اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۸۲

ترافیک پرحجم و روان در مرز ایران و عراق

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از وضعیت ترافیکی «پرحجم و روان» در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی ایران و عراق خبر داد و گفت: تصادفات در این محورها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

نادر رحمانی در مورد وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی به پایانه‌های مرزی ایران و عراق اظهار کرد: ترافیک در محورهای مواصلاتی به مرز مهران یعنی صالح‌آباد-مهران و ملکشاهی-مهران در استان ایلام پرحجم و روان است. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در مورد وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان خوزستان نیز به ایسنا گفت: محورهای بستان-چذابه و خرمشهر-شلمچه ترافیک، پرحجم است ولی گره ترافیکی و مشکل خاصی دیده نمی‌شود و تردد در حال انجام است. او در مورد وضعیت جوی نیز گفت: در محورهای این دو استان از نظر جوی نیز مشکل خاصی وجود ندارد. رحمانی با اشاره به کاهش تصادف‌ها نیز گفت: خوشبختانه امسال تصادف‌ها هم در ایلام و هم خوزستان نسبت به زمان مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

تاخیر ۱۴ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از تاخیر ۱۴ ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران از سازمان برنامه و بودجه خواست در این مورد راهکاری اتخاذ کند. بهروز بنیادی از تاخیر

 13 تا 14 ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان انتقاد کرد و با بیان اینکه عدم تخصیص کامل بودجه یکی از مهم‌ترین معضلات سد راه طرح تحول سلامت است، به خانه ملت گفت: متاسفانه سهم قانونی طرح تحول سلامت از 10درصد هدفمندی یارانه و یک درصد ارزش افزوده پرداخت نشد بنابراین این انباشت بدهی منجر به تاخیر

 13 الی 14 ماهه در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران شد.

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت بهداشت نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان به پزشکان و پرستاران بدهی دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت بهداشت با تمهیدات اتخاذ شده به‌تدریج این مطالبات را پرداخت کند.

بنیادی با یادآوری اینکه تاخیر 14 ماهه در مطالبات پزشکان و پرستاران نارضایتی آنها را به دنبال داشته است، گفت: در گذشته مدت زمان این بدهی به 4 یا 5 ماه می‌رسید و کارکنان به این وضع پرداختی عادت کرده بودند اما تاخیر فعلی به هیچ وجه پسندیده و مقبول نیست. نماینده کاشمر در مجلس دهم با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید هر چه سریع‌تر راهکاری برای پرداخت مطالبات پزشکان و پرستاران اتخاذ کند، تصریح کرد: متاسفانه در سیستم بهداشت و درمان کشور با کمبود نیروی انسانی به ویژه پرستار مواجه هستیم و در این رابطه مقرر شده 16 هزار نفر از طریق آزمون جذب شوند؛ هر چند با جذب این نیروها بخشی از مشکلات رفع می‌شود اما هنوز نسبت به سرانه جمعیت کشور با کمبود پرستار و پزشک متخصص و عمومی روبه‌رو هستیم. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با امکانات فعلی و منابع موجود باید در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت گام برداشت، ادامه داد: باید با به‌کارگیری راهکارهای موثر در منابع حوزه سلامت صرفه‌جویی و مقوله پیشگیری در دستور کار قرار گیرد.

احتمال استخدام 16 هزار نفر در آموزش و پرورش

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از احتمال تخصیص 15هزار سهمیه استخدامی جدید و برگزاری آزمون در بهمن ماه در صورت موافقت سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد. اسفندیار چهاربند درباره آخرین مذاکرات انجام شده پیرامون برگزاری آزمون استخدامی جدید برای آموزش و پرورش اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی در حال انجام است و مشغول قطعی کردن شاخص‌ها هستیم. به محض آنکه شاخص‌ها قطعی شوند در مورد سهمیه استخدام برای زمان باقی مانده سال 96 تصمیم‌گیری می‌کنیم. او به ایسنا گفت: در سال جاری یک مرحله جذب 10 هزار نفری و یک مرحله جذب 8هزار نفری داشتیم. پیشنهاد ما این است مجددا 15 هزار سهمیه جدید برای بهمن ‌ماه به ما تخصیص دهند ولی در مجموع برای سال آینده عدد بیشتر از اینهاست.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام مصوبه مجلس درخصوص جذب نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اظهار کرد: مخالف هرگونه طرح و سیاست مغایر سند تحول بنیادین هستیم. خوشبختانه رویکرد مجلس به این طرح همراه با تامل و بررسی بوده است و تاکنون بسیاری مسائل روشن شده و لازم است از مجلس و کمیسیون آموزش تقدیر کنیم که در نهایی کردن این مصوبه تعجیل نکردند. پیش‌بینی می‌کنیم آنچه در نهایت تصویب شود با مصالح سند تحول و آموزش و پرورش همخوان باشد.

چهاربند درباره شمار مشمولان این مصوبه گفت: آنچه برآورد شده حدود 120 هزار نفر است، البته تعاریف مشمولان در طرح و قوانین قبلی مشخص نشده بود و به همین علت تفاوت در آمارها به‌شدت بالاست. به عنوان مثال مشمولان نهضت سوادآموزی با یک تعریف 35 هزار نفر و با یک تعریف دیگر 130هزار نفر می‌شوند. او همچنین درباره ادغام چند معاونت در این وزارتخانه عنوان کرد: باید تعداد معاونت‌ها به پنج مورد برسد. البته مسوولیت این امر با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است. باید یک اصلاح ساختار صورت بگیرد. طبق قانون برنامه ششم توسعه باید 15درصد نیروهای اداری در طول برنامه کاسته شوند که تکلیفی برای همه دستگاه‌هاست.

 

 

ارسال نظر