تشدید نظارت برای صیانت از سواحل‌ شمال و جنوب

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۳۹

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه‌ و‌ شهرسازی در شورای حفظ حقوق ‌بیت‌المال گفت: باید وحدت‌رویه‌یی در نحوه پیگیری پرونده‌های قضایی مربوط به تخلفات در سواحل کشور ایجاد شود و در این راستا نظارت برای صیانت از سواحل  تشدید شد.

حسین معصوم در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌ و ‌شهرسازی افزود: برای برقراری بیشتر امنیت دریایی و بازرگانی، از ساخت و ساز در حریم سواحل کشور به‌ویژه در شمال جلوگیری می‌شود.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: متاسفانه در سواحل شمالی کشور با مشکلات عدیده‌یی در تعرض به حریم دریا روبه‌رو هستیم اما سواحل جنوبی خوشبختانه از نظر تعرض به سواحل، در معرض خطرات کمتری قرار دارند.

معصوم با اشاره به این مطلب که سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه‌های مناسبی برای صیانت و حفاظت از بنادر کشور دارد، گفت: برنامه‌های حفاظت و صیانت از بنادر و همچنین حریم دریا در سواحل ‌شمالی کشور هم در دست پیگیری جدی قرار دارد.

او با اشاره به اینکه ایران در حدود ۵۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و جزو کشورهای‌دریایی محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه در سیاست‌گذاری‌های کلان، دریا آن چنان در اقتصاد ملی، توسعه ملی و فراملی، موردتوجه قرار نگرفته است.

 

ارسال نظر