نیز مابقی این اعتبار را بگیریم.

ماجرای تخریب خانه خانواده دارای 3 معلول در ارومیه

نماینده ارومیه در مجلس در مورد حادثه تخریب ناگهانی بنایی در ارومیه توسط شهرداری گفت: این اقدام بدون هماهنگی با سازمان بهزیستی به عنوان قیم این خانواده انجام شده است.  نادر قاضی‌پور در تشریح جزئیات حادثه تخریب ناگهانی بنایی در ارومیه توسط شهرداری گفت: البته نباید این اقدام در روز مادر انجام می‌شد، ضمن اینکه شهرداری باید قبل از تخریب این بنا به دلیل اینکه این خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند با این سازمان هماهنگ می‌کرد. نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته این خانواده رقم ۳۰میلیون تومان از سازمان بهزیستی برای تامین سرپناهی برای خود دریافت کرده و به وسیله آن یک واحد آپارتمان خریداری کرده بودند سپس آن را به فروش رسانده و با پول آن زمین آزاد خریده و بدون دریافت مجوز اقدام به ساخت آن کرده‌ و در نهایت کارگران شهرداری نیز به دلیل ساخت غیرمجاز اقدام به تخریب این بنا کرده‌اند.  قاضی‌پور با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر تخریب این بنا همزمان با حضور این خانواده در آن یادآور شد: این ساختمان نیمه‌ساخته بوده و در زمان تخریب آن توسط شهرداری نیز هیچ کس در آن حضور نداشته است.  او ضمن تشکر از مسوولان سازمان بهزستی استان آذربایجان‌غربی که در جهت تامین هزینه‌های لازم به ‌منظور ایجاد سرپناه برای این خانواده اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: این خانواده نباید بدون اینکه به سازمان بهزیستی اطلاع دهند اقدام به فروش آپارتمان خود می‌کردند، از سوی دیگر نباید بدون کسب مجوز از شهرداری اقدام به ساخت زمین می‌کردند. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: البته ما از شهرداری از این جهت گلایه داریم که باید قبل از هر اقدامی به بهزیستی اطلاع می‌دادند تا این سازمان به عنوان قیم این خانواده پای کار می‌آمد و تخریب این بنا با هماهنگی بهزیستی انجام می‌شد، ضمن اینکه روز بسیار بدی را نیز برای انجام این ماموریت انتخاب کردند.  نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد وضعیت کنونی این خانواده تاکید کرد: این خانواده در حال حاضر در یک واحد آپارتمان اجاره‌یی سکونت دارند.

 

ارسال نظر