کسری بودجه ۱۹هزار میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۶۸
کسری بودجه ۱۹هزار میلیارد تومانی تامین‌اجتماعی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی آخرین وضعیت تاییدیه بدهی دولت به صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری با حضور مسوولان ذی‌ربط در جلسه عصر دیروز این کمیسیون خبر داد.

محمدرضا تابش با اشاره به جلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: بنابر قانون بودجه سال ۱۳۹۶، مجموع بودجه سازمان تامین اجتماعی در این سال82600 میلیارد تومان است که 60 هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای تامین اجتماعی حاصل می‌شود و22 هزار میلیارد تومان نیز سهم دولت است که بابت تکالیفی که دولت و مجلس برعهده این سازمان نهاده، از قبیل معافیت کارگاه‌های زیر ۵ نفر، قالیبافان، باربران، صاحبان حرف و صنایع دستی و... باید پرداخت شود.

او افزود: در طرف مصارف در سال ٩۶، 18میلیارد و 900میلیون تومان صرف درمان افراد خواهد شد. این نماینده مجلس به ایسنا گفت: در مبحث مستمری، 35200میلیارد تومان بابت مستمری و 13500میلیارد تومان بابت بیمه از کار افتادگی و ۲۰۰۰میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه‌مدت باید پرداخت شود. همچنین حدود۳۲۰۰میلیارد تومان هزینه‌های اداری برای این سال پیش‌بینی شده است. تابش در ادامه یادآور شد: در این جلسه کسری بودجه این سازمان در سال جاری، حدود ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان برآورد

شد.

همچنین برای جلوگیری از ورشکستگی این سازمان و ممانعت از کمک بگیر شدن آن از دولت همانند صندوق‌های بازنشستگی، بر تلاش برای استقلال این سازمان و تهاتر بدهی‌های دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی به قیمت واقعی تاکید شد.

به گفته او، در این جلسه بازدهی شرکت‌های تحت پوشش شستا نیز نامناسب ارزیابی شد.

 

 

ارسال نظر