اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ - ۲۲:۴۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۸۲۳

تکذیب حذف حق بیمه در کارگاه‌های زیر5 نفر

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی خبر حذف حق بیمه کارفرمایی در کلیه کارگاه‌های زیر 5نفر را تکذیب کرد و گفت: تاکنون 38 شغل مشمول این قانون بوده‌اند که تنها قرار است تعدادی از این مشاغل که از حیز انتفاع خارج شده‌اند با مشاغل جدید جایگزین شوند.

 محمدحسن زدا در واکنش به اظهارات رییس اتاق اصناف مبنی بر پیشنهاد حذف سهم بیمه کارفرمایان کارگاه‌های کوچک با کمتر از پنج کارگر به سازمان تامین اجتماعی و موافقت با آن اظهار کرد: کل این خبر را تکذیب می‌کنم زیرا هم از نظر شکلی و هم مفهومی دارای ایراد است.

وی به پیشینه قانون حذف سهم بیمه کارفرمایان کارگاه‌های زیر پنج نفر اشاره کرد و گفت: در سال 61 و در اوج جنگ تحمیلی قانونی تصویب شد که یکسری مشاغل کوچک که جنبه خدمات عمومی بیشتری داشتند از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معاف شده و دولت مکلف شد این حق بیمه را به سازمان پرداخت کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران 38 شغل مشخص و مشمول طرح شدند و این معافیت تاکنون هم ادامه داشته است عنوان کرد: از آنجا که برخی از این مشاغل چون ترازو و قپان‌سازی، تولید چراغ خوراک پزی، سماور‌سازی، صابون‌سازی و نمدمالی از حیز انتفاع خارج شده‌اند و دیگر منشا اثر نیستند و بعضا وجود خارجی ندارند، در نشستی که در اتاق اصناف داشتیم مقرر شد که یک جایگزینی صورت گیرد و مشاغلی که باعث رونق کسب و کار هستند جایگزین اینها شوند.

زدا افزود: در حال حاضر 380 هزار کارگاه و 990هزار نفر مشمول این قانون هستند و هزینه ناشی از آن برای دولت در سال گذشته، 2000 میلیارد تومان بوده است. اگر بخواهیم طبق اظهارات رییس اتاق اصناف کل کارگاه‌های زیر پنج نفر را وارد این قانون کنیم باید 2.5 میلیون نفر را با بارمالی 14 هزار میلیارد تومانی پوشش دهیم که امکان پذیر نیست و خلاف ماده 7 برنامه ششم توسعه نیز هست.

وی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی درباره زمان جایگزینی مشاغل جدید گفت: اتاق اصناف که متخصص محیط کسب و کار است باید به ما شغل‌های جایگزین را اعلام کند، ما برای جایگزینی استقبال می‌کنیم.

ساز و کار صدور اعلان قرمز از زبان دبیرکل اینترپل

دبیرکل سازمان اینترپل جهانی تاکید کرد که امروزه هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند در برابر با تروریست‌ها مقابله کند.

به گزارش ایسنا، یورگن اشتاک در حاشیه اجلاس کارگروه عملیاتی پروژه کالکان که برای بررسی ساز و کارهای مبارزه با تروریسم با حضور کشورهای مختلف در هتل هما برگزار شد، گفت: جامعه جهانی با تروریسم بین‌المللی و تروریسم در فضای مجازی روبرو است و هیچ کشور و منطقه‌یی به تنهایی نمی‌تواند با تروریست‌ها مقابله کند.

وی با تاکید بر ضرورت تبادل اطلاعات پلیسی به نحو مطلوب، اظهار کرد: مهم است که به کشورهای عضو اینترپل برای افزایش ظرفیت خود برای مقابله با تروریسم کمک شود و مهم است یک تیم بین‌المللی شکل بگیرد تا با ایجاد یک سیستم هشدار زودهنگام در این زمینه هشدار بدهند.

دبیرکل سازمان اینترپل با اشاره به تشکیل مجمع کالکان در سال 2004 اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جایگاه‌ها در بخش همکاری پلیس‌ها به شمار می‌آید.

اشتاک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از همکاری‌های پلیس ایران تشکر می‌کنیم، در پاسخ به سوالی درباره مکانیسم حذف اعلان قرمز در اینترپل و چرایی خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی گفت: ما در کشورهای عضو اینترپل مکانیسمی داریم که اعلان براساس آن صادر می‌شود. چندین هزار اعلان قرمز داریم و درخواست کشورهای عضو صدور اعلان قرمز نیز طی فرآیند حقوقی بررسی می‌شود تا مطمئن شویم که درخواست‌ها متناسب با قوانین اینترپل بوده باشد.

وی با بیان اینکه از ایران حمایت می‌کنیم اظهار کرد: ما شاهد این هستیم که پلیس ایران به پلیس دیگر کشورها در حوزه آموزش، فضای مجازی و... کمک می‌کند می‌خواهیم که از ظرفیت‌های ایران اضافه کنیم.

دبیرکل اینترپل جهانی درباره اینکه آیا درباره مواردی می‌تواند مستقیما نظرش را اعمال کند یا خیر گفت: من به صورت مبرا دستور نمی‌دهم اما از کشورهای عضو حمایت می‌کنیم.

واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در مناطق پرخطر در ۱۲ نوبت برای ۶ میلیون کودک زیر ۵ سال خبر داد.

دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زنجان، گفت: امسال ۱۷ سال است که موردی از فلج اطفال با ویروس وحشی در کشور نداشته‌ایم.  وی افزود: سال گذشته ۲ میلیون کودک ۹ ماهه تا ۱۵ ساله برای سرخک واکسینه شدند.

گویا گفت: همچنین ۲۱ اتومبیل مجهز به زنجیره سرما تحویل ۲۱ دانشگاه علوم پزشکی شده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اظهار داشت: یکی از مدرن‌ترین سردخانه‌های ایران بعد از ۵۰ سال در کشور راه‌اندازی شد که یک نمونه آن در زنجان قرار دارد و از کشورهای دیگر بازدید‌کننده دارد.  بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در پایان به اضافه شدن واکسن فلج اطفال تزریقی به سیستم بهداشتی و واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا در قالب واکسن ۵ گانه به برنامه واکسیناسیون کودکان اشاره کرد.

 

ارسال نظر