ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۵:۵۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۰۳۷
ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان از ورود پلیس فتا به این موضوع و ردیابی و مشخص شدن سامانه پیامک و‌ای پی که توسط آن تخلف صورت گرفته، خبر داد. محمد بطحایی درباره تخلفات رخ داده در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز عنوان کرد: تخلفاتی صورت گرفته اما باید توجه کرد این انتخابات دو معلم به عنوان هیات امنای صندوق ذخیره است و ما در انتخابات بزرگ‌تر نیز تخلفاتی را شاهدیم.

او افزود: اکنون گروهی برای پیگیری این تخلفات تشکیل شده و تخلفات را مورد به مورد پیگیری می‌کنند. آنها شواهدی به دست آورده‌اند و اگر ما را از وقوع تخلف مطمئن کنند، بلافاصله فردی که با این روش انتخاب شده حذف و آرای او باطل می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حجم این تخلفات بالا نیست و در دو استان رخ داده است، اظهار کرد: در هر دو مورد با همکاری پلیس فتا این تخلفات ردیابی شده است و سامانه پیامک و‌ای پی که توسط آن تخلف صورت گرفته، مشخص شده است.  او با بیان اینکه فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تاکنون صرفا محدود به دایره شناخت مدیران مناطق بود اما با این برنامه همه کسانی که شایسته این پست‌ هستند، می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ثبت کنند تا داوطلبان واجد شرایط امتیازبندی شده و وارد مرحله آزمون و مصاحبه شوند. وی اضافه کرد: با این روش توقع درست همکارانمان مبنی بر عدم توجه به توانمندی‌شان پاسخ داده می‌شود و دامنه انتخاب برای افراد اصلح گسترده می‌شود و اگر تا دیروز مدیر منطقه 5 نفر را برای مدیریت مدارس می‌شناخت امروز می‌تواند از میان 15یا 20نفر انتخاب کند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش بعد از اجرای آزمایشی و استقرار سامانه، این برنامه را به حوزه ادارات مناطق سپس ادارات کل نیز تسری می‌دهیم تا دامنه انتخاب ما به گستردگی یک میلیون همکار فرهنگی باشد. بطحایی در پاسخ به چرایی عدم مشارکت چشمگیر فرهنگیان در انتخابات دو نفر از معلمان به عنوان اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: علت این است که در آموزش و پرورش تاکنون چنین انتخاباتی وجود نداشته و هر کار جدیدی هم حتما نواقصی دارد شاید ما نواقصی داشتیم که 25درصد اعضا در انتخابات شرکت کردند البته برای شروع قابل پذیرش است.  وزیر آموزش و پرورش افزود: مشارکت مستقیم معلمان در حوزه‌های تصمیم‌سازی تجربه خوبی است و امیدوارم بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. او درباره اعلامیه‌های برخی مدارس غیردولتی بر سایت‌های خود برای برگزاری آزمون ورودی با وجود ممنوع شدن برگزاری هر گونه آزمون در دوره ابتدایی گفت: مدارس غیردولتی هم همکار ما هستند و قرار نیست با هم وارد مجادله شده یا کشتی بگیریم. علت این است که آن مصوبه هنوز رسما ابلاغ نشده است.

 

ارسال نظر