اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۵۴۴

توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری

ایسنا| رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری از امروز (۲۵ اسفندماه) خبر داد. اسدالله کارگر با بیان اینکه معمولا مردم خرید میوه شب عیدشان را به روزهای پایانی سال موکول می‌کنند، اظهار کرد: میادین میوه و تر بار مرکزی به اندازه شب عید میوه دپو کرده ودر بخش دولتی نیز این ذخیره‌سازی صورت گرفته است. او ادامه داد: ستاد تنظیم بازار توزیع مقادیری سیب و پرتقال تنظیم بازاری را بر عهده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گذاشته است. به همین دلیل این توزیع از ۲۵ اسفند در برخی خرده فروشی‌ها انجام می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: قیمت برخی اقلام مانند موز، نارگیل و آناناس نیز به دلیل اینکه وارداتی هستند با نوساناتی مواجه شد که به زودی قیمت این اقلام نیز به تعادل می‌رسد. کارگر همچنین به نوسانات قیمت پیاز در هفته گذشته اشاره کرد وگفت: برخی کشورها به دلیل شیوع کرونا مرزهای وارداتی خود را بسته بودند که اخیرا با باز شدن مرزها صادرات نیز از سر گرفته شده و همین امر منجر شد تا در قیمت پیاز نوساناتی ایجاد شود و پیاز گران شود. اما اخیرا با تزریق پیاز از جنوب این محصول با کاهش قیمت مواجه شده است.

تجدیدنظر در مصوبات کارگروه تنظیم بازار ورق‌ فولادی

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای خطاب به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار رسیدگی به موارد مهم در نظر گرفته نشده در مصوبات اخیر کارگروه تنظیم بازار ورق‌های فولادی شد. به موجب این نامه، رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خطاب به داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در مصوبات اخیر کارگروه تنظیم بازار ورق‌های فولادی موارد مهمی در نظر گرفته نشده است، لذا خواستار آن شده که با قید فوریت، این موارد مورد رسیدگی قرار بگیرد تا تلاش‌های وافر انجام شده، منتج به نتایج مطلوب شود.

از جمله این موارد عبارتند از: تعیین سازو کار تامین اسلب مورد نیاز کارخانه‌های تولیدکننده ورق گرم که در جهت فعال کردن ظرفیت‌های خالی در زنجیره ورق‌های فولادی و افزایش عرضه آن نقش کلیدی دارند. کاهش بروکراسی اداری و تسهیل صادرات برای شرکتهایی که تعهد خود را رعایت کرده‌اند. اصلاح و به روزرسانی کف عرضه شمش و محصولات فوادی برای هریک از شرکت‌ها به نحوی که علاوه بر مطالعات کارشناسی، تناسب و عدالت مقتضی و تغییر تمرکز سیاست‌های افزایش عرضه از شمش به محصولات فولادی محقق شود. کاهش شروط محدودکننده برای اجرایی شدن فرمول اصلاح قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا. در انتهای این نامه، این انجمن اعلام کرده است که کمافی سابق آمادگی لازم برای همکاری و همیاری برای تدوین و اجرای موارد درخواست شده را دارد.

دستور مستقیم امیر قطر برای کمک به ایران در مبارزه با کرونا

ایلنا| رییس اتاق بازرگانی ایران و قطر در تشریح آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و قطر گفت: در حال حاضر رابطه دو کشور متاثر از موضوع کرونا است. البته این سخت‌گیری قطر تنها شامل ایران نمی‌شود و همه کشورها را دربر‌می‌گیرد. در حال حاضر کانتینرهای یخچال‌دار در شرایط خاص و با رعایت ضوابط بهداشتی حق ورود به قطر را دارند. او ادامه داد: قطعاً کرونا تاثیر منفی و کاهنده بر روابط دو کشور داشته است چون مبادله خاصی صورت نمی‌گیرد و آخرین آمار آن در روزهای آینده اعلام می‌شود. باید توجه داشت که نمی‌توان کشوری را قانع کرد که اجازه ورود کالاهایی را بدهد که مشخص نیست ضوابط بهداشتی آن رعایت شده باشد. بنابراین در این شرایط و با جهان شمول شدن کرونا، تقریباً همه کشورها در مقابل هم گارد دفاعی گرفته‌اند.

عدنان موسی‌پور در مورد وضعیت پروازهای دوجانبه گفت: فعلا روزی یک پرواز از تهران به دوحه انجام می‌شود و البته هیچ ایرانی حق ورود به دوحه را ندارد مگر شرایط خاص و قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت کند. البته برای ترانزیت لاین خاصی در فرودگاه باز کرده‌اند که ایرانیان می‌توانند از طریق آن سفر کنند. رییس اتاق بازرگانی ایران و قطر در مورد کمک‌های قطر به ایران برای مبارزه با شیوع کرونا گفت: کشور قطر معمولا تلاش می‌کند در این‌گونه صحنه‌ها و بحران‌ها نقش مثبتی داشته باشد و این موضوع در جریان سیل اخیر ایران نمود بیشتری داشت. از همین روی، اخیراً امیر قطر مستقیماً دستور کمک به مبارزه با کرونا در ایران را داده است. او افزود: البته با توجه به رایزنی‌های سفارت ایران در قطر، وزارت امورخارجه و اتاق مشترک ایران و قطر، انتظار این کمک را داشتیم که خوشبختانه این‌گونه هم شد و قرار است این کمک‌ها در قالب منابع مالی و تجهیزات پزشکی مستقیماً از طریق هلال احمر قطر به هلال احمر کشور ما تحویل داده شود.

 

ارسال نظر