اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۷۱

  درخواست از لاریجانی برای رسیدگی به لایحه محیط‌بانان

ایلنا|معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این موضوع که لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان در حال حاضر در معاونت قوانین مجلس در حال بررسی است، از درخواست رییس سازمان حفاظت محیط زیست از رییس مجلس شورای اسلامی برای تسریع در مراحل رسیدگی به لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان خبر داد.  سیدمحمد مجابی با اشاره به نقش کلیدی و مهم محیط‌بانان در حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: محیط‌بانان با آموزش‌های جدی در حوزه مسائل پژوهشی، ترویج و آموزش و حفاظت، از طبیعت پاسداری و حفاظت می‌کنند.

او ادامه داد: به واسطه همین نقش مهم و ارزنده و برای برخوردار شدن محیط‌بانان از کلیه حمایت‌های قانونی، رییس‌جمهوری در اردیبهشت ماه سال جاری، لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری همکاری‌های خوب رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان حفاظت محیط زیست در تقنین قوانین، افزود: تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان گامی مهم در حمایت از این قشر خدوم و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور خواهد بود.

  بیماران پروانه‌ای 24 میلیارد ریال کمک هزینه گرفتند

ایرنا|رییس گروه حمایت از بیماران ای‌بی (پروانه‌یی) گفت: بیماران ای‌بی در سال گذشته، جمعا 23میلیارد و 912 میلیون و 500 هزار ریال کمک هزینه با مساعدت مردم خیر در 19 مرحله و به مناسبت‌های مختلف از جمله اعیاد دریافت کردند.  سیدحمید رضا هاشمی گلپایگانی ادامه داد: تمام این کمک هزینه‌ها با کمک هموطنان نوعدوست انجام شده و هیچ کمک دولتی دریافت نشده است. او شمار بیمارانی که در خانه «ای‌بی»، دارای پرونده هستند، 533 تن عنوان کرد و گفت: شمار بیمارانی که در ابتدای سال 95 (فروردین) کمک هزینه دریافت کردند به 297 تن می‌رسید که این تعداد تا آخر سال به 533 تن رسید. هاشمی گلپایگانی افزود: هر بیمار مبتلا به ای‌بی طی سال 95، 57 میلیون ریال کمک هزینه دریافت کرده است که همه این کمک هزینه‌ها، مبالغی بود که مردم نیکوکار کشورمان به حساب «خانه ای‌بی» واریز کرده بودند. رییس گروه حمایت از بیماران ای‌بی، اضافه کرد: جز کمک هزینه‌های یاد شده در سال گذشته، 5 هزار و 211 بسته حاوی پانسمان به ارزش 26میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای بیماران ارسال شد. هاشمی گلپایگانی، بابت ارسال این بسته‌های پانسمان از دانشگاه علوم پزشکی ایران و نیز سازمان غذا ودارو به ویژه رییس این سازمان قدردانی کرد و گفت: بسته‌های یاد شده درسال 95، طی 12 مرحله انجام و به نشانی بیماران فرستاده شد.

  قطع مستمری خردادماه مددجویان کذب است

ایسنا|رییس سازمان بهزیستی کشور قطع مستمری افزایش یافته مددجویان را که از فروردین ماه امسال بر اساس مصوبه مجلس اعمال شده بود، تکذیب کرد.  انوشیروان محسنی بندپی پیرامون انتشار اخباری مبنی بر قطع یک شبه مستمری خرداد ماه مددجویان و عدم واریز آن به حساب برخی از تحت پوششان نهادهای حمایتی، گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها رقم افزایش یافته مستمری را برای 529 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی به‌طور کامل پرداخت کرده است.

او ادامه داد: قرار بود از خرداد ماه رقم افزایش یافته مستمری در اختیار کمیته امداد و بهزیستی قرار گیرد تا از خرداد ماه نهادهای حمایتی به‌طور مستقیم رقم افزایش یافته مستمری را به حساب تحت پوششان خود واریز کنند، اما این امر فعلا عملی نشده و همچنان سازمان هدفمندی یارانه‌ها رقم افزایش یافته مستمری‌ها را به حساب کارت یارانه افراد واریز می‌کند.  او افزود: در خرداد ماه رقم افزایش یافته مستمری از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای 529هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی به‌طور کامل واریز شده است و شاید برخی از مددجویان به علت آنکه رقم افزایش یافته مستمری به حساب یارانه آنها واریز می‌شود نه حساب مستمری‌شان، گمان می‌کنند این افزایش در خرداد ماه اعمال نشده است.

او در پایان گفت: قرار نیست با افراد و مددجویان ما بازی شود و وقتی این افزایش از ابتدای سال جاری اعمال شده است امکان قطع آن وجود ندارد.

 

  افزایش جمعیت دانش‌آموزان دبستانی

فارس|معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که مهر ماه امسال در کشور، 8 میلیون نوآموز پیش‌دبستانی و دانش‌آموز ابتدایی راهی مدارس می‌شوند.

رضوان حکیم‌زاده ادامه داد: آمار دقیق دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و ابتدایی بعد از تکمیل مرحله ثبت‌نام دانش‌آموزان اعلام می‌شود اما برآورد ما این است که در سال تحصیلی جدید با افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی روبه‌رو شویم.  او افزود: تمام تلاش ما و همکاران آموزش ابتدایی در استان‌ها این است تا بهترین امکانات و شایسته‌ترین فضا برای تحصیل دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی فراهم آید تا نسل آینده بتواند در فضای مناسب آموزش ببیند.  حکیم‌زاده گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که مهر ماه امسال در کشور 8 میلیون نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز ابتدایی راهی مدارس شوند که در حقیقت این تعداد بدنه اصلی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند.  معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به اقدامات خوب انجام شده در قالب طرح «انسداد مبادی بیسوادی» با همکاری معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی با همکاری همه نهادها به ویژه رسانه‌ها آغاز شده تا با آگاه‌سازی خانواده‌ها، دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تغییرات کتب درسی بر اساس مسائل روز و تحولات علمی مدنظر است اما اینکه بخواهیم در تغییر کتب درسی تابع تصمیم‌های سیاسی باشیم یا متناسب با تغییر دولت‌ها بخواهیم کتب درسی را عوض کنیم، چنین موضوعی اصلا مطرح نیست.

او افزود: تغییر کتب دانش‌آموزان براساس نیازسنجی‌ها و رویکردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی صورت می‌گیرد که امیدواریم در این حوزه بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خوب، نسل آینده انقلاب اسلامی شایسته و در مسیری صحیح تربیت کنیم.

 

ارسال نظر