اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۸۵

تولید خودجوش روزانه 30هزار ماسک توسط صنعتگران

فارس| نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان از نظر تامین پارچه و همچنین تأمین منابع مالی برای تولید ماسک با مشکل روبرو هستند، گفت: با این وجود، روزانه حدود 30 هزار ماسک در حرکت خودجوش صنعتگران در کشور تولید می‌شود. مجید نامی با بیان اینکه هیچ خبری از تأمین پارچه برای تولید ماسک از سوی دولت نیست، اظهار داشت: در حال حاضر تولید‌کنندگان پوشاک به صورت خودجوش در حال تولید ماسک هستند که عمدتا برای مصارف مردمی کاربرد دارد و البته برخی نیز برای مصارف پزشکی قابل استفاده است. او تصریح کرد: برخی تولید‌کنندگان پارچه، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان ماسک را تامین کرده‌اند که عمدتا مواد اولیه و دوخت به صورت رایگان و توزیع ماسک‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود. نامی ادامه داد: میزان تولید یکی از تولیدکنندگان از چند روز پیش تا روز چهارشنبه هفته جاری به حدود 100 هزار عدد ماسک می‌رسد و تولیدکنندگان دیگر نیز در اندازه‌های مختلف تولید دارند به‌طوری که یکی از تولیدکنندگان روزانه 10 تا 15 هزار ماسک تولید می‌کنند. به گفته نائب رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک، تولیدکنندگان زیادی درگیر تولید ماسک هستند و خط دوخت مخصوص ماسک در برخی کارخانه‌ها راه‌اندازی شده است. او با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید ماسک در صورت تامین مواد اولیه وجود دارد، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان از نظر تامین پارچه و همچنین تامین منابع مالی برای تولید ماسک با مشکل روبرو هستند.  نایب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک افزود: ‌ماسک‌های تولیدی عمدتا به صورت رایگان در مراکز پزشکی، شهرداری‌ها و برخی بخش‌های نیازمند عرضه می‌شود. نامی با بیان اینکه تاکنون روزانه حدود 30 هزار ماسک به این صورت در کشور تولید شده است، گفت: حدود 7 یا 8 شرکت در این امر دخیل هستند و چند شرکت دیگر نیز در حال راه‌اندازی خط تولید ماسک هستند، به‌طوری که برای مصارف پزشکی نیز ماسک تولید خواهند کرد. او تاکید کرد: در صورت حمایت دولت در زمینه تأمین پارچه، امکان پاسخگویی به همه نیاز کشور به ماسک توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

درخواست کمک اصناف تعطیل شده از ۳ دستگاه دولتی

تسنیم| رییس اتاق اصناف تهران از تصمیم جدید جلسه صبح دیروز وزارت صمت و بهداشت مبنی بر افزایش تعداد تولیدکنندگان ماسک خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان هفته تولیدکنندگان جدید، وارد چرخه تولید ماسک می‌شوند. قاسم نوده فراهانی درخصوص جلسه دیروز با وزارت صنعت و بهداشت، اظهار داشت: این جلسه که صبح دیروز برگزار شد، در خصوص اعطای مجوز برای افزایش تولید ماسک بود که در حال برنامه‌ریزی و انجام این کار هستیم. او با بیان اینکه انشالله تا پایان هفته تولید‌کنندگان جدید با دریافت مجوز در کمترین زمان، به چرخه تولید ماسک اضافه می‌شوند، گفت: باید بپذیریم که یک مهمان ناخوانده وارد کشور شده که پیش بینی برای آن نداشیم، بنابراین تا بتوانیم اوضاع را دردست بگیریم و اقدامات لازم را انجام دهیم کمی زمان می‌برد. در حال حاضر نیز شرایط نسبت به هفته گذشته از نظر تولید و توزیع بهتر شده است. به گفته او، انشالله تا پایان هفته برخی تولیدکنندگانی که پیش از این برای مثال تولیدی لباس داشتند با تغییر الگوی دوخت و پارچه اقدام به تولید ماسک‌های معمولی یا N95 می‌کنند. رییس اتاق اصناف تهران در خصوص توزیع مواد ضدعفونی‌کننده نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در داروخانه‌ها توزیع می‌شود ولی وزارت بهداشت معتقد است اگر داروخانه‌ها پاسخگوی نیاز مردم نباشند، شبکه توزیع دیگری را تعیین خواهد کرد.  نوده فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات انجام شده برای کمک به اصناف در شرایط فعلی ادامه دارد، گفت: در این شرایط برخی صنوف از جمله هتل‌ها، تالارها، سفره خانه‌ها کاملا تعطیل و حتی رستورانها، اغذیه فروشی‌ها و کبابی‌ها نیز به نوعی تعطیل است، بنابراین اصناف نیازمند کمک دولت و مسوولان هستند.  او تصریح کرد: در نامه به بانک مرکزی درخواست کردیم تا اقساط بانکی به دلیل اینکه اصناف فروشی نداشته و درآمدی نیز ندارند، تعویق بیفتد که دستور این کار از سوی بانک مرکزی صادر شده است.

ترخیص نهاده‌های دام و طیور مشروط به تامین ارز

رییس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران از ضرورت تخصیص ارز برای ترخیص 2میلیون تن نهاده‌های دامی از بنادر کشور خبر داد. ابوالحسن خلیلی با تاکید بر ضرورت تامین ارز برای ترخیص نهاده‌های دام و طیور از بنادر کشور گفت: در حال حاضر 2 میلیون تن نهاده‌های دامی برای ورود به بازار کشو ر نیازمند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی هستند. او افزود: این حجم از نهاده‌ها به کشور وارد شده و در بنادر هستند تا پس از پرداخت ارز ترخیص شده و در بازار توزیع شود.

رییس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران درباره مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر تهاتر نهاده‌ها با مرغ و تخم مرغ تصریح کرد: این مصوبه ستاد تنظیم بازار مشمول شرکت‌های بخش خصوصی که تامین‌کننده نهاده‌های دام و طیور هستند، نمی‌شود و شرکت پشتیبانی امور دام ملزم است به منظور تامین نهاده‌های دامی مرغداران و حمایت از مرغداران تهاتر محصول با نهاده‌ها را انجام دهد.

 

ارسال نظر